برون مرزی

گفتگوی بلینکن با همتای سعودی درباره یمن و افغانستان

بلینکن روز پنجشنبه تلفنی با همتای سعودی خود درباره موضوعات محلی و منطقه ای صحبت کرد ، از جمله نگرانی درباره دفاع انصارالله یمن از حملات ائتلاف سعودی.

به گفته وزارت خارجه ایالات متحده ، بلینکن در این مکالمه تلفنی تعهد واشنگتن را برای ایجاد مشارکت استراتژیک بلند مدت با عربستان سعودی و کمک به این کشور برای حفاظت از مردم و سرزمین خود ابراز کرد.
وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از انصارالله یمن درخواست کرد که آتش بس را حفظ کرده و با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن مذاکره کند.

بلینکن اقدامات نیروهای ائتلاف سعودی علیه حملات هوایی به یمن را نادیده گرفت و انصارالله یمن را دفاعی در برابر حملات ائتلاف دانست که رنج بشر را طولانی می کند و تلاش های صلح را به خطر می اندازد.

وزیر خارجه آمریکا دفاع اخیر یمن از انصارالله برای دفع حملات نیروهای ائتلاف سعودی را به شدت محکوم کرد و گفت که انصارالله به هشت فرودگاه غیرنظامی در ابها حمله کرده ، هشت غیرنظامی را مجروح کرده و به یک هواپیمای تجاری آسیب رسانده است.

سخنگوی ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان در یمن روز سه شنبه گفت که در حمله هواپیمای بدون سرنشین به تاسیسات نظامی در فرودگاه ابها در جنوب شرقی استان آشوری عربستان سعودی 8 نفر زخمی شدند.

فرودگاه بین المللی ابها در جنوب غربی استان آشوری عربستان سعودی و در 18 کیلومتری شهر ابها واقع شده است و مساحتی در حدود 3500 متر مربع دارد.

این فرودگاه توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که به یمن حمله کرد و حملات هوایی در صنعا و بمباران سایر استان های یمن را مورد استفاده قرار داد ، مورد استفاده قرار گرفت.

در پی این اقدامات ، انصارالله یمن هشدار داد که اگر نیروهای ائتلاف به سوء استفاده از فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه مردم یمن ادامه دهند ، تاسیسات و سوله های هواپیماهای نظامی خود را هدف قرار می دهد.

311311

دکمه بازگشت به بالا