اقتصادی

توسعه گردشگری سلامت با بخش خصوصی

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران می گوید با توجه به بستر مناسب گردشگری سلامت، بیماران کشورهای همسایه می توانند در قالب گردشگری سلامت به ایران سفر کنند.

به گزارش ترندونی، در سال های اخیر به دلیل توسعه زیرساخت های بهداشتی تعداد زیادی از بیماران از کشورهای همسایه برای درمان به ایران سفر کرده اند.

علاوه بر درآمد حاصل از سفر این افراد، ایجاد بستری برای افزایش تعداد بیمارانی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، یکی از برنامه های دولت و بخش خصوصی در دستور کار است.

محمدرضا کرباسی، نایب رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی ایران در پنجمین کنفرانس اسلامی گردشگری سلامت از توان بخش خصوصی برای ارائه خدمات گردشگری سلامت به مسافران خارجی خبر داد و گفت: دوره پنج ساله ایران از آن زمان کند شده است.

به گفته وی، از سال 1393 با گسترش شکاف های سیاسی بین ایران و عربستان، برگزاری همایش های سلامت از سوی اتاق بازرگانی به دلیل خطرات و مشکلات خاص در قوه مجریه به حالت تعلیق درآمد.

معاون وزیر امور خارجه اتاق بازرگانی ایران افزود: امروز خوشبختانه نشانه هایی از بازگشت همکاری های ایران و عربستان مشاهده می شود و فضای منطقه در حال آرام شدن است و امکان تدوین سند جدید و برگزاری پنجمین آن وجود خواهد داشت. کنفرانس گردشگری سلامت».

کرباسی با بیان اینکه مسئولان اتاق بازرگانی در دیدار با مسئولان کشورهای همسایه به ظرفیت های ایران در حوزه گردشگری سلامت اشاره کردند، توضیح داد: کشورها اتباع این کشورها را در ایران فراهم می کند.

وی گفت: تاجیکستان، افغانستان، عمان، جمهوری آذربایجان و عراق از اهداف اصلی ایران در این زمینه هستند و در گام های بعدی توان سایر کشورها قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا