اقتصادی

واردات کالاهای گروه ۴ به مناطق آزاد، آزاد می شود/ کاهش نرخ بیکاری قشم به ۳.۵ درصد

واردات کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد آزاد می شود / بیکاری قشم به 3.5٪ کاهش می یابد

ترندونی / هرمزگان مشاور رئیس و دبیر شورای عالی تجارت آزاد ، صنعت و مناطق اقتصادی کشور گفت: واردات کالاهای گروه 4 ، با سهمیه و سقف مشخص برای هر منطقه ، از هفته آینده حداکثر 850 کالا آزاد می کند.

مرتضی بانک عصر عصر امروز (4 شهریور) ضمن بازدید از پروژه های عمرانی قشم و پاسخ به س fromال خبرنگار ترندونی درباره قرار دادن کالاهای گروه IV در مناطق آزاد گفت: برخی کالاهای گروه IV را می توان در داخل و مناطق آزاد دولت تولید کرد مشروط بر اینکه کارگروه با تعیین سهمیه ارز ثابت و تعداد معینی کالا برخی کالاهای دیگر را از موضوع خارج کند.
وی ادامه داد: روند تصویب و انتشار این مصوبه که موجب نگرانی مردم ، تجار و بازارها شده است ، به دلیل برخی مشکلات و اعتراض ها در وزارت صمت و بانک مرکزی به حالت تعلیق درآمده است که به زودی این مشکل برطرف خواهد شد. شد.
مشاور رئیس جمهور از فعالیت های اقتصادی مردم و مناطق آزاد عذرخواهی کرد ، اطمینان داد که با افزایش رونق تولید داخلی ، جلوگیری از خروج پول و همچنین واردات کالاهای لازم ، می توان شرایط بازار را برای تأمین نیازهای مردم و زمینه صلح متعادل کرد. فعالیت اقتصادی و بازرگانان را فراهم کنید.
وی همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری در قشم در حال حاضر بین 4 تا 8 دهم درصد است ، افزود: پیش بینی می کنیم تا بهار 1400 و اجرای پروژه های بزرگ قشم این رقم به سه و نیم درصد کاهش یابد.
این بانک ادامه داد: تأثیرات اجتماعی پروژه ها در منطقه آزاد قشم قابل توجه است و انتقال تجربه و دانش فنی به مردم بومی یک دارایی ارزشمند با تأثیر اقتصاد کلان بر اقتصاد کشور و ارزش اقتصادی و اجتماعی آن برای افراد است. کشور گرانتر است.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاری ریال در سال 96 در مناطق آزاد بیش از 4800 میلیارد تومان ، 1997 وجود دارد – تا 6700 میلیارد تومان و سال 1998 این مقدار به 10 هزار افزایش یافت. اینکه ما واردات داشتیم.
بانک تشخیص داده است که خدمات ارائه شده توسط منطقه آزاد قشم در مناطق روستایی ، از جمله ساخت اردوگاه ها ، خانه های بوم گردی ، آبرسانی ، راه سازی و توسعه ، بی نظیر است و تغییرات زیادی ایجاد کرده است که از دارایی ها و دارایی های ارزشمند مردم منطقه است.

وی همچنین از 18 پروژه قابل طرح توسط رئیس جمهور خبر داد و افزود: با سرمایه گذاری 14000 میلیارد دلاری. ریال و سرمایه گذاری در ارز خارجی 600 میلیون. به یورو ، قشم یکی از مناطق آزاد برای پروژه های بزرگ و استراتژیک خواهد بود. بابا
دبیر شورای عالی تجارت آزاد ، صنعت و مناطق اقتصادی کشور همچنین گفت: این میزان سرمایه گذاری زمینه اشتغال 3950 نفری را فراهم کرده است که علی رغم زمان کرونا و تحریم ها و مشکلات اقتصادی ، نقشی اساسی در ایجاد مشاغل و کارآفرینی داشته اند. او انجام می دهد
وی گفت: 376 پروژه در مناطق آزاد و ویژه شناسایی شده است و مجموعه قشم نشان داد كه فرصت ها و خدمات برای رد كردن سطوح مختلف خدمات ، گردشگری و تولید به خوبی روشن شده است.
پروژه های در حال اجرا شامل ساخت ترمینال های مهم نفتی ، ساخت نیروگاه ها ، هتل های 4 ستاره ، واحدهای تولیدی و صنعتی ، بنکرینگ و اسکله های مربوطه و سوخت گیری مجدد است.
وی با بیان اینکه در ساخت و پالایشگاه مارینا امکانات بسیار خوبی را در قشم شاهد بودیم ، افزود: پالایشگاه قشم که 35 میلیون لیتر گنجایش دارد در فاز دوم با همان ظرفیت تعمیر می شود.
مشاور رئیس جمهور قشم را یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز توصیف کرد که در آن گام به گام سرمایه گذاری های کلانی انجام می شود و خدمات و تلاش های گروه فعالان اقتصادی و مدیر کل منطقه آزاد قشم در حال نتیجه دادن است.
وی ادامه داد: منطقه قشم با داشتن هتل های سه یا چهار ستاره یکی از مراکز گردشگری است که می تواند فرصت های بیشتری را در قشم پاساکرون فراهم کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا