برون مرزی

فرانسه: برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین آماده‌ایم

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که پاریس آماده کمک به حل مسالمت آمیز بحران اوکراین است.

به گزارش ترندونی، وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه در بیانیه ای بر “سهم خود و متحدانش در راه حل مسالمت آمیز بحران اوکراین” تاکید کرد.

سباستین لو کورنو تصریح کرد که پاریس با تشدید درگیری ها به ویژه در مورد مسائل هسته ای مخالف است.

وی خاطرنشان کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ابراز نگرانی کرده است که اوکراینی ها از “بمب کثیف” در خاک خود استفاده کنند و سپس روسیه را مقصر بدانند.

روز یکشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرگئی شوگو تلفنی با همتای فرانسوی خود در مورد خطر کیف برای استفاده از “بمب های کثیف” صحبت کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو وضعیت اوکراین را تلفنی با همتایان ترک و انگلیسی خود گفتگو کرده و آنها را از “نگرانی های خود در مورد تحریکات احتمالی اوکراین با استفاده از “بمب کثیف” آگاه کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (یکشنبه) سرگئی شویگو نیز تلفنی با همتای فرانسوی خود درباره خطر استفاده کیف از «بمب‌های کثیف» صحبت کرد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره “وضعیت اوکراین که به طور پیوسته به سمت تشدید غیرقابل کنترل اوضاع پیش می رود” گفتگو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که شویگو “همتای فرانسوی خود را در مورد نگرانی های خود در مورد تحریکات احتمالی اوکراین با استفاده از “بمب کثیف” آگاه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا