اقتصادی

چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران‌ساخت

توسعه فناوری دیجیتال در کشور امکان چاپ مستقیم روی مواد غذایی با استفاده از جوهر خوراکی را فراهم کرده است.

به گزارش ترندونی، این امر نیاز به استفاده از کاغذ روغنی را که روال فعلی است، بی نیاز می کند و واردات آن را کاهش می دهد. از ویژگی های این محصول می توان به کارتریج قابل شارژ و سر قابل شستشو اشاره کرد. به دلیل این ویژگی، سطح عملکرد نهایی این چاپگرها برابر با کیفیت تصویر است.

مهمترین فاکتور کیفیت فاصله چاپ است که نباید خیلی زیاد یا خیلی کوچک باشد. زیرا فرآیند چاپ به دلیل خطای یک میلی متری خراب می شود. با توجه به دقت بالای این محصول ساخت ایران، محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار بود که گویی با کاغذ و شیشه کار شده بود.

این چاپگر بدون در نظر گرفتن ارتفاع و شکل هندسی، تصویر یا متنی را مستقیماً روی سطح انواع غذاها مانند کیک، خامه، فوندانت، پاستا، کلوچه، نان، شکلات، نوقا، آب نبات و خمیر شکر چاپ می کند.

چاپگر مواد غذایی مشابه محلی ندارد و از نظر فنی با نمونه های خارجی خود قابل رقابت است. البته نمونه خارجی مشابه این محصول 5000 دلار قیمت دارد که حدود یک سوم محصول ایرانی است و دارای خدمات گارانتی می باشد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، این دستگاه که تنها 67 کیلوگرم وزن دارد، امکان اتصال به شبکه داخلی و شبکه وای فای را دارد و با پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایل، استفاده از آن از طریق منوی فارسی آن راحت است. اکنون این محصول نه تنها به بازار داخلی بلکه به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

پروژه چاپگر مواد غذایی با دریافت تسهیلات مصوب نوآوری و تجاری سازی فناوری توسط معاونت فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح های فناوری در حوزه چاپ حمایت شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا