اقتصادی

پیش‌بینی وضعیت تورم ایران در ماه‌های آینده 

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت که انتظارات تورمی قبلاً افزایش یافته است و پیش بینی کرد که تورم در ماه های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در گفت وگو با ترندونی کامران ندری درباره تورم 45.2 درصدی ثبت شده در مردادماه امسال ، اظهار داشت: دلیل اصلی تورم بالا افزایش نقدینگی ناشی از برداشت زیاد دولت از حساب حقوق و دستمزد برای تأمین بودجه است. به کسری و پایه پولی وی گفت:

وی افزود: یکی دیگر از عوامل م inثر در افزایش تورم ، افزایش انتظارات تورمی است. زیرا پس از مدتی ، خوش بینی ایجاد شده در پایان سال گذشته و آغاز سال جاری میلادی در مورد آغاز به کار دولت جدید در آمریکا کم رنگ شده است.

این اقتصاددان ادامه داد: از سوی دیگر ، انتظارات تورمی در دولت جدید در ایران افزایش یافته است ، زیرا وزیران پیشنهادی دولت اصلی در اظهارات خود می گویند که روند صعودی تورم پس از دو یا سه سال ادامه خواهد داشت. “در نتیجه ، انتظارات تورمی امسال افزایش یافته است و این به روند صعودی بیشتر تورم کمک کرده است.

ندری در مورد پیش بینی تورم در ماه های آینده گفت: پیش بینی کارشناسان بر اساس عملکرد و اظهارنظرهای مقامات و مقامات دولتی است ، بنابراین پیش بینی می شود تورم در ماه های آینده به همین صورت باقی بماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا