اقتصادی

جزئیات وام ویژه گردشگری در Corona

معاون وزیر گردشگری در مورد جزئیات تسهیلات پشتیبانی گردشگری برای جبران خسارت ناشی از ویروس کرونا خبر داد: وام 16 میلیون تومانی برای هر شغل اختصاص می یابد.

اما تیموری به ترندونی گفت که جهانگردی از بهترین امکانات برخوردار است. وی به ترندونی گفت: نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است که از اواسط ماه مه در بانکها پرداخت می شود و تا اوایل اکتبر امسال ادامه خواهد داشت. بازپرداخت شما در دو سال تعیین شده است.

وی افزود: جزئیات این امکانات برای 10 مقوله ای که بیشترین آسیب از کرونا ویروس را متحمل شده اند از جمله گردشگری مشخص شده است. این امکانات باید به سه دسته تقسیم شود. اسکان ، پذیرایی ، مراکز تفریحی و سایر فعالیت ها ، به اختیار وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی ، 2. دفاتر خدمات مسافرتی و مسافرتی ، 3. صنایع دستی ، مشروط به حفظ شغل و براساس لیست بیمه هر کارمند باید اختصاص یابد. به عنوان مثال ، اگر یک هتل یا دفتر خدمات مسافرتی دارای 20 کارمند بیمه شده باشد ، 16 میلیون تومان به هر فرد اختصاص می یابد.

معاون وزیر جهانگردی اظهار داشت: تعداد مشاغل در هر دسته بندی براساس لیست بیمه در ژانویه ، فوریه و مارس تعیین می شود و اینگونه نیست که تسهیلات و متقاضیان آن تسهیلات خود را از تعداد تعداد اعلام کنند کارمندان

تیموری درباره حمایت مالی از مشاغل غیر بیمه شده ، مانند راهنمای تورها ، اکوتوریست ها و صنعتگران و سایر مشاغل مرتبط توضیح داد: “اینها مشاغل غیر رسمی است که در لیست بیمه قرار ندارند ، اما گروهی از کارمندان در آن مناطق وجود دارند که بیمه می شوند”. . آنها می توانند از تسهیلات 16 میلیون تومانی استفاده کنند ، اما گروه بیمه نشده در رده اول قرار دارند و در بخش “سایر فعالان” تعریف شده است که برای دریافت همان میزان تسهیلات به بانک ها ارائه می شود با صلاحدید وزارت دارایی. میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی.

وی افزود: بخش های دیگر با موضوع مشاغل غیررسمی روبرو نیستند و فقط گردشگری و صنایع دستی دارای کارمندانی است که سازوکارهای مختلف پشتیبانی مالی را خواهند داشت.به این معنا مکالماتی با وزارت کار و بانک مرکزی صورت گرفته است که از حمایت های غیر رسمی حمایت می کنند. به گردشگری

تیموری با اشاره به تأیید درخواست وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به ارزش 38 هزار میلیارد ریال ، گفت: “آنها این شماره را به ما ندادند. مکانیسم پرداخت تسهیلات پرداخت غرامت برای ویروس تاج به گونه ای تعریف نشده است. همانطور که تصویب و به رده شغلی اختصاص یافته است ، اما از کل ارزش تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده ، براساس لیست بیمه ، مبلغی به صورت وام اختصاص می یابد.

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی پیش از این در دیدار با معاون اول رئیس جمهور و استاندار بانک مرکزی میزان خسارت سه بخش میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی را 38،000 میلیارد ریال برآورد کرده بود. میلیاردها ریال تسهیلات بانکی برای حمایت از مشاغل در دوره کرونا اختصاص خواهد یافت. به گفته وزارت صنعت ، گردشگری یکی از صنایعی است که در آن شیوع تاج ویروس 100٪ از نظر اقتصادی مختل شده است. وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی پیش از این گفته بود که اگر این مبلغ اختصاص نیابد ، سیل بیکاری در گردشگری به وجود می آید. وی تعداد کارمندان گردشگری مستقیم را حدود 80 هزار نفر قرار داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا