اقتصادی

کشورهای جهان از کدام کسب و کار بیشتر استقبال می کنند؟

تحقیقات نشان می دهد که بازارهای جهانی طی دو دهه گذشته دستخوش تغییرات و تغییرات زیادی در ماهیت تجارت شده اند. اکثر کشورها به دلیل هزینه های پایین ، پایداری بیشتر ، نوآوری ، سودآوری و درآمدزایی به شرکت های کوچک و متوسط ​​روی آورده اند ، در حالی که اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور از طریق شرکت های کوچک و متوسط ​​به بهره وری ، رشد و پویایی دست یافته اند.

به گزارش ترندونی ، توسعه مشاغل کوچک و متوسط ​​کلید توسعه اقتصادی در دهه آینده است. تحقیقات نشان می دهد که شرکت های کوچک و متوسط ​​از چهار طریق بر کارآفرینی ، نوآوری و پویایی صنعتی ، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد ، بر اقتصاد جهانی تأثیر گذاشته اند.

در دو دهه گذشته ، بازارهای جهانی دستخوش تغییرات زیادی شده اند و ماهیت تجارت تغییر کرده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی معتقد است که هرچه بتوانیم مشاغل کوچک را توسعه دهیم ، اشتغال بیشتری نیز افزایش می یابد.

عبدالملکی در مورد میزان پایین اشتغال در پروژه های بزرگ صنعتی می گوید: “پروژه های بزرگ در همه استان ها مورد نیاز است و کار اصلی در کارگاه های کوچک و متوسط ​​است ، بنابراین سرمایه گذاران باید از طریق روش های تأمین مالی قراردادی جذب شوند. “

به گفته وی ، اگر مراکز فنی و حرفه ای بتوانند با آموزش مهارت های نیروهای محلی یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنند ، با آموزش 10 میلیون تومان از آنها حمایت می شود.

در بسیاری از کشورها ، شرکتهای کوچک و متوسط ​​امروزه به عنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی شناخته شده اند. این شرکت ها در ایجاد مشاغل با سرمایه گذاری کم ، توسعه منطقه ای ، توسعه مبتنی بر فناوری ، نوآوری محصول و نوآوری اهمیت ویژه ای یافته اند.

اما خصوصیات و مزایای بنگاه های کوچک و متوسط ​​که اقتصاد کشورهای توسعه یافته به آن روی آورده است چیست؟

سیستم اقتصادی و اجتماعی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از شرکت های کوچک و متوسط ​​یکی از اولویت های اصلی برنامه های توسعه اقتصادی آنها است. با وجود نیاز به سرمایه گذاری های کوچک ، این شرکت ها بازده و بهره وری بالاتری دارند و نقش مهمی در ایجاد شغل و بستر مناسب برای نوآوری و افزایش صادرات دارند.

شرکت های کوچک و متوسط ​​نیز به دلیل انعطاف پذیری و ویژگی های منحصر به فرد خود ، جذابیت زیادی برای بخش خصوصی دارند و در بسیاری از کشورها ارائه دهندگان اصلی فرصت های شغلی جدید هستند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که سیاست مشاغل کوچک باید در مناطقی اجرا شود که صنایع بزرگ امکان پذیر نیستند.
ایجاد مشاغل کوچک و احیای مشاغل سنتی ، البته گامی م effectiveثر در بهبود شرایط زندگی مردم روستایی است ، مشروط بر اینکه به فضاها و زیرساخت های آنها برای اطمینان از ثبات لازم نیاز باشد.

علی حیدری ، کارشناس اشتغال ترندونی در مصاحبه ای شرکت های کوچک و متوسط ​​را بهترین و سودآورترین نوع مشاغل عنوان کرد و گفت: صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​سریعتر جذب بازار شده و به درآمدزایی می رسند.

وی با اشاره به هزینه بالای ایجاد اشتغال افزود: مشاغل کوچک و متوسط ​​معمولاً سریع پرداخت می شوند و شرایط لازم را برای ایجاد اشتغال سریع فراهم می کنند.

حیدری می گوید: مشاغل کوچک بیشتر در بخش کشاورزی و گردشگری فعالیت می کنند و توسعه آنها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و مولد به ویژه در مناطق روستایی می شود.

به گفته وی ، در شرایطی که ما با محدودیت های مالی و مشکل افزایش سرمایه روبرو هستیم و ایجاد اشتغال بزرگ عملاً غیرممکن است و بخش های تولیدی و صادراتی با چالش های عمده ای روبرو هستند ، بهتر است یک کسب و کار کوچک با شرکت های خرد عمومی راه اندازی کنیم. -پایتخت در دستور کار

به گزارش ترندونی ، اگرچه شرکت های بزرگ نیم درصد اقتصاد و شرکت های متوسط ​​کمتر از نیم درصد ، شرکت های کوچک و متوسط ​​96 درصد را به خود اختصاص داده اند.
به گفته کارشناسان و فعالان اقتصادی ، شرایط تحریم بهترین فرصت برای توسعه و پیشرفت مشاغل کوچک محلی و منطقه ای است ، زیرا شرکت های کوچک و متوسط ​​دارای رشد و کارآیی کمتری هستند و سهم کوچکتر و بزرگتری از اشتغال دارند. در کشور. وقف خود هستند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا