حوادث و رویدادها

۲۳ فوتی و ۲۵ مصدوم در حوادث غرق شدگی

آفتاب‌‌نیوز :

جعفر میعادفر، با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ۶۹۷ حادثه ویژه در طول هفته گذشته، ۲۵۰ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۴۴۷ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده که متاسفانه حوادث ویژه ترافیکی ۱۶ درصد و حوادث ویژه غیرترافیکی، ۱۳ درصد نسبت به هفته قبل از آن، رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حوادث ویژه هفته گذشته در مجموع یک هزار و ۹۷۹ نفر مصدوم یا بیمار توسط تیم‌های بهداشتی و درمانی، خدمات مورد نیاز را دریافت کردند، به جان باختن ۲۱۱ نفر در این حوادث به دلیل شدت جراحات اشاره و خاطرنشان کرد: حوادث ترافیکی ۳۶ درصد از کل حوادث ویژه هفته گذشته را تشکیل می‌دادند، اما ۶۸ درصد مصدومان و بیماران مربوط به این حوادث بوده است.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یک هزار و ۷۸۳ نفر معادل ۹۰ درصد از مصدومان و بیماران حوادث ویژه هفته گذشته توسط نیرو‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل و ۱۹۶ نفر نیز در محل حادثه، درمان شدند.

میعادفر بیشترین حوادث ترافیکی ویژه ثبت شده در هفته گذشته را مربوط به استان خراسان رضوی با ۳۲ حادثه دانست و گفت: استان فارس با ۲۲ حادثه و تهران با ۱۶ حادثه در رده‌های بعدی قرار داشتند. همچنین بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی به ترتیب مربوط به خراسان رضوی با ۱۸۳ نفر، فارس با ۱۲۶ و زنجان با ۷۹ نفر و بیشترین فوتی در این حوادث نیز مربوط به استان‌های آذربایجان غربی با ۱۳ نفر، خوزستان با ۹ نفر و کرمان با ۸ نفر بوده است.

وی با اشاره به ثبت ۴۴۷ حادثه غیرترافیکی ویژه در هفته گذشته و مصدومیت ۶۲۵ نفر، یادآور شد: در این حوادث نیز ۵۶۹ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۶۰ نفر نیز در محل، درمان شدند.

به گزارش وبدا، رییس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر لزوم رعایت موارد پیشگیری از غرق شدگی، آمار این حوادث در هفته گذشته را ۴۴ مورد اعلام و عنوان کرد: متاسفانه در این حوادث ۲۵ نفر دچار مصدومیت شدند و ۲۳ نفر نیز جان را از دست دادند. غرق شدگی، حدود ۱۰ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا