سلامت و دانش

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا نخ

بیماری های دندان معمولاً در اثر پلاك هایی كه روی دندان ها و لثه ها جمع می شوند ایجاد می شوند (پلاك های زرد بی رنگ كه روی دندان ها ایجاد می شود). پلاک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 نوع باکتری مختلف است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و مسواک زدن مانند گودزیلا آن را از بین می برد. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و به طور موثر بازسازی کنند ، بنابراین مسواک زدن باید به طور مرتب انجام شود. اما مسواک زدن در از بین بردن پلاک بین دندان های شما مؤثر نیست و ایجاد این باکتری ها روی دندان های شما می تواند منجر به بیماری دندانی شود و برای این منظور باید از نخ استفاده شود.

اگر پلاک به اندازه کافی طولانی روی دندان بماند ، بزاق آن را به ماده سختی به نام حساب دیجیتال تبدیل می کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ترکیب باید از دستگاه های مخصوص دندانپزشکی استفاده شود.

چرا نخ

چرا خونریزی لثه ها ارزشمند است؟

درست همانطور که پزشک با دیدن پزشک فشار خون شما را اندازه می گیرد ، دندانپزشک شما لثه های شما را بررسی کرده و خون لثه ها را نیز بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. علاوه بر این ، نمرات بالاتر می تواند باعث از بین رفتن دندانها ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شود.

نیاز به نخ دندان بستگی به شرایط فعلی دندان ها دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا کاشت دندان ، نخ دندان قابل استفاده نیست و باید با برس مخصوص ساخته شود.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا