سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

کرم برای ترک پوست

ظاهر غیرعادی و نازیبای ترک‌های پوستی اغلب افرادی را که دچار این ترک‌ها هستند آزار می‌دهد. بعضی از آنها که به زیبایی پوست و سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند به درمان این ترک‌ها اقدام و به متخصصان پوست، مو و زیبایی مراجعه می‌کنند؛ به این امید که پوستشان زیبایی طبیعی قبل را دوباره به‌دست آورد. بسیاری از این افراد حاضرند درمان‌های پرهزینه‌ای را برای رفع این عارضه انجام دهند.

با وجود این‌که راه تضمینی و مطمئنی برای پیشگیری و درمان ترک‌های پوستی وجود ندارد، نکاتی هست که با توجه به آنها می‌توان جلوی تشدید این عارضه را گرفت. ترک‌ها ممکن است در مواقع مختلف ایجاد شود. این‌که چه وقت این اتفاق بیفتد به جنس پوست و تغییرات هورمونی در بدن شخص بستگی دارد. همچنین اگر شخص، رژیم غذایی صحیح را رعایت کند و به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت دهد، ترک‌ها کمتر ایجاد می‌شود. پزشکان معتقدند زمینه‌های ارثی نیز نقش مهمی در این میان بازی می‌کند.

چرا پوستمان ترک می‌خورد؟

افزایش وزن، بارداری و افزایش سایز ناگهانی در ورزشکاران و قرار گرفتن در سنین بلوغ عواملی است که به ایجاد ترک‌های پوستی در فرد منجر می‌شود. در این مرحله، لایه‌های پوست، درم و اپیدرم نازک شده و در نواحی تحت فشار دچار بریدگی می‌شود؛ اما علت اصلی در بیشتر مواقع تغییرات هورمونی است که در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد و باعث ایجاد ترک روی اندام‌ها، بویژه اندام‌های فوقانی، باسن، شکم، پشت تنه و سینه می‌شود. در واقع افزایش هورمون‌های استروئیدی در بدن عامل شکسته شدن بافت‌های زیرجلدی و ایجاد ترک‌های پوستی می‌شود. این ترک‌ها هم در زنان امکان بروز دارند و هم در مردان، اما در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.

ترک‌ها به‌صورت خطوط بنفش رنگ پیدا می‌شود و درمان قطعی برای از بین بردن جای آنها وجود ندارد و در صورت درمان نشدن، احتمال از بین رفتن آنها بسیار اندک است. استفاده از روغن زیتون نیز فقط می‌تواند پوست را نرم کند و تاثیری در بهبود ترک‌ها ندارد. در واقع بهترین زمان درمان وقتی است که ترک‌ها هنوز تازه و بنفش است. بعضی از روش‌های درمانی، بهبود زیادی را در ظاهر این خطوط ایجاد می‌کند. برخی از این روش‌ها عبارتند از لیزردرمانی و استفاده از کرم‌های درمانی تحت نظر پزشک. لیزردرمانی خود در انواع مختلفی انجام می‌شود که نوع آن را پزشک متخصص با توجه به میزان، عمق و تازه یا قدیمی بودن ترک‌ها و نیز سن خود فرد مشخص می‌کند.

لیزر میزان کلاژن موجود در پوست را افزایش داده و چند جلسه لیزردرماافزایش و کاهش وزن به هر دلیلی از جمله حاملگی، تغییرات سنی در دوران نوجوانی و گرفتن رژیم‌های مختلف می‌تواند منجر به ایجاد ترکهای پوستی شود؛ خطوطی که وجودشان کاملا طبیعی است، اما بعضی افراد نسبت به داشتن این ترک‌ها احساس خوبی ندارند و دوست دارند آن‌ها را از بین ببرند. واقعیت این است که تاکنون هیچ محصولی ساخته نشده که بتواند صد درصد این ترکهای پوستی را محو کند، اما محصولات خوب زیادی هستند که می‌توانند به کم‌رنگ شدن آن‌ها و بهبودشان کمک کنند. این محصولات شامل انواع کرم مانند کرم ویتابلا ، رفع ترک بدن یا روغن رفع ترک بدن از برندهای مختلف ایرانی و خارجی هستند. اگر قصد دارید بیشتر با این محصولات آشنا شوید و خرید خوبی را تجربه کنید، در ادامه با ما همراه شوید.

معروف‌ترین انواع کرم رفع ترک بدن

  • کرم رفع ترک بدن تالگو: تالگو یکی از برندهای مطرح و با کیفیت فرانسوی است که به تولید انواع محصولات پوستی از جمله کرم رفع ترک بدن می‌پردازد. این کرم از برند تالگو هم برای پیشگیری از ایجاد ترک طراحی شده و هم برای بهبود ترک‌های ایجاد شده موثر است. داشتن الاستین و کلاژن در ترکیبات این کرم بافتی ترمیم کننده به آن داده که می‌تواند تاثیر مثبتی روی ظاهر ترک‌ها داشته باشد.
  • کرم رفع ترک بدن پالمرز: پالمرزpalmers یک برند آمریکایی است که محصولات رفع ترک بدن آن محبوبیت زیادی دارد. این برند به ویژه با استفاده از کره کاکائوcocoa butter و ویتامین ای در بسیاری از محصولات خود به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند.
  • کرم رفع ترک بدن ویتابلا: ویتابلا به عنوان یکی از برندهای ایرانی فعال در زمینه تولید محصولات ویتا بلا ، کرم رفع ترک سری لیدی Lady را برای استفاده طراحی کرده است. این کرم را می‌توان بر روی شکم، باسن و سایر قسمت‌های بدن که تحت تاثیر تغییر وزن قرار می‌گیرند و ترک برمی‌دارند، مورد استفاده قرار داد.
  • کرم رفع ترک بدن رینوزیت: رینوزیت در ترکیبات کرم رفع ترک بدن خود از آلوئه ورا و خیار به همراه انواع ویتامین‌های اف، بی و آ استفاده کرده است تا سرعت بهبود ترک‌ها را بالا ببرد.
  • کرم رفع ترک بدن سینره: سینره به عنوان یکی از بهترین برندهای ایرانی در کرم ضد ترک خود با استفاده از گیاهانی مثل سنتلا و همچنین پروتئین هیدرولیز شده سویا توانسته ترکیبی مناسب برای بهبود وضعیت ترک‌های بدن را ایجاد کند.
  • کرم رفع ترک بدن مارگریت: اگر بعد از ایجاد ترک پوستی دچار خارش، سوزش و التهاب در آن ناحیه شده‌اید، کرم رفع ترک بدن مارگریت با داشتن خواص تسکین دهنده انتخاب خوبی برای شما به شمار می‌رود. این کرم علاوه بر بالا بردن سرعت بازسازی پوست، عمق ترک‌های موجود را هم کاهش می‌دهد.
  • کرم رفع ترک بدن جی: جی یکی از قدیمی‌ترین برندها در زمینه تولید محصولات است و کرم رفع ترک بدن تولید شده توسط این برند نیز جزو محصولات محبوب آن به شمار می‌رود که قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه دارد.
  • کرم رفع ترک بدن موستلا: موستلا از دیگر برندهای فرانسوی معروف است که به تولید محصولات متنوع شهرت دارد. کرم رفع ترک بدن این برند نیز با داشتن انواع ترکیبات گیاهی به کاهش ترک‌ها کمک خواهد کرد.

نکات مهم موقع خرید کرم و روغن رفع ترک بدن

  • معمولا ساختار روغن رفع ترک بدن قوی‌تر از کرم است؛ بنابراین قبل از خرید روغن رفع ترک بدن یا انواع کرم‌ها درباره ویژگی‌هایشان به خوبی تحقیق کنید و بر حسب نیاز خود دست به انتخاب بزنید.
  • دقت داشته باشید که اگر در دوران بارداری به سر می‌برید، حتما برای استفاده از روغن رفع ترک بدن یا انواع کرم‌های ضد ترک پوست، با پزشک خود مشورت کنید.
  • کرم‌های ضد ترک نباید روی زخم‌ها از جمله زخم سزارین مورد استفاده قرار بگیرند.
  • اگر متوجه شدید پوست شما دچار سوزش، خارش و التهاب بعد از استفاده از کرم شد، استفاده از آن را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید. ژل بهداشتی مخصوص بانوان ویتابلا یکی از محصولات پرفروش این روزها محسوب میشود .
  • توجه داشته باشید که انجام ورزش و عضله سازی تا حدود زیادی می‌تواند مانع از ایجاد ترک‌های پوستی شود. بنابراین از انجام فعالیت‌های مناسب ورزشی غافل نشوید.
  • دقت کنید بعضی برندها به صورت اختصاصی برای یک ناحیه از بدن به تولید کرم می‌پردازند. برای مثال کرم رفع ترک شکم والنسی در این گروه قرار می‌گیرد. بنابراین توجه داشته باشید که محصول مد نظر شما چطور طراحی شده است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا