سلامت و دانش

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گفته شفافو ، استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، شهرستانهای شیجیازوانگ و زینگ تای هفته گذشته پس از مثبت بودن آزمایش تاج برای حدود 300 نفر ، قرنطینه خانگی هفت روزه وضع کردند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در یک وضعیت قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

طبق اعلام انجمن بهداشت ملی چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد بیماری ویروس کرونا قلب در این کشور تشخیص داده شد. روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

شهر ماهواره ای پکن ، لونگ فانگ ، 4.9 میلیون نفر از ساکنان آن را قرنطینه کرده و آزمایشات گسترده ای را برای جلوگیری از انتشار ویروس دستور داده است.

مرکز استان هبی ، شیجیاژوانگ ، نیز با 82 مورد در روز یکشنبه ، بیشترین آسیب را دید. این امر باعث شد مجلس نمایندگان استان جلسه سالانه را لغو کند. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین شیوع بیماری هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و آیین های مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang در حال انجام است. بعضی از بیماران ، اگرچه علامت دار بودند ، اما 45 کیلومتر به بیمارستان های دولتی رفتند تا بیمارستان های دولتی.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند موج اول تاج را مهار کرده و از آن زمان با شیوع گاه به گاه این بیماری مقابله کنند.

آرنوک کوی ، تحلیلگر موسسه Gyokalo Dragonomy ، در یادداشت تحقیقاتی خود نوشت که وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و توانایی های محدود آزمون Kovid از دلایل اصلی کانون های ویروس کرونا در منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر تاج تشخیص داده شده اند که منجر به مرگ 4700 نفر شده است.

دکمه بازگشت به بالا