برون مرزی

گردان‌های سید الشهداء عراق: حملات آمریکا انگیزه جدید برای ادامه عملیات مقاومت است

سخنگوی گردان‌های سید الشهداء عراق بر ادامه عملیات مقاومت اسلامی کشورش علیه مواضع آمریکا در منطقه و بی‌تاثیری تجاوزات واشنگتن در عزم مقاومت تاکید کرد.

به گزارش ترندونی، شیخ «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گردان‌های سید الشهداء عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «شفق نیوز» در واکنش به تجاوزات بامداد شنبه آمریکا به خاک کشورش اظهار کرد: تجاوزات آمریکا انگیزه‌های جدیدی برای ادامه مقاومت و دفاع از حاکمیت عراق و سرزمین آن است و ریخته شدن هر قطره خون از ما برابر با گرفتن انتقام است.

وی خاطرنشان کرد: این تجاوزات عملیات مقاومت را متوقف و تضعیف نخواهد کرد، بلکه عکس آن رخ خواهد داد.

الفرطوسی ادامه داد: موضع دولت عراق و انجام برخی اقدامات دیپلماتیک آن صحیح بود، اما دولت باید در یک خط موازی باشد؛ چراکه نمی‌تواند وارد یک جنگ کاملاً باز و نامحدود شود و چنین جنگی به محاسبات و توانایی‌هایی نیاز دارد که ارتش عراق در اختیار ندارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ستاد فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) ساعات اولیه صبح شنبه اعلام کرد در پاسخ به کشته شدن سه نظامی خود در حمله هفته گذشته به پایگاه این کشور در خاک اردن، مواضعی را در سوریه و عراق هدف قرار داده است.

سنتکام مدعی هدف قرار دادن ۸۵ موضع در این تجاوزات شد.

در پی این حمله الحشد الشعبی از شهادت و زخمی شدن ۵۲ نفر در تجاوزات آمریکا به این کشور خبر داد و آن را ناقض صریح حاکمیت کشور و نیز تلاشی برای تضعیف دولت عراق در جهت برقراری ثبات دانست.

در بیانیه الحشد الشعبی در این باره آمده‌است که تجاوزات آمریکا منجر به شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن ۳۶ تن دیگر شده‌ است.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا