اقتصادی

پاسخ معاون میراث به یک اعتراض: اتفاقا کار بزرگ و شاهکاری کردیم

معاون میراث فرهنگی در پاسخ به اعتراض به اقدامات اداری و استخدامی کارگران پایگاه های میراث ملی و جهانی گفت: کار بزرگی برای پایگاه ها انجام داده ایم، شاهکار است که مشکل تاخیر در پرداخت حقوق حل شد

هفته گذشته جمعی از دست اندرکاران میراث فرهنگی و نیروی میراث ملی و جهانی با انتشار نامه ای سرگشاده به بخشنامه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تعیین وضعیت و استخدام نیروی کار شاغل در این کشور اعتراض کردند. اینها. اماکن و برای آینده مرمت، مراقبت و حفاظت از مهمترین آثار تاریخی هشدار دادند. این بخشنامه در سال 1401 منتشر شد 23 تیرماه در راستای ساماندهی امور اداری و استخدامی پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، نگرانی‌ها و اعتراض‌هایی را در پی داشته است، به‌ویژه اینکه علاوه بر تفویض اختیارات این محوطه‌ها به استان‌ها، شرکت‌های پیمانکاری نیز به محوطه‌هایی که وی افتتاح خواهد کرد. تاریخ

با این وجود علی دارابی – معاون میراث فرهنگی و معاون میراث فرهنگی – گردشگری و صنایع دستی – معتقد است محتوای این بخشنامه کاملاً قابل دفاع است.

دارابی در گفت وگو با ترندونی، اظهار کرد: کارهای بسیار بسیار بزرگی در زمینه آثار ملی و جهانی انجام داده ایم. حقوق آنها که از محل اعتبارات عمرانی (بودجه تملک دارایی) پرداخت می شد و گاه تا برج چهارم و پنجم به تأخیر می افتاد، با دستور ریاست جمهوری از سال 1401 پرداخت می شد. در آوریل و از بودجه جاری من هم با صدای بلند اعلام می کنم هرکسی که حقش معطل می شود به ما اطلاع دهد که رسیدگی می کنیم. از آنجایی که بر اساس گزارش از سال 1401 م در آوریل حقوق تمامی میراث ملی و جهانی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مشکل این است که برنامه و نظام سازمان بودجه افراد غیر رسمی را ملزم به قرارداد با شرکت ثالث می کند. از آنجایی که تعدادی از این افراد کارمند وزارت میراث فرهنگی نیستند و در حال انجام پروژه هستند، پس از پایان پروژه مجبور به ترک محل هستند، اما برخی از آنها با وجود همکاری و پایان کار همچنان در پایگاه حضور داشتند. پروژه و به نظر آنها دیگر نباید به کار گرفته شوند

معاون میراث فرهنگی افزود: روسای پایگاه های میراث فرهنگی و ادارات کل استان ها این موضوعات را با همکاران خود در میان گذاشته و شفاف سازی کنند. یک نفر پروژه ای می گیرد، یکی دو سال دیگر تمام می شود، به این معنا نیست که درست تلقی می شود. البته هنر ما جذب بهترین این نیروهاست.

دارابی گفت: به هر حال کار بزرگی که انجام شده در دولت آقای رئیسی و وزارت آقای ضرغامی شاهکار محسوب می شود. یادتان هست آقای رئیس وقتی به تخت جمشید رفت، همکاران ما در سایت میراث جهانی تخت جمشید به او گفتند که پنج ماه است حقوق نگرفته اند، الان طبق بودجه سال 1393 از بودجه موجود به این سربازان پرداخت می کنیم. رئيس جمهور.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان تداوم پرداخت دستمزد پایگاه های میراث ملی و جهانی از بودجه جاری، گفت: این دستور مصوب و مصوب دولت است. این مصوبه نه تنها میراث فرهنگی را در بر می گیرد، بلکه در مورد سایر نهادها نیز اعمال شد. آقای رئیسی همچنین اعلام کرد که هرکس با دولت کار می کند، ما به عنوان دولت باید حقوق او را بدون توجه به اینکه چگونه با ما (دولت) کار می کند، به موقع پرداخت کنیم.

پیش از این محمدرضا دشتی اردکانی، یکی از بزرگان فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس، در آخرین جلسه مدیران میراث ملی و جهانی که اعتراضاتی به تاخیر در پرداخت اعتبارات این اماکن مطرح شده بود، به این وزارتخانه گفته بود. میراث فرهنگی درباره وضعیت پرداخت دستمزد اشیاء میراث فرهنگی هشدار داد نمایندگان صنعت گردشگری و صنایع دستی: 1400 نفر در پایگاه ها بلاتکلیف هستند که با چه انگیزه ای می خواهند کار کنند. البته در این مورد مسئولان باید وارد عمل شوند و مطمئن باشند که اگر بودجه می خواهند نمایندگانی برای میراث فرهنگی به پا می خیزند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا