فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی برتر

نقد و بررسی نکات مهم در خرید ویلا

نقد و بررسی نکات مهم در خرید ویلا

خرید باغ ویلا به سبب علاقه زیاد افراد به خانه‌هایی در این سبک، بسیار افزایش یافته است. این املاک از جمله گران‌ترین املاکی هستند که معمولا در شهرهای بسیار خوش آب و هوا ایران که ساختاری سرسبز دارند، ساخته می‌شوند و از نظر مساحت دارای متراژ بالایی هستند. به صورتی که مساحت زیاد و وجود آب و هوای خوب از جمله مهم‌ترین نکاتی است که در خرید باغ ویلا باید به آن توجه شود. منظور از آب و هوای خوب که گفته شد، آب و هوایی مانند شهرهای شمال ایران است که همواره سرسبز بوده و طبیعتی بکر دارند.

هدف از خرید باغ ویلا همین است که دارای محیطی با طراوت و تازگی بهشت باشد و بتواند احساس خوب را به شما القا کند. همانطور که گفته شد، این باغ ویلاها در زمین‌هایی با متراژ‌های بسیار بالایی ساخته می‌شوند و به لحاظ مساحتی بسیار بزرگ هستند که علت بزرگی آن به سبب وجود باغی است که علاوه بر ساختمان خانه نیاز به مساحت بزرگی دارد تا بتوان نام باغ را به ویلا چسباند. وجود همین باغ سبب دلنشین‌تر شدن این باغ ویلا شده و آن را به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین‌ها در میان املاک تبدیل کرده است.

البته لازم به ذکر است که ویلا باغ تنها به یک باغ ختم نمی‌شود و در ساختمان آن انواع امکانات تفریحی قرار دارد که سبب ایجاد اوقات خوش برای افراد می‌شود. قطعا هدف باغ ویلا، تنها داشتن درختان میوه و پربار نیست، بلکه امکانات تفریحی بخش مهم و قابل توجه آن است که معمولا مدنظر بسیاری از افراد برای خرید باغ ویلا می‌باشد. این امکانات می‌تواند شامل زمین بازی کودکان، استخر و جکوزی، باشگاه و برخی موارد دیگری باشد که خود صاحبان تصمیم به احداث آن‌ها گرفته‌اند تا از نظر وجود تفریحات سرگرمی پاسخگوی نیاز افراد باشد.

وجود آلاچیق در محیط باغ سبب ایجاد آرامش شده و افراد را برای میل کردن وعده عصرانه در آلاچیق مشتاق می‌سازد. در هوای بارانی یا آفتابی با وجود سایه‌بانی که دارد، می‌توان بدون دغدغه به منظره تماشا کرد و لذت برد. مهم این است که این آلاچیق با توجه به اصول و در زاویه‌ای درست قرار گیرد تا نمایی مناسب را به شما نشان دهد. این مسئله که جنس آلاچیق از چیست، به لحظ طراحی اهمیت دارد و باید دارای استقامت باشد که در هر نوع با اصول ساخته شود تا مستحکم باشد. منظره زیبایی که از آلاچیق نمایان می‌شود، می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری بر روحیه افراد داشته و سبب حال خوب آن‌ها شود.

نمای ساختمان از دیگر ویژگی‌هایی است که در نظر اول توجه را به خود جلب کرده و زیبایی را به چشم می‌آورد. لازم به ذکر است که تلفظ ویلا، به جهت یک طبقه‌ای بودن ساختمان باغ ویلا نیست و می‌تواند در طبقات ساخته شده و نام یک منزل را به دوش بکشد؛ به گونه‌ای که نتوان گفت این خانه برای سکونت چند خانواده در طبقات مجزا است‌.

تمامی این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌ها و نکاتی است که در خرید باغ ویلا باید در نظر داشته باشید و به آن‌ها توجه کنید.

مزایای خرید ویلا

به دلیل اینکه باغ ویلاها در متراژ‌های بسیار بالایی ساخته می‌شوند، معمولا در حومه شهر و مکان‌هایی به دور از جمعیت و شلوغی داخل شهر قرار دارند؛ همین دوری سبب وجود هوایی پاک و مناسب برای تنفس ریه‌ها می‌شود و افراد را به آرامشی به دور از صدای گوش خراش ماشین‌ها و یا ترافیک‌های سنگین می‌سازد. از سوی دیگر وجود این باغ ویلاها در مناطق سرسبز، یک مزیت سلامتی مهم به شمار می‌رود و شما به آغوش طبیعت و قرار گرفتن در میان انبوه درختان باغتان دعوت می‌کند.

دوری از شلوغی‌ها، آلودگی‌ها و نیز مشغله‌های مختلف، به شما اجازه استراحت فکر و آمادگی برای انجام بهتر کارها را می‌دهد. از مزایای دیگری که می‌توان برای باغ ویلا نام برد، وجود همان باغی است که جمعی از انواع درختان را در خود جای می‌دهد و علاوه بر جنبه تفریحی، می‌تواند دارای جنبه‌های اقتصادی باشد.

تاثیر طراحی در نمای ویلا

وجود عوامل زیبایی بخش در طراحی، سبب تاثیربخشی و گران‌تر دیده شدن باغ ویلا می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان به آب‌نما اشاره کرد. وجود آب‌نما نه تنها جاگیر نیست، بلکه طراحی ساختمان را هم زیباتر می‌کند. خود ساختمان دارای نماکاری خاص با سنگ‌ها گران‌قیمت بوده که بر اساس نمای خارجی و داخلی انتخاب می‌شود. تمامی عوامل نما باید از یکدیگر پیروی کنند و یکدستی را در ساختار جلوه دهند، به طوری که دوگانگی در سبک دیده نشود. حتی جنس آلاچیق هم مطابق با سبک ساختاری ساختمان و سنگ‌های نما انتخاب می‌شود تا از ناهمگونی جلوگیری شود.

نما تنها بخشی از طراحی است که برای باغ ویلا به خرج می‌رود؛ از دیگر طراحی‌ها، ترکیب‌بندی است که تا حدودی نسبت به آن توضیح داده شد؛ اینکه آلاچیق در کجا قرار گیرد و یا ساختمان اصلی و باغ در کدام سمت قرار گیرند، یا اینکه آب‌نما در کدام قسمت جلوه بهتر و بیشتری پیدا می‌کند! همه این موارد در کنار هم یک کلیت زیبا و منسجم را ارائه می‌دهند. توجه به تک تک این موارد در طراحی سبب ساخته شدن یک باغ ویلای بی‌عیب و نقص می‌شود.

خرید باغ ویلا

خرید باغ ویلا در تهراندشت از جمله مواردی می‌باشد که توجه افراد را به آب و هوا و منظره خود جلب کرده است. تهراندشت زمین‌هایی همچون تکه از بهشت را در خود جای داده که دلباز و زیبا است. در این منطقه با آب‌ و هوایی باور نکردنی، باغ ویلاهایی باشکوه قرار دارد که از هر نظر برای داشتن اوقاتی خوش مناسب هستند.

خرید باغ ویلا در سرخاب، از دیگر گزینه‌های همواره دلخواه و مورد پسندی است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. این مناطق بکر مکان‌های مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند از مشکلات شهرنشینی فاصله گرفته و زندگی سرشار از آرامش را تجربه کنند و از تنفس هوای پاک و تماشا مناظر زیبا لذت ببرند.

اگر شما هم به دنبال خرید باغ ویلا یا دریافت قیمت زمین در تهراندشت در مناطق بکر و باشکوه تهراندشت و سرخاب هستید، می‌توانید در سایت https://tehrandasht.com اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

دکمه بازگشت به بالا