برون مرزی

ظریف به قائم مقام وزیرخارجه کره جنوبی چه گفت؟

به گزارش ترندونی ، ظریف در این نشست بزرگترین مانع توسعه روابط دو کشور در شرایط فعلی را محدودیت تحمیل شده توسط بانک های کره ای به منابع ارزی ایران دانست و از دولت کره خواست اقدامات لازم را برای رفع این موانع انجام دهد. .

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که با توجه به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی کرونا ، اولویت اصلی در روابط دو کشور فراهم آوردن دسترسی به این منابع است.

ظریف همچنین گفت که اقدامات غیرقانونی بانک های کره ای به شدت بر فضای عمومی و نگرش مردم ایران نسبت به کره تأثیر گذاشته و چهره این کشور را به شدت آسیب رسانده است ، به طوری که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر حق قانونی ورود آنها تأکید کردند. آنها تأکید می کنند که این مشکل باید در اسرع وقت حل شود.

این مقام کره ای همچنین با تأکید بر اینکه سئول تمام تلاش خود را برای دسترسی به این منابع انجام می دهد ، بر تمایل کشورش برای حل این مسئله تأکید کرد.

معاون وزیر خارجه کره در مورد دستگیری یک کشتی متعلق به این کشور خواستار حل سریع موضوع شد.

در این رابطه ظریف تأکید کرد که کشتی کره ای به دلیل آلودگی آب های خلیج فارس توقیف شده است ، بنابراین این فقط یک مسئله فنی است که در چارچوب قانونی و نظارتی به آن پرداخته شده و البته دولت نمی تواند در این روند قانونی دخالت کند. .

311311

دکمه بازگشت به بالا