اقتصادی

ظریف: چین، دوست دوران سختی‌ها است

محمد جواد ظریف چین را یک همراه دشوار خواند و گفت: “بنابراین ما از موقعیت و اقدامات چین در اعمال تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران تشکر و قدردانی می کنیم.”

به گزارش ترندونی ، امروز وزیر امور خارجه کشورمان با عضو شورای دولتی و وزیر خارجه جمهوری خلق چین وانگ ای که دیروز برای هدایت هیئت وارد تهران شد دیدار کرد.
در این دیدار ، طرفین در مورد موضوعات مهم روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خیر مقدم به وزیر امور خارجه چین ، پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین را متذکر شد و افزود: “بدون شک ، تاریخ روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین مسیر برنامه همکاری جمهوری بیشتر خواهد بود. تقویت روابط بین دو کشور.
ظریف چین را دوست دوران سخت خواند و افزود: بر این اساس از موقعیت و اقدامات چین در تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران تشکر و قدردانی می کنیم.
وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه ایالات متحده باید اقدام کند ، تمام تعهدات برجامی را اضافه کرد: لغو تحریم های ایران می تواند زمینه را برای اجرای کامل برجام فراهم کند.

2022 ظریف بازی های المپیک زمستانی پکن را یک اتفاق مهم خواند و تلاش های سیاسی برای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد بین المللی را رد کرد.
وانگ هی ، عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین و وزیر امور خارجه نیز از سال نو و دیدار نوروز 1400 استقبال کرد و پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور را جشن گرفت. چین به دنبال بهبود کامل روابط با جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر امور خارجه چین گفت: امضای رهنمودهای همکاری استراتژیک بین دو کشور نشان دهنده تمایل پکن برای تنظیم هرچه بیشتر روابط است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا