جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی برتر

روش های تیم سازی در حوزه سئو

سئو سایت (Search Engine Optimization) چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو مخفف چیست ؟ سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. ترجمه فارسی این عبارت “بهینه سازی سایت” است. اما ترجمه دقیق و بهتر این عبارت “بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو” است. هدف اصلی سئو سازی سایت، افزایش ترافیک و بازدید است که در نهایت باعث افزایش فروش کالا و خدمات می شود.

در کل سئو را می توان به این شکل تعریف کرد: مجموعه فعالیت هایی مانند خرید بک لینک تضمینی که برای یک سایت انجام می شود تا علاوه بر افزایش ترافیک ارگانیک، سایت با کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود نیز در جایگاه های بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد. سئو سازی سایت باعث می شود هنگامی که کلمات کلیدی مرتبط با شما جستجو می شود، سایت شما برای کاربران در صفحه اول نتایج جستجو موتورهای جستجو (گوگل) نمایش داده شود.

  • در صفحه اول گوگل قرار ندارید؟
  • تلاش زیادی بر روی سایتتان انجام می دهید، ولی نتیجه نمی گیرید؟
  • اشکال سایت خود را نمی دانید؟
  • تیم سئو شما سر در گم هستند؟
  • در مرحله طراحی سایت هستید؟

خدمات سئو سایت برای تمام کسب و کارها الزامی است

روش های مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی وجود دارد. مانند تبلیغ در تلویزیون، روزنامه، بازاریابی اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و غیره. خدمات سئو یکی از بهترین و پربازده ترین روش های تبلیغات اینترنتی است که شرکت های مختلف از آن استفاده می کنند. سه مزیت مهم که سئوسایت را با روش های دیگر تبلیغات آنلاین متمایز می کند

یک شرکت سئو خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

رعایت استانداردهای سئو، نقش بسیار مهمی در تعیین وضعیت سایت از طرف موتورهای جستجو از جمله موتور جستجوی گوگل دارد. بهتر است قبل از طراحی و راه اندازی سایت، با یک شرکت حرفه سئو قرارداد ببندید. این کار باعث می شود از همان آغاز فعالیت، تمامی بخش های سایت به صورت اصولی طراحی شوند. از جمله مواردی که در زمان انتخاب یک شرکت سئو باید در نظر داشته باشید:

  1. نمونه کارهای موفق
  2. داشتن تجربه
  3. در اختیار داشتن تیم سئوکار حرفه ای
  4. داشتن تیم تولید محتوا

شرکت سئوکار با در اختیار داشتن کادری از سئوکاران حرفه ای و متخصص در زمینه بهینه سازی سایت کلیه فعالیت های لازم را برای شما انجام می دهد. هدف ما قراردادن کلمات کلیدی مورد نظر شما صفحه اول گوگل و جزو رتبه های نخست گوگل است.

انجام خدمات بهینه سازی سایت به طور کلی، به معنای انجام و پیاده سازی مواردی است که باعث افزایش بازدید سایت می شود. بهینه سازی سایت دارای اصول، قوانین و روش های خاص و پیچیده ای است که باید در زمان اجرا پروژه بهینه سازی سایت از آنها پیروی کنید. رعایت این قواعد و قوانین باعث افزایش رتبه سایت و در نتیجه منجر به فروش بیشتر خواهد شد. خدمات قابل ارائه توسط تیم حرفه ای به شرح زیر است:

  • سئو سایت شرکتی
  • سئو سایت در وردپرس
  • سئو سایت گردشگری
  • سئو سایت های خبری
  • سئوی سایت فروشگاهی
  • سئو سایت نیازمندی ها
  • تحلیل و آنالیز وضعیت سئو سایت

مراحل انجام سئو سایت

گول کلاهبرداران را نخورید! در پروژه های بهینه سازی سایت نمی توان معجزه یا جادو کرد. نباید انتظار داشته باشید که در مدت کوتاهی ترافیک سایت تان به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

یکی از راه های افزایش بازدید ارگانیک سایت انجام پروژه های سئو است. البته باید توجه داشته باشید که سئو کلاه سفید (سئو گوگل) فرآیندی زمان بر است. ما در ۷ گام فرآیند بهینه سازی سایت شما را انجام خواهد داد.

گام اول: نیازسنجی اولیه

در گام نخست طی جلسات منظم با کارفرما، خواسته های کارفرما از اجرای مشخص می شود.

گام دوم: بررسی فنی سایت و برطرف کردن اشکالات فنی سئو (Technical SEO)

در این مرحله با استفاده از ابزارهای سئو، وب سایت شما را از نظر پارامترهای فنی مورد بررسی قرار می دهیم. هدف از انجام این مرحله بررسی سلامت زیرساخت سئوی سایت است. (به یاد داشته باشید تا سایتی از نظر فنی استانداردهای لازم را نداشته باشد، به نتیجه مطلوبی در سئو درست پیدا نخواهد کرد).

گام سوم: تحقیق در مورد کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب از مهمترین و اساسی ترین گام ها در پروژه های بهینه سازی است. بهتر است با یک مثال این بخش رو ادامه دهیم.

فرض کنید شما می خواهید به کلاس طراحی سایت با وردپرس بروید. برای پیدا کردن کلاس مورد نظرتان چه عباراتی را جستجو می کنید؟

  • کلاس وردپرس
  • آموزش وردپرس صفر تا صد
  • آموزش طراحی سایت با وردپرس
  • آموزش وردپرس پیشرفته
  • غیره

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که جامعه هدف شما با چه عباراتی به جستجو کالا و خدمات شما می پردازند؟ ما براساس نیازسنجی انجام شده در مرحله اول و با استفاده از ابزارهای تحلیلی سئو، لیست کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما را مشخص می کنیم.

گام چهارم: اصلاح معماری سایت

در این مرحله با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده به بهینه سازی ساختار و معماری سایت می پردازیم. سایتی که معماری خوبی نداشته باشد در صفحه نتایج موتورهای جستجو نیز جایگاه خوبی را به دست نخواهد آورد.

گام پنجم: تولید و بهینه سازی محتوای سایت

کلید طلایی کار اینجاست. تولید محتوای سئو شده و همچنین بهینه سازی مطالب موجود در سایت براساس کلمات کلیدی مشخص باعث رشد افزایش بازدید سایت خواهد شد. امروزه توجه اصلی موتورهای جستجو به تولید و انتشار محتوای منحصربفرد و کاربردی است. در واقع سایتی که اصول سئو در تولید محتوای آن رعایت شده باشد شانس بیشتری در کسب رتبه های بالا خواهد داشت. اگر وب سایت شما محتوای خوبی ندارد، چرا گوگل باید آن را به کاربران نمایش دهد؟! تیم تولید محتوای سئوکنسول با توجه به کلمات کلیدی استخراج شده به تولید محتوا و اصلاح محتوای شما می‌پردازد.

گام ششم: فعالیت های OFF-Page SEO (سئو خارجی)

فعالیت های سئوی خارجی جزء جدایی نشدنی هر پروژه سئوی استانداری است. به صورت خلاصه سئوی خارجی باعث افزایش ترافیک، افزایش رتبه سایت و تثبیت جایگاه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو می شود. به این نکته توجه داشته باشید، سئو خارجی تنها محدود به درج رپورتاژ و بک لینک سازی نمی شود. این بخش از سئو بسیار گسترده است و بنا به حوزه فعالیت سایت شما، استراتژی های مختلفی برای OFF-Page SEO باید طراحی شود.

گام هفتم: آنالیز و بررسی وضعیت بهینه سازی سایت

یکی از بخش های اصلی در تمام انواع پروژه های سئو، آنالیز و بررسی کارهای انجام شده است. این کار به صورت مداوم و درباره های زمانی کاملا مشخص بر روی سایت انجام می شود تا همراستا بودن نتایج حاصله با KPI های اصلی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

ما فقط از سئوی کلاه سفید در پروژه های خود استفاده می کنیم

انواع سئو سایت (روش های بهینه سازی سایت)

در کل سه روش جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد.

  1. سئو کلاه سفید
  2. سئو کلاه سیاه
  3. سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سفید چیست؟

در این روش از بهینه سازی که به آن سئو کلاه سفید (White Hat SEO) گفته می شود از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک های مورد تایید گوگل استفاده می شود. به طور خلاصه در این روش:

  • اولویت اصلی شما کاربران هستند نه موتورهای جستجو
  • محتواهای کاربردی و کاربرپسند تولید می شود
  • از استانداردهای گوگل پیروی می شود
  • این شیوه بهترین و اصولی ترین روش برای اجرای پروژه های سئو است. اما استفاده از این شیوه نیاز به زمان و صرف هزینه بیشتری دارد.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) به مجموعه اقداماتی گفته می شود که کاملا مغایر با قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو است و تنها هدف آن کسب رتبه است. در این شیوه فقط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند و توجهی به کاربران سایت نمی شود. تکنیک های سیاه کلاه سیاه (سئو غیر قانونی) سعی دارند تا با دور زدن الگوریتم ها رتبه های بالاتری را به دست بیاورند. در این شیوه نتایج زودتر حاصل می شوند البته ریسک بسیار بالایی نیز دارد. اگر موتورهای جستجو متوجه فعالیت های شما شوند، سایت تان را جریمه (پنالتی) می کنند.

سئو کلاه خاکستری

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) بر خلاف چیزی که اکثر افراد بیان می کنند تکنیک هایی بین شیوه های کلاه سیاه و کلاه سفید نیست. بلکه سئوی کلاه خاکستری به تکنیک های گفته می شود که در آن ها از فضاها و شکاف های بین الگوریتم های موتورهای جستجو برای کسب رتبه استفاده می شود. این تکنیک ها تا زمانی کاربردی هستند که موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به روزرسانی نکنند. با به روزرسانی الگوریتم ها، موتورهای جستجو آن شکاف ها را بسته و کارهای شما بی اثر خواهند شد و یا در بدترین حالت سایت شما پنالتی می شود.

سئوی داخلی و خارجی چیست؟

سئوی داخلی چیست؟

به صورت کلی On-Page SEO یا همان سئوی داخلی به کلیه فعالیت هایی که بر روی یک سایت جهت بهینه سازی آن انجام می شود گفته می شود. سئوی داخلی شامل بخش های متنوعی است که به تعدای از آن ها اشاره می کنیم:

  • بهینه سازی معماری و ظاهر سایت: زیبایی و کاربری آسان از مواردی هستند که تیم حرفه ای سئو به آنها توجه ویژه ‌ای دارد. رابط کاربری مناسب از گزینه‌ های مورد توجه گوگل در سال ‌های اخیر است. سایت‌ هایی که رابط کاربری مناسبی دارند رتبه‌ خوبی در جستجوی گوگل به دست می‌آورند.
  • تعریف کلمات کلیدی مناسب: مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله‌ی سئو، پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای محتوای سایت است. کلمه‌ی کلیدی مناسب و طولانی کمک می‌کند که بدون رقابت مستقیم با رقبا، مشتریان را به سایت تان هدایت کنید. در این روش کالاهای مرتبط با صنعت شما که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد هدف SEO قرار می‌دهید، به این ترتیب می‌توانید مخاطبان زیادی را به سایت خود هدایت کنید و فروش بالایی داشته باشید.
  • تولید محتوای مناسب: تیم محتوای سئوکنسول بر مبنای کلمات کلیدی و بر اساس نیاز مخاطب، مطالب مورد نیاز سایت تان را تعریف می‌کند. به خاطر داشته باشید محتوای با کیفیت صرفا یک متن طولانی نیست؛ بلکه باید بتواند با حجم مناسب نیاز مخاطب را شناسایی و برطرف کند. محتوا شامل مقاله، رپورتاژ آگهی، عکس، اینفوگرافی و … است که هرکدام باید در جای درست استفاده شود.

سئوی خارجی چیست؟

به صورت کلی به کلیه فعالیت هایی که جهت افزایش سئو سایت و در خارج است سایت انجام می شود، سئوی خارجی گفته می شود. سئو خارجی را می توان در واقع نوعی تبلیغات دانست که به صورت هدفمند و بلند مدت باعث جذب مخاطبان با ارزش برای شما می شود. ایجاد بک لینک (لینک سازی) متنوع، درج رپورتاژ و راه اندازی ایمیل مارکتینگ از جمله راه های و روش های ارتقاء سئوی خارجی سایت است.

 

دکمه بازگشت به بالا