اقتصادی

کشورهای مختلف چگونه میراث کرونا را حفظ می‌کنند؟

همه آنها از مردم شهر یا کشورشان می خواهند که تجربیات خود را به زبان خودشان ثبت کنند. كتابخانه های بزرگ و كوچك در سراسر جهان روزهای تاجگذاری را لحظات مهمی در تاریخ می دانند و مردم را ترغیب می كنند تا داده ها و تجربیات این دوره را برای تحقیقات آینده به اشتراک بگذارند.

به گزارش ترندونی ، قطعاً باید فیلمی از یک واقعه تاریخی را ببینید یا کتابی بخوانید که دوره تاریخ را بازگو کند. برای هنرمندان ، نویسندگان و غیره. خلق چنین آثاری معمولاً شامل داده ها و اطلاعاتی است که از آن دوره تاکنون ثبت شده است.

البته اهمیت ثبت اطلاعات رویداد در این روزها از مرزهای آثار هنری و ادبی فراتر رفته است ، زیرا گفته می شود که محققان ایرانی با محافظت از توئیت های عمومی که به مواد مخدر اشاره می کنند ، توانسته اند پایگاه داده مناسبی برای تولید دارو ایجاد کنند. علاوه بر پزشکی ، ذخیره سازی و ذخیره سازی داده های امروزی و تولید اطلاعات و دانش مورد نیاز آنها یکی از جدیدترین و مهمترین علومی است که در آن سرمایه گذاری های عمده ای انجام می شود ، مانند “علم داده” و “داده کاوی”. در تاریخ و ادبیات نیز به آن اشاره شده و می توان آن را یک سند یا یک داستان شفاهی دانست.

شیوع جهانی ویروس کرونا یکی از مهمترین وقایع تاریخی در این زمینه بود. اطلاعات عمومی در مورد روزهای تاجگذاری روزانه ثبت می شود. نهادی مانند کتابخانه ها از یک سو و محققان از سوی دیگر. به عنوان مثال ، در سال 2020. 31 مارس Zenodo.org پایگاه داده توئیت Covid-19 3.5 گیگابایتی را منتشر کرده است.

آنچه برجسته است تمرکز بر داده های عمومی است تا یک گروه خاص. اگرچه مدت هاست كه كتابخانه های مختلف در سراسر جهان دعوت های مختلفی را برای ضبط و ارسال خاطرات عمومی از وقایع عروق كرونر ارسال كرده اند ، اما بایگانی و كتابخانه ملی ایران روز دوشنبه (21 اكتبر) روشی را برای ثبت تجربه عروق كرونر هوشمند اعلام كرد. بر این اساس ، تجربه روشنفکران در یک مصاحبه تقریباً 20-60 دقیقه ای ، براساس روش مصاحبه های تاریخی ، مستند شده است. به نظر می رسد برخلاف بسیاری از کتابخانه های سراسر جهان ، کتابخانه ملی از دریافت اطلاعات مربوط به ویژگی ها راضی است. اما آیا فقط بررسی خصوصیات می تواند معیاری برای آینده و حتی حال باشد؟

در اینجا برخی دیگر از تجربیات کتابخانه ای جهان در ثبت داده ها و اطلاعات مربوط به کرونا وجود دارد.

پروژه خاطرات کرونا در کتابخانه نیویورک

کتابخانه عمومی نیویورک به تازگی طرحی را آغاز کرده است که از مردم می خواهد خاطرات خود را از اپیدمی کرونا برای حفظ ، مراقبت و تحقیقات آینده به کتابخانه ارسال کنند. 1895 یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان تأسیس شد. این کتابخانه درباره پروژه خاطرات همه گیر ، نوشت: کتابخانه عمومی نیویورک همیشه متعهد به حفظ و ارائه داستانهایی است که داستان ما را بازگو می کنند. به مردم امروز و نسل جدیدی از محققان ، دانشجویان و خالقین شکل می دهد تا دنیای ما و یکدیگر را بهتر درک کنند. ما در حال حاضر یک لحظه تأثیرگذار در تاریخ خود را تجربه می کنیم و می خواهیم داستان شما را بشنویم و حفظ کنیم.

پروژه خاطرات همه گیر شما را دعوت می کند تا فرم آنلاین صدای ضبط شده خود یا یکی از عزیزان خود را ارائه دهید ، و داستان های شخصی آنها را درباره زندگی در بحبوحه همه گیر کوید -19 بیان کند. این خاطرات صوتی در کتابخانه عمومی نیویورک ، یکی از کتابخانه های علمی مشهور جهان در ساختمان Stephen A. Schwarzman ، مرکز Schomburg و کتابخانه هنرهای نمایشی عمومی نیویورک ذخیره می شود و برای دانشمندان احتمالی ، روزنامه نگاران ، دانشجویان و عموم مردم قابل دسترسی است.

پروژه وبلاگ های همه گیر تلاش می کند تا در همه موضوعات تأمل کند. از جمله: خانواده ها ، والدین ، ​​م institutionsسسات آموزشی ، فرهنگی ، تجارت و کار ، قرنطینه ، هنر و ادبیات ، سازمان های اجتماعی ، رکود اقتصادی ، مراقبت های بهداشتی ، بیمارستان ها ، کمک های متقابل ، اعتراض به بی عدالتی نژادی و موارد دیگر.

“شما بخشی قابل دسترسی از سوابق تاریخی خواهید بود”

کتابخانه های دانشگاه ویلیام و مری (قدیمی ترین دانشگاه ایالات متحده پس از دانشگاه هاروارد) نیز از ساکنان و اعضای ویلیامزبرگ دعوت کردند تا خاطرات خود را از این دوره در اسناد فراخوان زندگی از طریق تماس Quwet-19 به اشتراک بگذارند. قرار دادن

در دعوتنامه شرکت در این پروژه آمده است: “وقتی همه ما با واقعیت جدید تحمیل شده توسط کوید -19 کنار آمدیم ، کتابخانه های ویلیام و مری از همه اعضا و جامعه بزرگ ویلیامزبرگ دعوت می کنند تا در مجموعه ویژه کمک کنند.” ما از ارائه انواع بازتاب های شخصی توسط مرکز تحقیقات مجموعه های ویژه Swem Library استقبال می کنیم که می توانند توسط بایگانی های فیزیکی و دیجیتالی تکمیل شوند.

این فقط تجربه شماست – شما – و نحوه ضبط آن به خود شما بستگی دارد! خاطرات خود را به هر روشی که انتخاب کنید به طور ایمن ثبت کنید و هر یک از تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. ایده ها شامل نثر ، شعر ، نقاشی ، عکاسی ، صوتی / تصویری و … هستند.

خاطرات شما مهم است و تجربیات شما بخشی مهم از تاریخ مشترک ما است. به عنوان بخشی از سوابق ذخیره شده در یک مجموعه خاص ، محتوای شما به عنوان بخشی از سوابق تاریخی در دسترس خواهد بود و به تحقیقات در سال های آینده کمک خواهد کرد.

پروژه حافظه Covid – 19 Westerwelle

وستروله در فراخوان كتابخانه عمومی گفت: “با به اشتراک گذاشتن تجربه همه گیری Covid-19 ، این لحظه بی نظیر از تاریخ را برای نسل های آینده ثبت كنید.”

این کتابخانه نوشت: “مرکز تاریخی و موزه وستروله فرصتی را برای یادگیری گذشته با مجموعه های تاریخی و تجربیات یادگیری فراهم می کند تا درک ما از جامعه و جایگاه آن در جهان را تعمیق بخشد.” همه آنچه که ما در مورد گذشته می دانیم از سوابق افراد زنده مانده مانند شما حاصل می شود و اطلاعات شما به نسل های آینده و مورخان کمک می کند تا اپیدمی کوید -19 را درک کنند.

پاسخ Westerwelle به بیماری همه گیر Covid-19 تا حدی شبیه بیماری همه گیر آنفولانزا در سال 1918 است ، اما شبیه آنچه امروز آمریکایی ها زندگی می کنند نیست. در حالی که هنوز نمی دانیم چیست ، این اپیدمی عواقب طولانی مدتی برای وستروله ، ایالت اوهایو و این کشور به دنبال خواهد داشت.

از شما برای کمک به حفظ میراث Covid-19 برای جامعه وستروله متشکریم.

پروژه کتابخانه ملی چین “نبرد” با کرونا

CGTN همچنین در ماه آوریل اعلام کرد که کتابخانه ملی چین یک بانک حافظه جمعی را برای ضبط داستان شیوع ویروس کرونا راه اندازی کرده است ، گفت: کتابخانه ملی چین یک بانک حافظه جمعی برای جمع آوری و ذخیره سازی ایجاد کرده است. “مبارزه” چین علیه شیوع ویروس های کرونا باعث گمانه زنی ها شده است.

هدف از این پروژه مستند سازی تأثیر همه گیر بر زندگی ، احساسات و روابط اجتماعی مردم بود. مقالات ، تصاویر ، ضبط های صوتی ، فیلم ها ، منابع چندرسانه ای ، نسخه های خطی ، نامه ها ، عکس ها ، نقاشی ها و خطاطی مربوط به نبرد Kovid-19 برخی از مواردی است که در این پروژه جستجو می شود.

کتابخانه ملی چین

گفته شد ، این فقط قسمت کوچکی از کار کتابخانه های سراسر جهان در زمینه مستندهای عمومی است و سایر کتابخانه ها نیز همین کار را انجام داده اند.

البته داده های عمومی در گذشته مورد توجه برخی از کتابخانه های سراسر جهان بوده است. به عنوان مثال ، برای رسیدن به هدفی مشابه ، کتابخانه کنگره در سال 2010 بایگانی توییت ها را از همه کاربران توییتر آغاز کرد. کتابخانه یک نسخه از هر توییت هر کاربر عمومی را نگهداری می کرد. با این حال ، در سال 2017 اعلام شده است که امکان بایگانی تمام پست های توییتر به این روش وجود ندارد و از آن زمان توئیت ها به صورت انتخابی بایگانی می شوند.

یونسکو اخیراً با تأکید بر حمایت خود از میراث مستند در مبارزه با اپیدمی کوید -19 ، اظهار داشت که میراث مستند منبع مهمی از اطلاعات با کیفیت و بینش تاریخی در مورد نحوه مقابله با شرایط اضطراری جهانی است. یونسکو همچنین آمادگی خود را برای حمایت از تمام کشورهای عضو و م institutionsسساتی که مایل به حفظ اسناد رسمی Covid-19 در مورد حفظ میراث مستند و دسترسی از طریق برنامه حافظه جهانی (WB) هستند ، اعلام کرده است.

یونسکو همچنین اظهار داشت که آنها از پتانسیل علمی ، آموزشی و هنری میراث مستند برای کنترل بیماریهای همه گیر از طریق ابتکار عمل استفاده می کنند.

با این حال ، حدود هشت ماه پس از شیوع ویروس کرونا در ایران ، هیچ اقدامی برای حفظ اطلاعات و اسناد عمومی با مشارکت جمعی صورت نگرفت. انتظار می رود كه در كتابخانه ها ، مانند سراسر جهان ، در این دوره توجه بیشتری به حفظ میراث مستند عمومی داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا