سلامت و دانش

۵ نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند

طبق اسکای نیوز ، زمستان 2019-2020 یکی از بدترین فصول ابتلا به آنفولانزا در یک دهه گذشته بود. به گفته مراکز کنترل بیماری ، از ماه اکتبر. بین 19 تا 26 میلیون نفر مبتلا به آنفولانزا بین 10 تا 25 هزار نفر فوت کرده اند.

این گزارش پنج نوع آنفولانزا را شناسایی می کند که خطرناک تر از “تاج” در تاریخ است:

1- آنفولانزای اسپانیایی

1918–1919 در جهان یک اپیدمی به نام “آنفولانزای اسپانیایی” وجود دارد که بدترین اپیدمی ویروس H1N1 در تاریخ است. طبق مرکز کنترل بیماری ایالات متحده ، شیوع این بیماری 500 میلیون نفر تخمین زده شده است ، به این معنی که یک سوم جمعیت جهان به ویروس خطرناک آلوده شده و بین 50 تا 100 میلیون نفر کشته شده است.

فقط در ایالات متحده ، 675،000 مرگ گزارش شده است. این اپیدمی می تواند به نقاط دور دست برسد و ارتش های جنگ جهانی اول را آلوده کند. علاوه بر این ، در آن زمان واکسنی برای جلوگیری از شیوع ویروس وجود نداشت ، آنها فقط باید دستان خود را بشویند و جلسات عمومی را مسدود کنند.

2- آنفولانزای روسی

1889 آنفولانزای روسی در این کشور به ویژه در سن پترزبورگ شیوع یافته است اما به سرعت در سراسر اروپا و جهان شیوع یافته است. اپیدمی در آن زمان به یکی از اولین مباحث مطبوعاتی تبدیل شد و روزنامه ها توانستند در مورد شیوع محلی صحبت کنند و در مورد اوضاع با دیگر کشورهای دور بحث کنند.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که تاج بدی داشتند

3- آنفولانزای آسیایی

ویروس آنفلوانزای H2N2 اولین بار در سال 1957 در سنگاپور ظاهر شد. در ماه فوریه و به عنوان آنفولانزای آسیایی شناخته شد. از آن زمان به بعد ، در سراسر چین گسترش یافته و حدود 1.1 میلیون مرگ در سراسر جهان از جمله حدود 116000 مرگ در ایالات متحده را ثبت کرده است.

این ویروس بیشتر در کودکان ، افراد مسن و زنان باردار شایع بود و اگرچه یک اپیدمی کشنده بود که باعث کشته شدن بسیاری شد ، اما تا سال 1958 که واکسن تولید و در دسترس بود ، ادامه داشت.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که تاج بدی داشتند

4- آنفولانزای هنگ کنگ

1968 ویروس H3N2 به آنفولانزای هنگ کنگ معروف شد و تا دهه 1970 ادامه داشت. تصور می شود این ویروس پس از تغییر ناگهانی ویروس های سطحی به نوعی آنفولانزا ثبت شده در سال 1957 تبدیل شده است.

از آنجا که انسان در برابر این ویروس ها محافظت نمی شود ، این عامل منجر به گسترش سریع بیماری همه گیر شده است. طبق گفته های مرکز کنترل بیماری ، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان از جمله همه گیر 100000 نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که تاج بدی داشتند

ویروس H1N1 (آنفلوانزای مرغی)

2009 سویه جدیدی از ویروس به نام H1N1 در ایالات متحده ظهور کرده است که از ابتدای پیدایش به آنفلوانزای مرغی معروف بوده و به سرعت بیش از 500000 نفر در سراسر جهان را آلوده می کند. از آنجا که ویروس متفاوتی نسبت به انواع دیگر ویروس H1N1 بود ، تا زمان اوج گرفتن بیماری ، واکسن آرامبخش ارائه نمی شد.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که تاج بدی داشتند

دکمه بازگشت به بالا