اقتصادیکسب و کار ایرانی برتر

چگونه از گرمایش کولر گازی استفاده کنیم

چگونه متوجه شویم که کولر گازی حالت گرمایش دارد؟

  1. ۱: به دفترچه راهنمای کولر گازی مراجعه کنید و ببینید آیا در این مدل حالت گرمایش وجود دارد یا خیر.
  2. ۲: پلاک یا برچسب کنار پنل داخلی و خارجی توضیحات و مشخصات فنی در آن درج شده، مشخصات قدرت در حالت سرمایش و گرمایش را مطالعه کنید اگر قدرت گرمایش را توضیح داده یعنی کولر گازی گرمایش نیز دارد.
  3. ۳: تنظیمات روی کنترل، با تغییر تنظیمات روی کنترل نیز می‌توانیم متوجه شویم که کولر گازی حالت سرمایش دارد یا خیر.

 

چگونه کولر گازی را برای حالت گرمایش تنظیم کنیم؟

قیمت کولر گازی ال جی: برای تغییر حالت کولر گازی از سرما به گرما باید تنظیمات کنترل کولر گازی را تغییر دهید. در حالت سرمایش کولر گازی تنظیمات روی گزینه COOL می باشد یعنی حالت سرد، شما باید ابتدا این گزینه را تغییر دهید.

بع نقل از compareraja.in برای تغییر این حالت دکمه Master control یا MODE روی کنترل کولر گازی را پیدا کنید. با فشار دادن این دکمه گزینه‌ها عوض می‌شود و شما باید این گزینه را روی HEAT یعنی گرما تنظیم کنید البته در بعضی از مدل های دیگر با فشار دادن دکمه MODE گزینه‌ها به حالت شکل تغییر پیدا می‌کنند که شما برای حالت گرمایش باید روی شکل خورشید تنظیم کنید.

با تغییر این حالت اکنون کولر گازی روی حالت گرما تنظیم شده معمولا حدود ۵ دقیقه طول میکشد تا تغییرات انجام شود و کمپرسور کولر گازی در حالت گرمایش شروع به کار کند.

حالا می‌توانید درجه دما را نسبت به دمای مورد نظرتان تغییر دهید دما در درجه ۱۶ تا ۳۰ قابل تغییر است. دمای نرمال برای منزل ۲۴ توصیه می‌شود.

در زیر عکس چند مدل کنترل کولر گازی با تنظیمات حالت گرمایش را نشان می دهیم.

اگر تنظیمات را به حالت گرما تغییر داده‌اید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هوای خروجی خیلی گرم نیست و با فشار بسیار پایین کار می‌کند که اصلا رضایت بخش نیست، حتما کولر گازی باید سرویس دوره‌ای شود. در سرویس دوره‌ای تمام شستشوها انجام می‌شود و مقدار گاز اندازه‌گیری شده در صورت نشتی و کمبود گاز برطرف می‌شود.

استفاده از خدمات ما :

اگر کولر گازی شما به هر دلیلی مشکل دارد و به سرویس دوره‌ای نیاز دارد، یا اینکه می‌خواهید راه‌اندازی آن در حالت گرما و سرویس شارژ گاز توسط یک تکنسین متخصص انجام شود. می‌توانید با دفتر خدمات پشتیبان سرویس تماس بگیرید تا همکاران ما در کمترین زمان با مناسب‌ترین قیمت سفارش  شما را انجام دهند.

توجه داشته باشد که رفع نشتی و شارژ گاز نیاز به یک متخصص حرفه ای دارد، از این رو ما با داشتن متخصصان حرفه‌ای این کار را برای شما به طور تخصصی و با ضمانت انجام می‌دهیم

پنجشنبه 14 مهر 1401

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان یکی از نیازهای های اساسی ما در فصل گرما و سرما تامین سرمایش و گرمایش محیط می باشد. یکی از سیستم های کاربردی به جهت این امر کولرگازی می باشد. یکی از سوال های مهمی که در اینجا پیش می …

یکی از نیازهای های اساسی ما در فصل گرما و سرما تامین سرمایش و گرمایش محیط می باشد. یکی از سیستم های کاربردی به جهت این امر کولرگازی می باشد. یکی از سوال های مهمی که در اینجا پیش می آید این است که نحوه راه اندازی و استفاده گرمایش کولرگازی در زمستان چگونه است؟

در این مقاله نحوه راه اندازی بخاری کولر گازی یا اصطلاحاً استفاده از کولر گازی در حالت گرمایش آموزش داده می‌شود.

عموماً وسیله سرمایشی نبوده و بعد از تولید هرساله به امکانات آن اضافه‌شده است. یکی از این امکانات که شدیداً مورد استفاده قرار گرفته شده است و کاربردی است استفاده از گرمایش یا قرار دادن کولر گازی در حالتی که بتوان در زمستان برای ایجاد هوای گرم از آن استفاده نمود. در این مقاله از توضیح این‌که نحوه کار این سیستم به چه صورت است خودداری می‌کنیم و فقط به روش استفاده از آن می‌پردازیم.

قبل از اقدام به راه‌اندازی سیستم گرمایش کولرگازی شما می‌بایست از اینکه در درجه اول کولر گازی شما دارای این سیستم هست یا نه مطمئن شوید چون بسیاری از مدل‌های کولرگازی تک فصله بوده و لزوماً تمامی کولرگازی‌های تولیدی دارای قابلیت سرمایش و گرمایش نیستند.

چگونه بفهمیم کولرگازی گرمایش دارد؟

1.مراجعه به دفترچه راهنمای کولرگازی که همراه کولرگازی به شما ارائه شده است.

2.چک کردن برچسب فنی دستگاه:

روی تمامی پنل‌های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی درج شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف شده است که در این برچسب تمام مشخصات کولرگازی نوشته شده و شما با مطالعه‌ی آن به تمامی موارد ازجمله گرمایشی یا سرمایشی بودن کولر گازی به خوبی پی می‌برید در این برچسب‌ها عباراتی مانند Cooling و Heating مشاهده می‌کنید که گزینه اول نشان‌گر سرمایشی بودن سیستم و گزینه دوم نشان‌گر گرمایشی بودن سیستم است.

3.تنظیمات روی کنترل

البته قابل‌ذکر است که این موارد برای افراد ناآشنا و مبتدی بوده و درصورتی‌که شما یک تعمیرکار کولر گازی باشید در با یک نگاه به قطعات به گرمایشی یا سرمایشی بودن کولر گازی پی خواهید برد. بعد از مطمئن شدن از اینکه کولر گازی شما دارای سیستم گرمایش است شما باید اقدام به راه‌اندازی آن کنید.

چگونه کولر گازی را برای حالت گرمایش تنظیم کنیم؟

زمانی که می خواهید حالت کولرگازی را از سرما به گرما تنظیم کنید ابتدا باید گزینه cool دستگاه را به heat تغییر دهید برای تغییر حالت تنها کافی است از روی ریموت کنترل دکمه mode آن را به حالت heat تغییر دهید.

باید دقت داشته باشید که سیستم گرمایش کولر گازی با سرمایش کمی متفاوت است مثلاً زمانی که شما کولر گازی را روی گرمایش یا بخاری آن روشن می‌کنید تمام قطعات کولر گازی مثل کمپرسور و … روشن‌شده و مشغول به کار می‌شوند ولی فن داخلی تا زمانی که گرما به یک حد تعریف‌شده نرسد روشن نخواهد شد و این زمان بین 2 تا 15 دقیقه متغیر است.

یا اینکه بعد از مدتی استفاده از کولر گازی به دلیل یخ زدن کندانسور یا پنل بیرونی کولر گازی بر روی حالت دیفراست رفته و فن داخلی خاموش می‌شود و عملیات یخ‌زدایی پنل بیرونی انجام می‌شود که شاید مدتی بین 2 تا 20 دقیقه به طول بیانجامد.

و اینکه کارکرد گرمایش کولر گازی به نکات بسیاری مرتبط بوده که در صورت عدم هماهنگی یا خرابی در هر یک از این بخش‌ها این سیکل با مشکل مواجه خواهد شد و نیاز به تعمیر دارد که این کار از عهده یک تعمیرکار متخصص کولر گازی برمیاید.

مزایا استفاده از گرمایش کولرگازی:

  1. امنیت بالا زیرا مانندبخاری و سایر وسایل گرمایشی خطر آتش سوزی و گاز گرفتی را ندارد.
  2. در صورت کوچک بودن فضا برای نصب بخاری و سیستم های گرمایشی کولرگازی انتخاب بسیار مناسبی می باشد. زیرا علاوه بر اشغال نکردن فضا، تنظیم دما به صورت دقیق از دیگرمزایای این دستگاه می باشد

منبع : lg.brandshop.co.ke

دکمه بازگشت به بالا