برگزاری بیش از ۲۰ درس خارج در اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین حجت الاسلام محسن جلالی در افتتاحیه دوره تمهیدیه دروس خارج با اشاره به برگزاری هر ساله دوره تمهیدیه اظهار کرد: چندین سال است که دوره تمهیدیه برگزار می شود و هر ساله بیش از ۶۰ نفر در این دوره ها شرکت می کنند.

وی افزود: آشنایی با اصول فقه و معاملات و پاسخ به سوالات طلاب دوره درباره عناوین کتاب هایی که باید مطالعه کنند برخی از مطالبی است که طلبه در بدو ورود به دروس خارج باید آن را بداند.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان ضمن توصیه مطالعه کتاب «ستارگان آسمان حوزه اصفهان» اظهار کرد: این کتاب مرجعیت یافته است و شامل مصاحبه هایی با بزرگان حوزه است.

وی اضافه کرد: به طور معمول درس اصول در اصفهان ۵ تا ۶ سال به طول می انجامد و اگر می خواهید از امهات درس اصول باشید در اصول و فقه مباحثه کنید مدت زمان درس خارج نیز حداقل ۱۵ سال است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه اصول فقه اصول فهم است گفت: اگر بخواهید برای جامعه امروز مسئله بگویید نیاز به این علم دارید زیرا جامعه امروز تحصیل کرده است و بسیاری از مردم به دنبال دلیل هستند بنابراین باید مطلع باشیم.

وی اظهار کرد: در حوزه علمیه اصفهان اساتید خوبی وجود دارد و برخی از اساتید در قم و مراکز فقهی و اصولی کار کرده اند. در حال حاضر بیش از ۲۰ حلقه درس مصوب داریم و حتی برخی از شهرستان های استان اصفهان نیز درس خارج دارند و این در حالی است که برخی از استان ها حتی یک درس خارج ندارند.

دکمه بازگشت به بالا