سلامت و دانش

پرداخت بیش از ۲ میلیارد به بیماران خاص و صعب‌العلاج در لرستان

ترندونی/ لرستان سرپرست اداره کل بیمه سلامت لرستان از پرداخت بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به بیماران خاص و صعب العلاج استان در دو ماه گذشته خبر داد.

29 دسامبر محسن اسدبیگیس در جلسه رایزنی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و مجمع نمایندگان لرستان در خصوص خدمات ارائه شده به بیماران خاص و صعب العلاج اظهار داشت: در دو ماه گذشته 2 میلیارد و 148 میلیون و 307 هزار تومان بوده است. صرف کرد. این بیماران توسط استان پرداخت می شد.

وی ادامه داد: تا 7 آذر. در پایان ساعت کاری 20 هزار نفر به صندوق ویژه بیماران لاعلاج مراجعه کردند. 64 نفر سکنه کشور که از این تعداد حدود 5961 نفر در لرستان ثبت نام کرده اند.

اسدبیگی با بیان اینکه پنج جلسه کمیته استانی و دو کارگروه استانی برگزار شده است، گفت: تاکنون بیش از 100 پرونده به مبلغ 910 میلیون تومان توسط کمیته استانی تصویب و تصویب شده است. کارگروه صندوق جدید بیماران خاص و صعب العلاج.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت لرستان به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای رفع مشکلات این بیماران اشاره کرد و گفت: در استان این اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کند. و تامین اجتماعی برای حمایت از این صندوق و کمک به بیماران تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، همودیالیز، موکوپلی ساکارید، بال پروانه، SMA نوع 1، SMA نوع 2، SMA نوع 3، فیبروز کیستیک، اوتیسم، سرطان، بیماری های قلبی عروقی – سکته مغزی، خون ساز هستند. پیوند سلول، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند لوزالمعده، پیوند روده، پیوند ریه و بیماری‌های مزمن روانی می‌توانند از پشتیبانی بسته خدماتی برای دریافت هزینه‌های خود استفاده کنند، گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند با مراجعه به یکی از دستگاه‌های مربوطه مراجعه کنند. ادارات دولتی در سطح استان نسبت به درخواست هزینه درمان با گواهی پزشک، کپی کارت ملی، مدارک تایید شده مرتبط با بیماری، اصل فاکتور یا حساب هزینه، شماره شبا خانم خانه دار.

اسدبیگی با اشاره به تحت پوشش بودن یک هزار و 698 بیمار خاص در استان گفت: 142 نفر تالاسمی، 405 نفر همودیالیز، 220 نفر پیوندی و 915 نفر مبتلا به ام اس هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا