عمومی

برای اجاره سوله چه عواملی در قیمت آن تاثیرگذار است؟

قیمت سوله و هزینه ساخت سوله چقدر است؟ عوامل موثر در قیمت ساخت سوله چیست؟ و در نهایت مراحل ساخت سوله چیست؟ معیار تعیین قیمت اجاره سوله در تهران چیست؟ اگر این سوالات ذهن شما را درگیر کرده است؛ پاسخ آنها را میتوانید در ادامه این صفحه دریافت کنید. ما در این مقال می کوشیم با شفافیت، صداقت و جزئیات کامل درباره شرایط، تعرفه ها و هزینه ساخت سوله، مهمترین نکات را با شما در میان بگذاریم. اغلب مشتریان تصور میکنند اندازه و متراژ سوله اصلیترین فاکتور تخمین زدن قیمت سوله است؛ اما باید گفت هزینه ساخت یک سوله به عوامل دیگری نیز وابسته است.

از مواردی است که میتواند به شدت بر تخمین قیمت سوله موثر باشد. متاسفانه بیشتر افراد بدنبال قیمت سوله بصورت دقیق می باشند، ولی این اشتباه بزرگی ست، چون قیمت سوله به عوامل متعددی وابسته می باشد که باعث شده است عنوان کردن قیمت سوله برای شرکت ها بسیار سخت باشد.

به عنوان مثال فولاد که اصلیترین عنصر مورد استفاده از ساخت سوله های اسکلت فلزی است؛ به شدت به قیمتهای جهانی وابسته بوده و قیمت آن به طور مداوم در حال نوسان است. در نتیجه میتواند عامل موثری بر قیمت سوله باشد. مسئله طراحی نقش پر رنگی در قیمت سوله دارد. توجه کنید که ساختمان سوله ها معمولا به صورت پیش ساخته و بر اساس اصول طراحی مشخصی ساخته میشوند.

از آنجا که موضوع ساخت و ساز سوله ، خرید و فروش ، رهن و اجاره سوله مسئله با اهمیتی در صنعت محسوب می شود بخاطر همین در رسانه خبر روزانه مطلب مفیدی منتشر نموده است.

اما این طرحهای پیش ساخته ممکن است تمام نیازهای شما را برطرف نکند. طبیعتا افزایش یا کاهش این ویژگیها میتواند بر محاسبه قیمت سوله موثر باشد. متفاوت باشد. در نتیجه این تصور که با افزایش متراژ سوله، هزینه هر متر مربع آن کاهش پیدا میکند، همیشه درست نیست.

البته در شرایط یکسان و سوله هایی با امکانات یکسان این مسئله صدق میکند؛ و هزینه هر متر مربع در قیمت سوله های بزرگتر کاهش مییابد. مثلا تصور کنید که در سوله شما لیفتراکهای سنگین به طور مداوم در حال رفت و آمد باشند. در این شرایط روزانه وزن زیادی روی کف سوله فشار وارد میکند. بنابراین نیازمند زیرسازی و کف سازی بسیار عالی برای حفظ شکل و استحکام کف سالن هستید؛ و این موارد به راحتی موجب افزایش قیمت سوله میشود.

در مثالی دیگر ارتفاع یک سوله ورزشی بسیار بیشتر از یک سوله انبار است. در نتیجه همین ویژگی ساده میتواند موجب افزایش قیمت سوله شود. براساس آماری که در رسانه های معتبر در خصوص سوله اجاره ای منتشر شده نشان دهنده میل و رغبت صنعتگران به این قضیه است.

منظور از تاج سوله، محل تلاقی دو سطح شیبدار موجود در سقف سوله با یکدیگر است. این ارتفاع حداکثری، صرفاً در امتداد یک خط اتفاق میافتد و معمولاً کارایی خاصی ندارد. اما چنانچه قرار باشد جرثقیل سقفی در سوله نصب شود، توجه به این ارتفاع نیز ضرورت بالایی خواهد یافت. افزایش این ارتفاع باعث افزایش هزینه خواهد شد که البته در برخی موارد و بنا به کاربریهای خاص، امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

همچنین تعویض مستمر هوای سوله، برای بالا رفتن راندمان نیروی کار ضرورت دارد. این مورد را به هیچ وجه نمیتوان از اقلام اثرگذار بر هزینه سوله کنار گذاشت، اما نظر به تنوع بالای کیفیت و قیمت سیستمهای تهویه هوا، مدیران کسبوکارهای صنعتی باید انتخاب بهینه ای در این زمینه داشته باشند.

جریان کاری بالای ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، وجود مواد قابل اشتعال در محیط، امکان اتصالات برقی و مواردی از این دست باعث میشود تا آتش سوزی در سوله، یکی از رخدادهای محتمل باشد که نیاز به مدیریت پیشگیرانه را گوشزد مینماید. از سیستمهای صرفاً هشدار حریق گرفته تا سیستمهای تمام هوشمند هشدار و اطفاء اتوماتیک، طیف وسیعی از انتخابها با هزینههای متغیر در معرض انتخاب مدیران قرار دارد که قیمت نهایی سوله، از آن تأثیر خواهد پذیرفت.

هر سوله باید طول و عرض متناسب با کاربری خود را داشته باشد. برای مثال در برخی کاربریها نظیر سوله مرغداری، طول زیاد و عرض کم مناسبتر است. گاه حتی عامدانه توازن میان ابعاد سوله را بر هم میزنیم تا مقصود خاصی حاصل شود یا فضایی برای یک ایستگاه کاری خاص فراهم شود. کارشناسان فنی بانک سوله ایران آمادهاند تا در قالب مشاورههای تخصصی، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه برآورد هزینه باشند.

معروف ترین املاک صنعتی : املاک صنعتی سوله | سوله تاپ | املاک صنعتی سوله کار | املاک صنعتی سوله چی | املاک صنعتی شهر صنعت | سوله آکام فلز

دکمه بازگشت به بالا