حاشیه‌ها گوگل ایرانی‌ها را تصاحب کردند

در روزهای اخیر سریال یاغی، توهین به عنکبوت مقدس، سعید پورصمیمی و … در حاشیه فضای فرهنگی و هنری ایران قرار گرفته اند. در حال حاضر در فهرست پرتعدادترین ایرانیان گوگل در ماه ژوئن قرار دارد. امسال همراه با رویدادهایی مانند کلانشهر آبادان.

به گزارش ترندونی، همچنان استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان (ضریب نفوذ پهنای باند تلفن همراه: 87.04) نسبت به تهران (ضریب نفوذ پهنای باند تلفن همراه: 130.75) و البرز (ضریب نفوذ پهنای باند تلفن همراه: 139.56) وجود دارند. ، پهنای باند قابل مقایسه نیست، تحقیقات اخیر نشان می دهد که این تفاوتی است که اکثر کاربران ایرانی از اینترنت استفاده می کنند.

داده های گوگل ترند (یکی از موتورهای جستجوی رایگان گوگل بر اساس کشور و حتی شهر) نشان می دهد که کلانشهر آبادان، سریال یاغی، روز دختر، امام رضا (ع) جومونگ، الهام چرخنده، توهین عنکبوتی مقدس، یارانه خرداد، آبله میمون، سعید پورصمیمی، امتحانات خرداد و لاتاری ماشین بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان است. در ژوئن سال 1401 بود.

از این رو در این گزارش به بررسی جزئیات برخی از این جست و جوها می پردازیم که در حوزه هنری و فرهنگی نیز از مشکلات حاشیه ای بودند.

دوستی و انتظار «سرکش» از کجا شروع شد؟

این سریال که گفته می شود شخصیت اول داستان است به نوعی ادای احترام به شخصیت رمان جاودانه اسماعیل فصیح است و این روزها بدون اظهار نظرهای مختلف به یکی از ترندها تبدیل شده است. در شبکه های اجتماعی شورشی به کارگردانی محمد کارتو در سال 1400 ساخته شد. و هم اکنون از شبکه نمایش خانگی پخش می شود.

با این حال، داده های گوگل ترند نشان می دهد که کلمه کلیدی «شورش سریال» به بالاترین سطح خود در 90 روز گذشته در میان جستجوهای ایرانیان در گوگل رسیده است. با توجه به اینکه Google Trend عدد 100 را بالاترین امتیاز محبوبیت برای یک عبارت جستجو می داند، جستجوی Rebel Series یک بار از 16 ژوئن اجرا شده است. (26 خرداد) تا 100 و یک بار در 9 خرداد. (19 ژوئن) به این درجه می رسد.

البته نظرسنجی ها این سطح از محبوبیت را قابل توجه تر می کند. بر این اساس خردادو 26 د. قسمت پنجم این سریال منتشر شد و در نوزدهم. خرداد چهارمین سریال از این مجموعه بود.

در عین حال همین بررسی ها حکایت از توجه بیشتر بینندگان این سریال به سری چهارم دارد که دلیل آن تاثیر روند ویدیویی این سریال در شبکه های اجتماعی با انتشار سریال است. باعث شد سری پنجم را ببینند و منتظر بمانند.

حواشی گوگل ایرانیان را در اختیار گرفت

سری Rebel در 90 روز گذشته بین مصرف کنندگان محبوب شده است

سایر داده های Google Trend آنچه قبلاً انجام شده را تأیید می کند. عبارات «ویدئو»، «سریال شورشی»، «قسمت چهارم سریال شورشی» و «قسمت پنجم سریال شورشی» برخی از مرتبط‌ترین پرسش‌های این مجموعه هستند.

حواشی گوگل ایرانیان را در اختیار گرفت

– شهرهای با بیشترین جستجو در “سریال شورشی”

– اکثر جستجوهای مربوط به سریال شورشی و موضوعات مرتبط

توجه به عنکبوت مقدس چگونه شکل گرفت؟

در روزهای اخیر، حضور این فیلم در جشنواره کن، حواشی دیگری را نیز در عرصه هنر و فرهنگ ایجاد کرده است. پس از نمایش فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی در جشنواره کن بازتاب های مختلفی داشت. داستان این فیلم برگرفته از ماجرای سعید حنایی و ترورهای زنجیره ای او در مشهد در چند دهه پیش است که پیش از این سوژه فیلم عنکبوت ابراهیم ایرجداد بود.

پس از واگذاری امتیاز فیلم به شرکت آمریکایی UTOPIA، این فیلم با واکنش و گاه محکومیت سازمان سینمایی، وزارت ارشاد و برخی دیگر از نهادها و بازیگران سیاسی و فرهنگی مواجه شد.

با این حال، داده های Google Trend نشان می دهد که جستجو برای “توهین عنکبوت مقدس” در 30 می به اوج خود رسید. روزی که مدیرکل دفتر نظارت بر اکران و اکران فیلم سازمان سینمایی تاکید کرد که سازنده عنکبوت مقدس فیلم خود را در خارج از کشور و با سرمایه خارجی بدون مجوز و هماهنگی از سوی مسئولان سینمایی کشور ساخته است.

حواشی گوگل ایرانیان را در اختیار گرفت

رتبه “توهین عنکبوت مقدس” در 90 روز گذشته بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است

«توهین عنکبوت …»، «توهین …» و «توهین فیلم عنکبوت …» از جمله جستجوهای مرتبط با این عبارت بودند.

سعیدو پورصمیمی و همکاران. حاشیه ها

جشنواره فیلم کن امسال قطعا دیگر افراد مشهور را مد کرده است. سعید پورصمیمی دیگر عبارت محبوبی است که در ژوئن گذشته جستجو شد.

نام این بازیگر 28 اردیبهشت است. (7 ژوئن) اخیراً بیشترین جستجو را دریافت کرده است. همانطور که امسال مطالبی از این جشنواره توسط یکی دیگر از بازیگران سینما به نام کتایون ریاحی منتشر شد.

حواشی گوگل ایرانیان را در اختیار گرفت

رتبه محبوبیت سعید پورصمیمی در بین کاربران در 90 روز گذشته

سایر داده‌های این ابزار Google، شاهد دیگری بر این ادعا است. کلمات «کتایون ریاحی»، «کتایون ریاحی سعید پورصمیمی»، «عکس سعید پورصمیمی»، «سعید پورصمیمی و کتایون ریاحی» و «پورصمیمی و کتایون ریاحی» بیشترین جستجو را داشته اند.

حواشی گوگل ایرانیان را در اختیار گرفت

بیشترین جستجوها مربوط به عبارت «سعید پورصمیمی» و موضوعات مرتبط بوده است

علاوه بر جست‌وجو، جومونگ و الهام چرخنده از دیگر جستجوهای پرطرفدار بودند. علاوه بر این سریال جومونگ پخش شده از شبکه تماشا نیز عاملی برای روند این عبارات در موتور جستجوی گوگل بود.

حواشی گوگل ایرانیان را در اختیار گرفت

اکثر جستجوها مربوط به جومونگ و موضوعات مرتبط هستند

حواشی گوگل ایرانیان را در اختیار گرفت

بیشتر جستجوها مربوط به عبارت «الهام» و موضوعات مرتبط بود

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا