اقتصادی

تاثیر آموزش‌های مهارتی در اشتغال‌پذیری فارغ التحصیلان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب آموزش‌های مهارتی را در اشتغال‌پذیری کارجویان و فارغ‌التحصیلان موثر خواند و بر ضرورت تغییر ادبیات مشاغل در خانواده‌ها تاکید کرد.

مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با ترندونی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۶۴۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و بیش از ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در کشور است که تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر، آموزش جویندگان کار فاقد مهارت و افزایش خوداشتغالی و کارآفرینی را به عنوان اهداف خود به منظور کاهش زمان جست و جوی شغل دنبال می کند.

وی بر لزوم تغییر ادبیات مشاغل در خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان از دغدغه‌های اصلی در این سنین است و افزایش مهارت آموزی، آشنایی دانش‌آموزان با محیط کسب و کار و ایجاد تجربه و انگیزه کار گام موثری در شناسایی و به کارگیری نیروهای مستعد توانمند در بنگاه‌های اقتصادی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اجرای طرح تابستانه مهارت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این طرح که برای دانش‌آموزان  ۱۲ تا ۱۸ سال پیش بینی شده موجب تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی در آینده سازان کشور می شود.

عظیمی به اجرای طرح «کهاد» به عنوان یکی از طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که به منظور مهارت افزایی آنها پیش بینی شده و طبق آخرین آمار بیش از پنج میلیون و ۹۶۸ هزار نفر در این طرح آموزش مهارتی دیده اند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا