برون مرزی

هشدار فرانسه در مورد خطر آپارتاید رژیم صهیونیستی

همانطور که در وب سایت تایمز اسرائیل نوشته شده است وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان در مصاحبه با رسانه های فرانسه نسبت به ادامه آپارتمان توسط رژیم صهیونیستی با توجه به درگیری های اخیر صهیونیست ها و اعراب که از چندین شهر اشغال شده فلسطین آغاز شده ، هشدار داد. وی یکی از اولین مقامات ارشد فرانسوی بود که اصطلاح آپارتاید را برای صحبت در مورد رژیم اسرائیل به کار برد.

لودریان گفت: “این به وضوح نشان می دهد که اگر در آینده راه حل متفاوت دو کشور داشته باشیم ، عناصری را خواهیم داشت که آپارتاید طولانی مدت را تشکیل می دهند.”

لودریان افزود که اگر رژیم اسرائیل به زندگی خود بر اساس یک کشور واحد ادامه دهد و وضعیت موجود را حفظ کند ، خطر آپارتاید زیاد خواهد بود. وی افزود که وضعیت موجود چنین موردی را ایجاد می کند.

روز یکشنبه ، شبه نظامیان صهیونیست با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی درگیر شدند و اقدامات نظامی را شدت بخشیدند و از ورود شهرک نشینان افراطی به بازداشت حمایت کردند و دست کم شش فلسطینی را دستگیر کردند.

روز یکشنبه ، 19 روز پس از تعطیلی باب المغاربه (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) ، صهیونیست ها آن را به روی شهرک نشینان صهیونیست باز کردند تا آنها با حمایت دقیق بتوانند وارد امنیت مسجد الاقصی شوند. پلیس اسرائیل و نیروهای ویژه. درگیری در معبد بین جنگجویان صهیونیست و نمازگزاران و پرسنل به وجود آمد.

پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز مسجد القبلی را از نمازگزاران تخلیه و خود را در داخل و اطراف مسجد آماده کرد تا زمینه ورود ساکنان را فراهم کند. بنابراین درگیری ها در مسجد الاقصی پس از سه هفته تعلیق صبح امروز از سر گرفته شد.

به دنبال این حادثه ، وزارت امور خارجه فلسطین حملات مداوم نیروهای امنیتی اسرائیل و شهرک نشینان افراطی علیه مسجد الاقصی را محکوم کرد و تأکید کرد که چنین اقداماتی تلاش های بین المللی را برای ایجاد ثبات در آتش بس و بازگشت به روند صلح تضعیف می کند.

نبیل ابودرودینا ، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پس از از سرگیری تجاوزات صهیونیست ها علیه مسجدالاقصی ، ادامه محاصره و بازداشت محله شیخ جراح ، به رژیم صهیونیستی هشدار داد تا به یک میدان تنش و درگیری برگردد. فلسطینی ها

311311

دکمه بازگشت به بالا