جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی برتر

معرفی بهترین مساجد فرامرز مشهد

بلوار فرامرز عباسی مشهد از مناطق نسبتا جدید مشهد است که ساخت و سازهای زیادی در آن انجام شده است، در این منطقه مساجد خوب و بزرگی مانند مسجد امام علی و مسجد ثامن الائمه واقع شده است. هر دوی این مساجد دارای ظرفیت بالای 1000 نفر برای برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و مراسم ختم و ترحیم دارند.

مسجد امام علی خیابان فرامرز

مسجد امام علی فرامرز از مساجد بزرگ خیابان فرامرز عباسی مشهد است که بین فرامرز عباسی 19 و 21 واقع شده و دارای ظرفیتی در مجموع حدود 1000 نفر می باشد. مسجد امام علی بصورت همکف ساخته شده است لذا نیاز به آسانسور ندارد. از امکانات این مسجد می‌توان به وجود 70 صندلی در قسمت آقایان و 70 صندلی در قسمت بانوان اشاره نمود. این مسجد از نظر پارک دارای جای پارک مناسبی است.

مسجد ثامن الائمه فرامرز

مسجد ثامن الائمه فرامرز یکی دیگر از مساجد بزرگ منطقه فرامرز عباسی به حساب می آید که در فرامرز عباسی 8 واقع شده است. ظرفیت مسجد ثامن الائمه فرامرز در قسمت آقایان حدود 800 نفر می باشد. از امکانات این مسجد می توان به وجود آسانسور برای قسمت بانوان، تعداد 60 صندلی در قسمت آقایان و 60 صندلی نیز در قسمت بانوان اشاره نمود. این مسجد نیز از نظر جای پارک و محل نصب بنر دارای وضعیت مناسبی است.

نکاتی در مورد رزرو مسجد

هنگامی که می خواهید یک مسجد را برای مراسم ختم و ترحیم رزرو کنید بهتر است به این چند نکته توجه کنید:

✔️ فضای کافی با توجه به تعداد میهمان ها: مسجدی را که میخواهید برای مراسم ختم، رزرو کنید، باید فضای کافی برای حضور میهمان های شما داشته باشد بطوریکه بتوانند راحت نشسته و برای افراد کم توان نیز به تعداد کافی صندلی داشته باشد.

✔️ امکانات صوتی مناسب: سیستم صوتی خوب و مناسب برای پخش قرائت قرآن، دعا و سخنرانی‌های مرتبط با مراسم ختم ضروری است.

✔️ فضای مناسب برای نصب بنر و قرار دادن تاج گل: مسجد باید دارای فضایی مناسب برای قرار دادن تاج گل های میهمان ها و همچنین نصب بنرهای عرض تسلیت داشته باشد.

✔️ تهویه و نورپردازی مناسب: تهویه مطبوع سرد و گرم و نورپردازی مناسب برای ایجاد فضایی آرام و محترم برای برگزاری مراسم ختم مهم است.

✔️ امکانات رفاهی و جای پارک مناسب: امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی تمیز و جا کفشی مناسب و همچنین وجود جای پارک خودرو از مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

✔️ فضای مناسب برای پذیرایی: در بسیاری از مراسم‌های ختم، پذیرایی ساده‌ای مانند چای، حلوا و خرما ارائه می‌شود و در هنگام خروج نیز پک پذیرایی ترحیم به میهمان ها تقدیم می گردد.

این ویژگی‌ها به این دلیل مهم هستند که مراسم ختم فرصتی برای یادآوری و ادای احترام به درگذشتگان و همچنین حمایت روحی از خانواده‌های آن‌ها است.

آداب برگزاری مراسم ختم و ترحیم در مسجد

معمولا مسجد را در روزهای اول، سوم، هفتم و گاهی چهلم و سالگرد برای عزیزان از دست رفته رزرو می کنند تا ذکر مصیبت کرده و از غم داغ دیدگان کاسته شود. سعی کنید بعد از مراسم تدفین، مکان مجلس ترحیم را به دوستان و آشنایان اعلام کنید و با چاپ اعلامیه و نصب در محل زندگی فقید از دست رفته به سایر افراد اطلاع رسانی کنید.

برای برگزاری مراسم در مسجد بهتر است یک میز ترحیم در مکان ورودی آماده کنیم و بر روی آن عکس عزیز از دست رفته، شمع، گلاب پاش و قرآن قرار دهیم. برای پذیرایی در مسجد می توان از سینی های شیرینی ترحیم، خرما و حلوا و در هنگام خروج میهمان ها از پک پذیرایی ترحیم که معمولا شامل میوه، آبمیوه و کیک است . بهتر است؛ استفاده نمود. معمولا برای خوش آمدگویی از میهمان ها، بستگان درجه یک جلوی درب مسجد می ایستند.

برای ذکر مصیبت بهتر است از مداحان مناسب مجالس ترحیم دعوت به عمل بیاید، این مداحان علاوه بر خواندن قرآن و دعا، ذکر مصیبت هم می کنند. در بین مراسم بهتر است به افرادی که تمایل به خواندن قرآن توزیع گردد تا ثواب قرائت آن به روح عزیز از دست رفته برسد.

چگونه می توان مسجد را برای برگزاری مراسم ختم رزرو نمود؟

برای رزرو مسجد در مشهد می توانید به دو روش اقدام نمایید:

روش اول مراجعه حضوری به مسجد و رزرو آن توسط هیات امناء و یا متولیان آن است.

روش دوم شما می توانید با یک تماس تلفنی با تشریفات ترحیم بهشت، مسجد را به سادگی و بدون هیچگونه هزینه اضافه رزرو کنید، در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا