تعطیلات عید فطر؛ نقطه عطف رونق گردشگری

جشن عید فطر امسال می تواند نقطه عطفی در بخش گردشگری از زمان شیوع COVID-19 باشد. پس از تقریباً دو سال، سرانجام بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی مسافران کاملاً واکسینه شده باز کردند و گردشگران واکسینه نشده می توانند سفر کنند. مشروط بر اینکه آزمایش کووید آنها در ابتدا منفی باشد. البته قوانین برای مسافرانی که واکسینه نشده اند به کشوری که به و از آن سفر می کنند بستگی دارد.

مالدیو بهترین مقصد گردشگری برای مسافران بین المللی هندی خواهد بود و پس از آن تایلند و امارات متحده عربی قرار دارند. علیرغم باز شدن مرزها، مالزی امسال از فهرست مقام اول در سال 2019 حذف شد.

طبق نظرسنجی‌ها، سفرهای محلی به هند، مالزی، اندونزی و فیلیپین محبوب‌ترین سفرها هستند و مسافرانی که در سنگاپور زندگی می‌کنند به دنبال کشف مرزهای تازه بازشده هستند و مالزی اولین مکان برای تعطیلات امسال است.

بر اساس سفارش‌های پلتفرم سفر دیجیتال آگودا، مسافران بین‌المللی هندی مقاصد گرم‌تری را انتخاب می‌کنند و مالدیو پس از تایلند و امارات در صدر فهرست سفرهای بین‌المللی مورد علاقه قرار دارد. مالایی‌ها، اندونزیایی‌ها و فیلیپینی‌ها خود را برای هوای خنک‌تر آماده می‌کنند و بریتانیا و ایالات متحده انتخاب کرده‌اند.

2019 ژاپن یکی از بهترین انتخاب ها در بسیاری از بازارها بود. اما امسال ژاپن از فهرست محبوب ترین مقاصد سفر حذف شده است زیرا این کشور همچنان به روی گردشگران بسته است و این نشان می دهد کشورهایی که به سرعت محدودیت ها را کاهش داده و درهای خود را باز کرده اند از ورود گردشگران بین المللی در این مدت بهره مند خواهند شد.

این در حالی است که محبوب ترین مقاصد امسال نیز نشان می دهد که مسافران ترجیح می دهند سفر کنند و کشورهایی مانند فرانسه، ترکیه، آلمان و امارات متحده عربی به عنوان بهترین مقاصد انتخاب شده اند. سوئیس که به خاطر شکلات و مناظر کوهستانی دلربا معروف است، در لیست بهترین مکان ها در همه بازارها قرار دارد.

ایالات متحده، ایتالیا و مصر نیز محبوب ترین مقاصد تعطیلات عید هستند. این دومین سال متوالی است که آمریکا در صدر فهرست گردشگران عید فطر قرار دارد.

ایتالیا با بیش از 10 درصد از پروازهای رزرو شده، دومین مقصد محبوب مسافران در خاورمیانه و آفریقا است. مصر با 8.7 درصد سفارشات از کل منطقه در رتبه سوم قرار دارد.

قاهره، دبی و استانبول نیز از جمله شهرهای پرطرفدار در عید فطر هستند و پس از آن زوریخ، عمان، ابوظبی و بحرین قرار دارند. دوحه، قطر و لاکنو، هند نیز مقاصد محبوب هستند.

رزرو تعطیلات عید نشان از افزایش سفرهای خانوادگی در چند ماه گذشته دارد. بر اساس آمارهای فعلی، پنج کشوری که بیشترین تعداد رزرو را داشتند به ترتیب عربستان، مصر، هند، امارات و ترکیه بودند.

ساکنان امارات می توانند تعطیلات بدون دردسر را تا عید فطر سپری کنند. آژانس‌های مسافرتی و خطوط هوایی قبلاً رزروهای بالاتر از میانگین را در ماه گذشته گزارش کرده‌اند، اگرچه برخی تخفیف‌های بزرگ در بلیط هواپیما انگیزه‌ای برای سفر با هواپیما است.

ترکیه به دلیل هزینه کمتر و فرصت های تفریحی متنوع در بین مهاجران و شهروندان بسیار محبوب است. جشن عید فطر باعث ترویج گردشگری محلی می شود و مردم امارات مشتاقانه منتظر مقاصد گردشگری جهان هستند.

کارشناسان هتل امارات به نرخ بالای رزرو در تعطیلات عید فطر اشاره می‌کنند، زیرا کاهش محدودیت‌های کوئید باعث جذب مسافران به سواحل امارات می‌شود.

صنعت مهمان‌نوازی دبی منتظر اوج گردشگری بین‌المللی در جشن عید فطر است، زیرا بازدیدکنندگان به این شهر هجوم می‌آورند و شرایطی را برخلاف سال گذشته ایجاد می‌کنند که محدودیت‌های ویروس کرونا همچنان تعداد سفرها را کاهش می‌دهد.

عربستان سعودی، هند، آفریقا، اندونزی و روسیه در حال حاضر بازارهای آزاد دبی هستند و بسیاری از مهمانان قبلا بلیط دبی را رزرو کرده اند و عید را در امارات تجربه کرده اند.

نمایشگاه اکسپو 2020 تأثیر مثبت زیادی بر صنعت گردشگری امارات داشته است که باید به جشن عید فطر ادامه دهد و سال گذشته را جبران کند.

گای هاچینسون، رئیس و مدیرعامل روتانا (یک گروه هتلداری در امارات) گفت: تقویت خواهد شد.

بخش گردشگری در منطقه همچنان به رشد خود ادامه می دهد و امسال با کاهش محدودیت های سفر بسیار مثبت بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا