برون مرزی

گزارش تازه آژانس درباره ایران

در گزارشی که نسخه ای از آن در اختیار رویترز قرار گرفت، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 18 برابر توافق هسته ای است. آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به این نتیجه رسیده است که اقدامات حفاظتی همچنان در این سه مکان وجود دارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سه سال گذشته ادعای فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران را مطرح کرده است. این بیانیه ابتدا توسط نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی بیان شد و سپس مورد تشویق رسانه ها و مذاکره کنندگان غربی قرار گرفت.

در مارس سال گذشته، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق کردند که موضوعات ادعایی را در قالب یک برنامه اقدام ویژه حداکثر سه ماه پس از سفر رافائل گروسی به تهران حل و فصل کنند. در این سفر، پرونده یکی از مکان های ادعایی بسته شد.

اما در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تحرکات رژیم صهیونیستی تشدید شده و با تحریک اعضای آژانس و آژانس بین المللی انرژی اتمی سعی در جهت دهی و تاثیرگذاری بر حل این پرونده دارد.

در آن زمان محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت؛ نفوذ و لابی سیاسی نباید بر تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد و ایران و آژانس باید مسائل را کاملا حرفه ای دنبال کنند و با صلاحیت عمل کنند و جایی برای هیچ گونه اقدام سیاسی وجود ندارد.

311311

دکمه بازگشت به بالا