اقتصادی

کرونا چکونه عکاسان را زمین‌گیر کرد؟

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران از بسته شدن 100 فصل عکاسی به دنبال شیوع ویروس کرونا در تهران خبر داد و گفت: این اتحادیه هنوز هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده است.

وی در مصاحبه با ترندونی ظفر یاوری بلوک آباد اظهار داشت: با شروع ویروس کورونا ، به دلیل تعلیق مراسم عروسی ، کار عکاسان و فیلمبرداران تقریباً بسته شد ؛ بنابراین ، علیرغم پرداخت حقوق کارمندان ، هزینه های اجاره و فروشگاه ، رهبران این اتحادیه در پنج ماه گذشته 100 درصد از دست داده اند.

وی افزود: از طرف دیگر پلیس + 10 عکس شخصی در گواهی ها و گذرنامه ها عکس نمی گیرد و خود این خدمات را انجام می دهد که غیرقانونی است.

به گفته رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران ، پس از شیوع ویروس کورونا ، 100 نفر از 1200 واحد عکاسی کار خود را جمع آوری کرده و گواهی های تجاری را پس گرفتند. البته دو سال پیش 1800 واحد عکاسی در تهران وجود داشت.

داوری همچنین با بیان اینکه 90 درصد ادارات عکاسی در این مدت درآمد نداشته اند ، افزود: اگرچه عکاسان جزء واحدهای تحت پوشش شرکت Corona بودند اما هنوز پولی دریافت نکردند.

وی معتقد است دولت می تواند به ارائه فرصت های مالیاتی و بیمه ای به این واحدها کمک کند.

چند عکس شخصی؟

وی با بیان اینکه میزان عکسهای شخصی از سال 1393 تغییر نکرده است ، گفت: سه بار بعد از چهار عکس فرکانس روتوش 18 هزار و 500 تومان است. فراوانی عکاسی و فیلمبرداری جلسات نیز با توافق مشخص می شود.

به گزارش ترندونی ، اتاق اتحادیه های صنفی ایران تخمین می زند که حدود 2.3 میلیون نفر در بخش های اشتباه و حدود 2.8 میلیون نفر در بخش های شاغل مشغول به کار هستند و غرامت ماهانه مرخصی تاج گذاری به اتحادیه های صنفی بیش از 26000 میلیارد تومان است. بود.

تاکنون 14 گروه شغلی برای کسانی که خدمات کرنا ارائه می دهند ، از مشاغل آسیب دیده پشتیبانی می کنند ، بنابراین متقاضیان این وام باید از شعبه های تبلیغ شده در برنامه بیمه بیکاری استفاده کنند و این خدمات را از روز شنبه دریافت کنند. البته این امکانات برای ادارات و کارگاههایی که نیروی کار نیز در آن کار می کنند ، اختصاص دارد. در حقیقت ، مبنای پرداخت ، اشتغال نیروی کار و رد صلاحیت شخص و ممنوعیت داشتن تا زمان وقوع تاج است و میزان تجهیزات نیز همان است. برای واحدهای تجاری که فعال بودند و تعطیل نبودند ، 12 میلیون. مبلغ وام تومان تومانی برای هر کارمند با پرونده تأمین اجتماعی (70٪ حقوق و 30٪ امور عملیاتی) و تقسیماتی که به زور بسته شده 16 میلیون بود. وام تومان به همراه پرونده تأمین اجتماعی (50٪ حقوق و 50٪ سایر امور عملیاتی) به هركدام از كارمندان پرداخت می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا