اقتصادی

هجوم دلالان برای فروش امتیاز مسکن ملی

با وجود اینکه دیگر خبری از فروش واحدهای طرح ملی مسکن در زمین ها نیست، اما بنگاه های املاک همچنان در این طرح اقدام به خرید و فروش اقلامی می کنند که تاکنون برخی از شهروندان به عنوان کارگزار اقدام می کنند. بر اساس فرم تایید نظام ملی. به گفته مسئولان این امر فاقد وجاهت قانونی است و خریدار و فروشنده را با مشکلات حقوقی زیادی مواجه خواهد کرد.

به گزارش ترندونی، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: «آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند، معامله وسوسه انگیز چند صد میلیون تومانی امتیاز مسکن ملی، ضمن لغو امتیاز متقاضیان، دعوی بود. مؤسسات دارای ثبت اسناد و املاک و مشاوران املاک.» این فعالیت با مشارکت همراه است.

فروش امتیاز مسکن ملی به افراد متعدد

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در مصاحبه اخیر خود گفت: خرید و فروش امتیاز دادگاه ها را با مشکلات زیادی مواجه می کند، لذا امیدواریم در حالی که هنوز خبری از آن نیست، دفاتر رسمی اجازه انجام این معاملات را ندهند. واحد.” برخی از مشاوران املاک و دلالان املاک حق امتیاز را به افراد متعدد می فروشند و خریداران تحت تأثیر این معامله نامعتبر قرار می گیرند.

دیروز یکی از خبرگزاری ها با تکیه بر ارقام منتشر شده برای فروش امتیاز مسکن ملی نوشت که در شهر هشتگرد که قیمت تمام شده مسکن آنلاین در آن حدود 300 میلیون است. تومان معامله شده در امتیازات طرح ملی مسکن. 150 میلیون تومان. این در حالی است که قیمت امتیاز طرح ملی مسکن در پردی بسیار بالاتر از سایر شهرها است. در این شهر هر نقطه از طرح مذکور تا سقف 300 میلیون تومان خرید و فروش می شود. خریدار نیز قبوض تقریبی 700 میلیون تومانی با اطمینان از تحویل واحد از فروشنده دریافت می کند. اقلام طرح ملی مسکن دماوند به قیمت تقریبی 150 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

عباس اکبرپور، کارشناس بازار مسکن خرید و فروش غیرقانونی واحدهای طرح ملی، معتقد است که اصل اجرای طرح ملی مسکن که باید با دخالت مستقیم وزارت راه و شهرسازی و دولت اجرایی شود. اجرای این پروژه های عمرانی جای سوال دارد.

یک کارشناس بازار مسکن با تاکید بر اینکه 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است، گفت: عده ای همیشه به این اقتصاد چسبیده و زندگی می کنند و به هر نحوی دیدگاه خود را اعمال می کنند و این نظام ورشکسته و محکوم به سقوط است. “.

اکبرپور خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی دولتی در هیچ کشوری در دنیا موفق نبوده است و در چین که چنین ساخت و سازهایی در حاشیه شهرها صورت می گرفت، امروز شاهد هستیم که این آپارتمان ها خالی از سکنه شده و به شهر ارواح تبدیل شده اند. هیچ کس آنجا زندگی نمی کند

تاجر امتیاز خرید و فروش را فعال کرده است

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از افراد واجد شرایط طرح ملی مسکن از این موضوع سوء استفاده کرده و تخفیفات خود را می فروشند، هرچند به نظر من این یک حق طبیعی است، اما مسئولان آن را غیرقانونی اعلام کرده اند. راهی برای به دست آوردن این امتیازات

وی با تاکید بر اینکه در گسترده ترین اقتصاد ملی ممکن، کارشناس بازار مسکن تنها به رشد نظام واسطه گری منجر می شود، گفت: بحث یارانه ها نیز به همین صورت تکرار شد و بسیاری از افرادی که یارانه دریافت کردند اصلا به این پول نیاز نداشتند. . و اگرچه در ابتدا گفته می شد که یارانه ها حق طبیعی هر ایرانی است چه داشته باشد و چه نداشته باشد، اما بعد دیدیم که محدودیت هایی ایجاد شد و بدون هماهنگی های لازم شروع به ثبت نام برای پروژه مسکن ملی کردند. راه برای دلالان باز شد. می بینیم که آنها راهی برای سود بردن از این موضوع پیدا کرده اند.

اکبرپور ادامه داد: به عنوان مثال یک زوج جوان بی خانمان که امروز فرصت ثبت نام در طرح ملی مسکن را داشته اند، ممکن است امتیاز آن طرح را بفروشند، زیرا به نحوه ساخت این نوع مسکن اعتماد ندارند و مشخص نیست چه زمانی اقدام به ساخت آن خواهند کرد. صاحب خانه شوید.” جوو.

این کارشناس بازار مسکن افزود: متأسفانه با توجه به نرخ تورم فعلی و اینکه امیدی به آینده اقتصاد کشور نیست، بخش قابل توجهی از ثبت نام کنندگان در این طرح، مجوز خود را به فروش می رسانند. آنها را بخر من چندین برابر گرون تر استفاده خواهم کرد.

وی افزود: اگر این فعالیت ها به صورت اصولی و در اختیار کارشناسان و سازمان نظام مهندسی و واحدهای آنها واگذار نشود، قاعدتا دامنه میانجی گری را گسترش می دهد.

اکبرپور گفت: در صنعت خودرو نیز چنین موردی اتفاق افتاده است که خودروهایی که هنوز ساخته نشده اند یا به دلیل کمبود قطعات معیوب هستند پیش فروش می شوند و خودروهایی که تحویل می دهند بسیار گرانتر هستند و در نهایت دلال ها سود بیشتری می برند. . متأسفانه باید گفت که این اقتصاد دولتی است و نمونه های زیادی از این قبیل تصمیمات در دولت وجود دارد.

شرایط ثبت نام در مسکن آنلاین نسبت به مسکن ملی سبکتر بود

این کارشناس بازار مسکن گفت: شرایط برای ثبت نام مسکن آنلاین نسبت به مسکن ملی راحت‌تر بود، آن را رعایت نکردند و در بسیاری از پروژه‌ها کیفیت مصالح ساختمانی به اجبار افت کرد و شاهدیم که کیفیت ساخت و ساز از آن هم بدتر بود. معمولی .

اکبرپور ادامه داد: در مورد پروژه ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی در خصوص کیفیت ساخت و ساز به مردم قول داده است و عموم مردم انتظار دارند که کیفیت این ساختمان ها بالاتر از مسکن آنلاین باشد و همین امر منجر می شود. به خرید و فروش. ” امتیازها نیز رشد می کنند.

وی افزود: با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد و چنین نرخ تورم شتابی، حتی تورم بالای 50 درصد هم دور از انتظار نیست، مردم این روزها با خرید این امتیازها انتظار دارند حاشیه سود بیشتری نسبت به مسکن آنلاین داشته باشند. «به همین دلیل است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا