تبلیغات در سایت های پربازدید + تعرفه تبلیغات
چرا تبلیغات در سایت های پربازدید مانند سایت کاغذبازی اهمیت دارد؟ اگر میخواهید خدمت و محصولتان را به میلیونها نفر معرفی کنید، تبلیغات آنلاین بهترین روش برای بازاریابی است. تبلیغات در سایتهای پربازدید هم برای ارائهکننده تبلیغ و هم وبسایت میزبان کارآمد و پربازده است. این نوع تبلیغات به راحتی روی پربازدیدترین وبسایتها پیاده میشود و اگر پیام خود را به شکل واضح و مشخص در سایت مناسب قرار داده باشید، امکان ایجاد سرنخ فروش متعدد وجود دارد.
اما برای اینکه بهترین نتیجه را به دست بیاورید، باید تبلیغات شما هدفمند باشد و در وبسایتهایی به نمایش گذاشته شود که احتمال تبدیل عموم کاربران آن به مشتریان بالقوه شما زیاد است. اما چگونه؟ با سایت کاغذبازی همراه باشید.
اهمیت اجرای تبلیغات در سایت
میلیونها کاربر روزانه از وبسایتها بازدید میکنند و تبلیغات آنلاین شما هیچ محدودیت زمانی نخواهد داشت و میتواند به صورت شبانهروزی به نمایش کاربران گذاشته شود. این دقیقاً برخلاف فلسفه تبلیغات سنتی است که دیده شدن تبلیغات شما را کاملاً به مکان و زمان محدود میکند.
همچنین، تبلیغات در سایت بسیار انعطافپذیر است. یعنی اطلاعات را به شکل گیراتری به نمایش کاربران میگذارند (چه به صورت تصویر و چه یک ویدیو کوتاه) و هر زمانی که نیازی به ویرایش بود، به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید و اطلاعات تبلیغات خود را بروز کنید. علاوه بر این برخلاف روشهای سنتی، تبلیغات در سایت امکان گزارشگیری را هم در اختیار شما میگذارد که میتوانید به طور دقیق از تعداد بازدیدها و کلیکهای آن مطلع شوید. در حالی که تخمین زدن تعداد افرادی که یک بیلبورد تبلیغاتی را در نقاط مختلف شهر میبینند فوقالعاده دشوار یا اصلاً نشدنی است.
انواع تبلیغات در سایت و بررسی تعرفه هرکدام
۱. تبلیغات بنری
یکی از رایجترین نوع تبلیغات در سایت، تبلیغات بنری است. در واقع شما در این روش یک بنر گرافیکی ثابت یا متحرک را طراحی میکنید. این بنر باید اطلاعاتی که به جذب کاربر برای کلیک یا تماس کمک میکند را به نمایش بگذارد. سپس بنر طراحی شده شما در قسمت مناسبی از سایت که در معرض دید کاربران است قرار خواهد گرفت. معمولاً سایتها مکانهای مشخصی را برای نمایش تبلیغات در اختیار تبلیغکنندگان میگذارند.
تعرفهی تبلیغات بنری
تعرفهی تبلیغات بنری به عوامل متعددی مانند نرخ بازدید وبسایت و جایگاه بنر بستگی دارد؛ به طور کلی، میانگین تعرفهی تبلیغات بنری، ۷۰۰ الی ۱۵۰۰ تومن به ازای هر کلیک است.
۲. تبلیغات ویدیویی
با افزایش محبوبیت بسیار بالایی که تماشای ویدیوهای آنلاین پیدا کرده، فرصت بسیار خوبی برای کسبوکارها به وجود آمده تا تبلیغات خودشان را در غالب یک فایل ویدیوی روی سایتها قرار دهند. تبلیغات ویدیویی در شکلهای مختلفی میتواند روی سایت اجرا شود. تبلیغ شما میتواند در ابتدای پخش یک ویدیوی دیگر به نمایش درآید، یا آنکه به صورت یک ویدیوی تبلیغاتی مستقل در سایت قرار داده شود.
تعرفهی تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی مدلهای متفاوتی دارد و بسته به وبسایتی که تبلیغات خود را نمایش میدهید، تعرفهی تبلیغات شما میتواند بسیار متفاوت باشد؛ اما به طور میانگین، میتوان بازهی ۵۰ الی ۵۰۰ تومن را برای هر بازدید در نظر گرفت.
۳. تبلیغات همسان
هر چه تبلیغ شما رنگ و بوی تبلیغاتی کمتری داشته باشد، شانس جذب مخاطب توسط آن بیشتر است. اینجاست که پای تبلیغات همسان یا نیتیو به میان میآید. در این روش، تبلیغات شما با رابط کاربری و قالب سایت مورد نظر یکپارچه میشود تا حس تبلیغاتی بودن محتوا به کاربر منتقل نشود. آمارها نشان میدهد نرخ کلیک تبلیغات همسان بیش از ۲ برابر تبلیغات بنری است.
تعرفهی تبلیغات همسان
تبلیغات همسان به دلیل قدرت تاثیرگذاری بالا، یکی از محبوبترین روشهای تبلیغاتی در سایتها به حساب میآید. محتوا و مخاطبان وبسایت از مهمترین عوامل تبلیغاتی به حساب میآید. به بیان دیگر، هرچه محتوای سایت تخصصیتر باشد، تعرفهی تبلیغات همسان بالاتر است. میانگین تعرفهی تبلیغات همسان در پربازدیدترین وبسایتهای فارسی بین ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ تومن است.
۴. رپورتاژآگهی و اهمیت آن در تبلیغات در سایت
رپورتاژها خود نوعی تبلیغات همسان محسوب میشوند. رپورتاژآگهی یک مقاله مرتبط با کسبوکار شما است که در قالب یکی از مطالب وبسایت مورد نظر منتشر خواهد شد. البته رپورتاژ آگهی باید کاملاً هوشمندانه باشد تا بتواند توجه کاربران را جلب کند. شما میتوانید در این مطلب به صورت غیرمستقیم خدمات یا محصولات خودتان را هم تبلیغ کنید و به کاربر پیشنهاد دهید که از آنها استفاده کند.
تعرفهی رپورتاژآگهی
بسته به میزان بازدید وبسایت، تعرفهی انتشار رپورتاژآگهی میتواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، بازهی قیمت مشخصی برای رپورتاژآگهی نمیتوان در نظر گرفت و این نوع تبلیغات پرطرفدار در وبسایتهایی از جمله زیباتو؛ از ۱۵۰ هزار تومن بابت انتشار هر رپورتاژ آغاز میشود.
۵. تبلیغات پوشنوتیفیکیشن
تبلیغات پوشنوتیفیکیشن، یکی از جدیدترین روشهای تبلیغ در سایت محسوب میشود که به سرعت محبوبیت زیادی را در دیجیتال مارکتینگ کسب کرده است. پوش نوتیفیکیشنها پیامهای کوتاه حاوی متن و تصویر مثل پیامک گوشی موبایل هستند که کاربر پس از ورود به سایت مورد نظر، آنها را روی لپ تاپ یا گوشی موبایل خودش دریافت خواهد کرد. در این روش کاربر ابتدا باید به مرورگر خودش مجوز ارسال نوتیفیکیشن را بدهد.
تعرفهی تبلیغات پوشنوتیفیکیشن
تعرفهی تبلیغات پوشنوتیفیکیشن معمولا بر اساس هر ۱۰۰۰ بازدید محاسبه میشود. در این نوع تبلیغات نیز، عوامل متعددی میتواند تاثیرگذار باشد اما به طور کلی، تعرفهی تبلیغات پوشنوتیفیکیشن به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید، بین ۴۵۰۰ الی ۵۰۰۰ تومن است.
بهترین سایت های تبلیغات اینترنتی:
انتخاب بهترین سایت تبلیغاتی در ایران به نیاز و اهداف شما بستگی دارد. در اینجا چند نمونه از معتبرترین سایت های تبلیغاتی ایران، به همراه مزایا و معایب آنها آورده شده است:
سایت یکتا نت :
سایت یکتا نت یک سایت تبلیغات اینترنتی با هدف بهترین نتیجه برای تبلیغکنندگان و درآمدزایی منصفانه برای رسانههاست. شعار این سایت، صداقت، شفافیت، همدلی و نوآوری مستمر است. سایت یکتا نت در جهت بهبود عملکرد کمپینهای تبلیغاتی در تلاش است و خدمات بسیار متنوعی را ارائه می دهد.
سایت تبلیغات اینترنتی شیپور: با موضوع نیازمندی های آنلاین راه اندازی گردیده و هدف اصلی آن در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده به صورت مستقیم می باشد. این سایت پربازدیدترین وب سایت های ایران است و دارای کیفیت بسیار بالایی است.
-سایت صبا ویژن:
سایت صبا ویژن یک سایت تبلیغات اینترنتی است و ماندگارترین گزینه در ذهن مخاطب مورد نظر شما است. تبلیغات صبا ویژن به شما اجازه می دهد تا باجایگاهی ثابت در وبسایت، به تبلیغ برند خود بپردازید. در واقع شما در پر بازدید ترین وبسایت های کشور در معرض دید مشتریانتان قرار خواهید گرفت تا پیام تبلیغاتی خود را گستردهتر انتشار دهید. سایت صبا ویژن پل روابط کسب و کار ها با متقاضیان محصولات است.
– سایت ایستگاه:
سایت ایستگاه یک سایت تبلیغاتی و اطلاع رسانی محصولات کسب و کار و درج آگهی برای آگاهی از خدمات و کالاهای مورد نیاز مصرفی و … است. در این سایت کالا و خدماتی که ارائه می دهید در معرض دید قرار می گیرند. در سایت ایستگاه کاربران و مخاطبان به طور مستقیم باهم در ارتباطند و هیچ واسطه ای در این میان وجود ندارد .سایت ایستگاه نخستین مجموعه ارائه دهنده خدمات فضای کار اشتراکی است و با هدف ایجاد بستر تعامل سازنده و کمک به جامعه کارآفرین شروع به فعالیت کرده است.
–سایت مدیا اد:
اگر قصد تبلیغ کسب و کار موسسه ی خود را دارید،سایت مدیا اد به شما کمک میکند تا تبلیغات اینترنتی با کیفیت و موثری داشته باشید. با تبلیغات اینترنتی در سایت مدیا اد شما میتوانید مشتریان و کاربران خود را به محصول و کالای کسب و کارتان جذب کنید.
6-سایت تپسل:
سایت تپسل تبلیغاتی برای کسب و کار هاست؛ سرویسی که تیزرهای ویدیویی شما را در پر مخاطب ترین اپلیکیشن ها به معرض دید میلیون ها کاربر ایرانی می گذارد. تپسل تبلیغاتش را در موبایل و از طریق اپ هایی که هر روز با آن ها سروکار داریم ارائه می کند. اگر کاربری در سایت تمایل به انجام کاری داشته باشد که نیازمند پرداخت درون برنامه ای است، میتواند بخشی از هزینه هایش را با شرکت کردن در یک تبلیغ پرداخت کند.
– سایت نت برگ:
سایت نت برگ یکی دیگر از بهترین سایت های تبلیغاتی است. نت برگ سایتی جهت ارائه خدمات تبلیغات می باشد که در آن امکان ثبت تبلیغ و ارائه تخفیف وجود دارد. به این صورت که ثبت کننده آگهی کالا خدمات خود را در این سایت ثبت می کند و علاوه بر ان تخفیفی نیز برای آن در نظر می گیرد. در این سایت نیز امکان خرید و فروش کالا وجود دارد.