عمومی

وکیل،تاجر نیست – ترندونی

قبل از طرح این موضوع ، لازم است افراد دخیل در حرفه وکالت به طور خلاصه معرفی شوند تا این توهم که وکلا به وضعیت شخصی خود اهمیت می دهند و از ابتدا خود را در آن انداخته اند ، برطرف شود. بدون استثنا ، بیشتر افرادی که در پاسخ به حملات روزمره به حرفه وکالت ، تأیید مخالفت خود با قانون و اصول قانونی نوشتند ، افرادی هستند که سالها در این حرفه کار کرده اند ، شهر و زادگاهش به شهرت رسیده است سالها. و ، با توجه به تجارت او ، کاهش نخواهد یافت. گروههای عبوری دیگری نیز وجود دارند که شب بیدار می شوند و منابع و محتوای آنها را جستجو می کنند. آزمون وکالت دقیقاً.همان امتحان ، كه بعضي از مردان ، به عنوان مشاور حكام ، مكرراً ناكام مانده بودند ، راه رانت خواري و دور زدن عرف مالوف ، حكام و عزيزان را طي كرده بود. دولت ، این بار به قصد ریشه یابی در ملت ، نفوذ کرده است و به عنوان مدافعان حقوق بشر علیه جوانان این کشور ، آنها در حال نوشتن و اقدام هستند. آنها موفق شدند در حرفه وکالت شرکت کنند. نگرانی اصلی متولیان نهاد حقوقی علاوه بر حفاظت از خانه های اتحادیه های صنفی و محافظت از این نهاد غیرنظامی در برابر حملات مغرضانه ، آینده این جوانان سخت کوش و عزیزانی است که داوطلب می شوند. گرفتن پروانه وکالت مطالعه و تلاش برای رسیدن به هدف خود است.

در همین حال ، برخی از افرادی که از پذیرش در آزمون وکالت باقی مانده اند سعی می کنند جوانان را که می خواهند در حرفه وکالت شرکت کنند ، با عبارات ناشایست و ظالمانه ای مانند انحصار کانون وکلا ، در دیدن تجارت به عنوان وکیل همراه کنند. و غیره. غافل از اینکه اکثر جوانان ، همراه با وکلا ، از تصویب چنین طرح و تصمیمی ابراز نگرانی کرده اند ، آماده اند سال ها در پشت آزمون وکالت بمانند ، اما اصالت و ماهیت حرفه وکالت را نمی توان به خطر انداخت.

صرف نظر از منابع شرعی و اصول قانون اساسی ، که طبق آن حرفه وکالت از آنچه در مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست مشترک ، اصل 44 قانون اساسی ، اسناد معتبر بین المللی و برخی از اسناد داخلی این مفاد نقض عمدی آخرین پیش نویس قانون را تأیید می کند. از آنجا که ماده 1 ، ماده 44 قانون اجرای سیاست های کلی ، ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مبتنی بر معرفی گواهینامه های تجاری برای معرفی م institutionsسسات و م institutionsسساتی است که این قانون به آنها اعمال می شود. و ماده 5 قانون عمومی حسابداری:

ماده 5 قانون خدمات ملکی ، که در قانون سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی به آن اشاره شده است ، سازمان های غیر دولتی ایالتی را که پس از دریافت مجوز برای انجام وظایف عمومی تأسیس شده اند ، مشخص می کند. ماده 5 قانون مدیریت “خدمات ملکی” و ماده 5 قانون عمومی حسابداری کشور را تعریف می کند کانون وکلا این قطعنامه اعمال نخواهد شد

ماهیت حقوقی م institutionsسسات ذکر شده در یک ماده ، که حاوی شرح و تعریف م institutionsسسات ذکر شده در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری است ، با هیچ یک از ویژگیهای بارز مطابقت ندارد. ویژگی ها و عملکردهای انجمن ، م institutionsسساتی مانند بنیاد خرداد ، شرکت جهاد نصر ، سازمان تبلیغات اسلامی ، فدراسیون های ورزشی و غیره به هیچ وجه با ماهیت قانونی و کارکردهای کانون وکلا سازگار نیست ، جز این که در مورد قانون کانون وکلا بحث شد. چرا علی رغم ذکر و خاصیت ذکر نام غالب مسسات ، هیچ اشاره ای به کانون وکلا نشده است؟

با وجود کاستی هایی که ممکن است در تفسیر ماده 1 تحت ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره بیشتر در تعریف ارگان های تحت پوشش این مقررات بررسی شود ، در ماده 7 شرایط و روند مراجع صدور مجوز کسب و کار پیش بینی شده است. و کار را ساده کنیم تا هر متقاضی پروانه کسب در صورت ارائه مدارک تأیید شده در پروانه کسب ، در کمترین زمان ممکن مجوز مورد نظر را دریافت کند. پایگاه اطلاعاتی! ساده ترین تفسیر و تفسیر این متن حقوقی این طرح این س arال مطرح می شود که آیا شرایط صدور پروانه وکالت در بانک اطلاعات اطلاعات پروانه کسب مشخص شده است؟ قطعاً خیر ، اما شرایط صدور پروانه وکالت در قانون خاصی مشخص و تعریف شده است و در پایگاه داده مذکور هیچ اشاره ای به پروانه وکالت نمی شود! علاوه بر این ، در تبصره 3 ماده فوق آمده است: کلیه مقامات صادرکننده پروانه کسب (با فرض امکان پذیر نبودن و خلاف قانون فقط برای پروانه کسب (پروانه کسب به عنوان گواهینامه تجارت) به نوع ، شرایط و روند رسیدگی نیاز دارند صدور و تمدید مجوزها ؛ مفاد این تعهد با قانون مصوب در مورد کیفیت مجوز وکالت 76 مغایرت دارد ، زیرا شرایط صدور مجوز در یک قانون خاص مشخص شده است ، که آنها همراه با مبانی قانونی مربوطه صادر می کنند ظرف یک ماه بعد ، علاوه بر این ، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صریحاً نظر نداد که کانون وکلا مشمول قوانین تجاری است. تعریف یک شرکت هولدینگ تحت وزارت اقتصاد و دارایی.

تجزیه و تحلیل حقوقی اعتراضات به کاربرد این قانون در حرفه وکالت ، برابر کردن پروانه وکالت با پروانه کسب ، بدون مشخص کردن لیست موسسات و ارگان های مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات عمومی و قانون عمومی حسابداری. .. فضا و فرصت مناسب است كه طرفین بتوانند بر اساس اصول قانونی و مبانی قانونی به ابهامات و س andالات ناشی از تمدید این مقررات به مرجع قضایی پاسخ دهند.

لازم به ذکر است اگر نمایندگان وکلای دادگستری در صدور ایجاد قوانینی متفاوت برای این دفتر حقوقی و از نظر حقوقی در تنظیم و تصویب قانونی که موضوع یک موسسه حقوقی است دخیل نیستند. . به گفته وکلای کانون های وکلا ، مصوبات اخیر کمترین فساد و اعتراض قانونی را داشته اند.

علاوه بر بحث ها و تجزیه و تحلیل های قابل توجه حقوقی ، قانون مذکور شامل بندها و عباراتی است که نشان دهنده انحراف موضوعی یک شخص حقوقی از مقررات زیر است:

بازار:فضای جغرافیایی یا مجازی را نشان می دهد که در آن خریداران و فروشندگان کالاها و خدمات مشابه را رد و بدل می کنند یا بدل ها را می بندند.

(کدام قسمت از حرفه وکالت نزدیک به این توصیفات است ، که به اشتباه بازار حقوقی نامیده می شود)

بنگاه: یک واحد اقتصادی که کالاها یا خدمات تولید می کند (آیا شرکت حقوقی یک شرکت است؟)

انحصار: وضعیت بازار که در آن سهم تقاضای بازار و تقاضای یک یا چند شرکت یا شرکت تولید کننده ، خریدار و فروشنده به گونه ای است که قدرت تعیین قیمت یا مقدار در بازار یا محدودیت یک شرکت جدید را دارد (آیا طبق قانون کیفیت دریافت مجوز برای وکلا ، قانون تعرفه های حق الزحمه وکلا ، انحصار منصفانه ای برای کانون وکلا است؟ آیا وکلا دارای موقعیت و قدرتی هستند که از ورود سایر متقاضیان به این حرفه جلوگیری می کند؟ آیا این نهاد توسط قانون توضیح داده شده است؟ آیا کانون وکلا یک بنگاه اقتصادی است؟)

انحصار قانونی: وضعیت بازار که طبق قانون ، تولید ، فروش یا خرید کالای خاص یا خدمات در انحصار یک یا چند بنگاه اقتصادی است!کانون وکلا غیر انتفاعی است ، بدون بودجه از ریال اداره می شود ، طبق مقررات مجاز به تجارت نیست …. آیا با توجه به این توصیفات می توان کانون وکلا را یک بنگاه اقتصادی دانست؟) (خدمات وکالت رایگان در موارد کمک متقابل و فتح ، با چه فرمت سازمانی سازگار هستید؟)

نکته قابل توجهی که به نظر می رسد موافقان در گسترش کاربرد این مقررات در حرفه وکالت نادیده گرفته شده اند ، وضعیت و عملکرد مرکز مشاوره (مرکز وکلای دادگستری) است.با فرض اینکه این مقررات در مورد حرفه وکالت نیز صدق می کند ، آیا فکر می کنید این مقررات در مورد مرکز قضایی نیز اعمال می شود؟

بررسی اعتراضات مختلف به این مصوبه امری تخصصی است که علاوه بر کسالت یک یادداشت ساده ، مستلزم تهیه و روشن شدن جنبه های مختلف قانونگذاری ، قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون اجرای سیاست های کلی است. ماده 44 و بعد از آن با حضور خبرگان. ارائه تجزیه و تحلیل حقوقی در مورد اعتراضات به کارگیری این قانون در حرفه وکالت ، برابر کردن پروانه قانونی با پروانه کسب ، بدون ذکر در لیست موسسات کانون وکلا و م institutionsسسات مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون حسابداری عمومی فضا و فرصت مناسب در قالب یک بحث حقوقی بین دو طرف درباره ابهامات و موضوعات ناشی از عدم استفاده از این قوانین توسط یک نهاد حقوقی بر اساس اصول قانونی و مبانی قانونی.

وکیل

دکمه بازگشت به بالا