برون مرزی

گفتگوی پوتین و پادشاه بحرین درمورد بحران اوکراین و روابط دوجانبه

رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با پادشاه بحرین دلایل و اهداف عملیات نظامی کشورش در اوکراین را توضیح داد.

در گزارش کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین تماس گرفته تا درباره دلایل و اهداف عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از دونباس و اقدامات انجام شده برای حفاظت از وی گفتگو کند. اقدامات طرف روسی در مذاکره با نمایندگان اوکراین.

در این بیانیه آمده است که در این دیدار موضوعات کلیدی مرتبط با همکاری های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین روسیه و بحرین و همچنین همکاری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در بحرین با استفاده از واکسن های روسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری بحرین همچنین گزارش داد که این دعوت به «روابط تاریخی دوجانبه رو به رشد بین دو کشور» می پردازد.

بر اساس این بیانیه، این گفتگوی تلفنی درباره اوکراین بر حل و فصل دیپلماتیک اختلافات بین طرفین از طریق گفتگو و راه حل های مسالمت آمیز، پرهیز از تشدید بیشتر و تمرکز تلاش های جامعه بین المللی برای دستیابی به صلح پایدار و همه جانبه که منافع را تضمین می کند، تاکید می کند. گفته شد همه طرف ها امنیت ملی آنها باشد.

پادشاه بحرین بر اهمیت نظارت بر ارائه کمک ها و خدمات بشردوستانه به غیرنظامیان در اوکراین و تعهد همه طرف ها برای ارائه حمایت مالی از عملیات های بشردوستانه اعلام شده توسط سازمان ملل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا