برون مرزیکسب و کار ایرانی برتر

نکات کلیدی برای افزایش شانس دریافت ویزای توریستی کانادا

فرآیند می‌تواند فرآیندی پیچیده باشد و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث افزایش شانس قبولی در ویزای توریستی کانادا شوند. در ادامه این مقاله از در مورد راه های افزایش شانس خود برای دریافت ویزا صحبت خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که مدارک پرونده خود را چگونه آماده کنید که احتمال مخالفت اداره مهاجرت کانادا با درخواست شما کاهش پیدا کند.

عوامل تاثیر گذار بر افزایش شانس دریافت ویزای توریستی کانادا

موارد زیادی وجود دارند که می‌توانند شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی کانادا بالا ببرند. برخی از این موارد عبارتند از: وابستگی به کشور اینکه بتوانید به اداره مهاجرت کانادا اثبات کنید که وابستگی زیادی به کشور خودتان دارید می‌تواند به شما در دریافت این ویزا کمک زیادی کند.

در واقع اداره مهاجرت باید متقاعد شود که شما بعد از اتمام اعتبار ویزای توریستی به کشور خود باز می‌گردید و وابستگی های شما به کشورتان بیشتر از هر چیزی این موضوع را اثبات می‌کند. وابستگی به کشور به طور کلی دارای سه نوع مختلفی می‌باشد که عبارتند از: وابستگی خانوادگی منظور از داشتن وابستگی خانوادگی، حضور اقوام درجه یک شما در کشور خودتان است. در واقع اگر مادر، پدر، خواهر، بردار، فرزندان، پدر بزرگ، مادر بزرگ یا همسر شما در کشورتان زندگی می‌کند شانس شما برای دریافت ویزای توریستی بیشتر می‌شود. وجود اقوام درجه دو تنها در شرایط خاصی نشان دهنده وابستگی خانوادگی شما به کشورتان باشد.

در این نوع وابستگی، افرادی که دارای کسب و کار بزرگتری هستند شانس بیشتری را برای دریافت ویزا پیدا می‌کنند. در واقع هر چقدر که تعداد کارمندان و گردش مالی شما بیشتر باشد احتمال اینکه بعد از اتمام اعتبار ویزا به کسب و کار خودتان برگردید بیشتر می‌شود. این موضوع برای کارمندانی که پست و مقام و حقوق بالا دارند هم صدق می‌کند. وابستگی ملکی داشتن املاک در کشور خودتان هم می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزا بالا ببرد که به آن وابستگی ملکی می‌گویند. هر چقدر که صاحب املاک بیشتری در کشور خودتان باشید احتمال ماندن شما در کانادا هم کاهش پیدا می‌کند.

داشتن سابقه سفر : در صورتی که سابقه سفر کردن به سایر کشور های خارجی را هم داشته باشید احتمال اینکه با درخواست شما برای دریافت ویزا موافقت شود بالا می‌رود. داشتن سابقه سفر به کشور های انگلستان، استرالیا، آمریکا، ژاپن و کشور های حوزه شینگن مثل سوئیس و نروژ می‌تواند شانس قبولی در Visitor visa کانادا را بالاتر هم ببرد. دلیل تاثیر این موضوع بر افزایش احتمال موافقت با درخواست شما برای دریافت ویزا این است که به اداره مهاجرت ثابت می‌شود شما قصد ندارید در کانادا پناهنده شوید.

در واقع ثابت می‌شود همانگونه که از سایر کشور هایی که به آنها سفر کرده‌اید به کشور خود بازگشته اید، بعد از رفتن به کانادا هم همین کار را انجام می‌دهید. علاوه بر آن اداره مهاجرت کانادا می‌تواند از مدارکی که برای دریافت ویزای سایر کشور ها ارائه داده‌اید استفاده کند و صلاحیت شما را تایید کند. ارائه برنامه دقیق سفر ارائه برنامه دقیق سفرتان به اداره مهاجرت کانادا هم می‌تواند احتمال دریافت ویزا را بالا ببرد. می‌توانید در برنامه خود مواردی مثل مدت زمانی که قصد دارید در کانادا بمانید، مکان هایی که می‌خواهید از آنها دیدن کنید، محلی که می‌خواهید در آن اقامت کنید و مواردی از این دشت را ثبت کنید.

هر چقدر که هدف شما از سفر به کانادا برای اداره مهاجرت واضح تر باشد احتمال اینکه درخواست شما با موافقت روبرو شود بیشتر می‌شود. داشتن دعوت نامه از فردی که در کانادا زندگی می‌کند می‌تواند به شما در این مورد کمک زیادی بکند. اثبات تمکن مالی شما باید به اداره مهاجرت ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی در کانادا را برای مدتی که می‌خواهید به این کشور سفر کنید دارید. در واقع هر چقدر که بیشتر باشد احتمال اینکه با درخواست شما موافقت شود بالاتر می‌رود. بهترین راهی که می‌توانید به وسیله آن تمکن مالی خود را اثبات کنید این است گردش مالی حساب خود را در حداقل ۴ ماه گذشته به اداره مهاجرت نشان دهید.

در صورتی هم که نمی‌توانید مقدار زیادی پول را برای مدت طولانی در حساب خود نگه دارید می‌توانید فاکتور فروش طلا، خودرو و مواردی از این دست را ارائه دهید که البته این روش خطرات زیادی دارد و توصیه نمی‌شود. ارائه تمام و کمال مدارک هرچقدر که مدارک ارائه شده توسط شما کامل تر باشند احتمال دریافت ویزا بالاتر می‌رود. فرم هایی که اداره مهاجرت برای ثبت درخواست به شما می‌دهد را باید با دقت کامل پر کنید و مدارک خود را هم با کیفیت بالا برای این اداره اسکن کنید. می‌توانید از کمک حرفه ای شرکت های مهاجرتی در این مورد استفاده کنید.

هر چقدر که اطلاعات ارائه شده توسط شما صادقانه تر باشند احتمال موافقت با درخواست شما بالاتر می‌رود. در صورتی که مدارک نادرست و اطلاعات گمراه کننده و غلط را در اختیار اداره مهاجرت قرار دهید طبیعتا احتمال اینکه با درخواست شما موافقت شود کاهش پیدا می‌کند. دنبال کردن دستورالعمل ها اقدامات خود برای دریافت ویزای توریستی کانادا را دقیقا طبق دستورالعمل های داده شده توسط اداره مهاجرت انجام دهید. این روند می‌تواند پیچیده و طولانی باشد و به همین دلیل بهتر است که در طول آن صبور باشید و مراحل لازم را با دقت کامل پشت سر بگذارید.

سعی کنید زودتر از زمانی که قصد سفر به کانادا را دارید اقدام به دریافت ویزای این کشور کنید. از آنجایی که فرآیند دریافت ویزا می‌تواند طولانی شود بهتر است که آن را دقیقا به قبل از زمان مورد نظر خود برای سفر موکول نکنید. هر چقدر که زمان بیشتری برای جمع آوری و ارائه مدارک خود داشته باشید درخواست بهتری را ارائه خواهید داد که شانس قبولی شما را بالاتر می‌برد. داشتن دعوت نامه داشتن دعوت نامه یکی از مواردی است که بر افزایش شانس شما تاثیر زیادی دارد. برخی از دعوت نامه ها هم بیشتر از سایر آنها اهمیت دارند که این موارد عبارتند از:

  • دعوت نامه از طرف اقوام درجه یک.
  • دعوت نامه از فردی که قصد فروش کسب و کار خود را دارد و شما به عنوان سرمایه گذار قصد خرید کسب و کار او را دارید.
  • دعوت نامه از طرف کارفرمایی که می‌خواهد شما را استخدام کند.
  • دعوت نامه از طرف یک همایش یا سمینار بین المللی که می‌خواهید در آن سخنرانی یا شرکت کنید.
  • دعوت نامه از طرف یک دانشگاه معتبر.
  • دعوت نامه از طرف یک بیمارستان برای حضور به عنوان پزشک، درمان یک بیماری خاص و …

دلایل رد شدن درخواست دریافت ویزای کانادا

دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث شوند اداره مهاجرت درخواست شما برای دریافت ویزا را رد کند. درک می‌تواند به شما کمک کند که درخواست های بعدی خود را بهتر ارائه دهید و به همین دلیل شناسایی این دلایل می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. برخی از دلایلی که می‌توانند باعث رد درخواست شما شوند عبارتند از:

  • ارائه مدارک ناقص یا متناقض
  • نداشتن تمکن مالی
  • پیچیدگی های شغلی
  • مسائل پزشکی
  • مسائل امنیتی
  • نداشتن سابقه سفر

در صورت رد شدن درخواست دریافت ویزا برای ارائه دوباره درخواست باید چه نکاتی را در نظر داشت؟ بعد از اینکه درخواست شما رد شد باید به تمام دلایل ارائه شده توسط اداره مهاجرت برای رد کردن درخواست خود پاسخ بدهید. امکانات ویزای توریستی کانادا شامل دسترسی به تجربیات متنوعی از جمله کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی است . برای ارائه دوباره درخواست خود باید اقدامات مختلفی را انجام دهید که برخی از آنها عبارتند از:

  • اینکه درخواست شما در چه مدتی بررسی شود می‌تواند به مواردی مثل حجم کاری اداره مهاجرت بستگی داشته باشد و به همین توصیه می‌شود که تا حداقل ۳۰ روز قبل از ارائه درخواست خود برای آن آماده شوید.
  • بررسی کنید که دارای شرایطی مثل تمکن مالی، پاسپورت معتبر و مواردی از این دست هستید با خیر.
  • مدارک خود را به شکل کامل ارائه دهید. فرم های اطلاعات شخصی، جزئیات برنامه سفر، مدارک نشان دهنده وابستگی خود به کشورتان را برای اداره مهاجرت ارسال کنید.
  • ممکن است برای اینکه درخواست شما دوباره بررسی شود از شما خواسته شود که در یک مصاحبه شرکت کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای مصاحبه هم آماده شوید.

اافزایش شانس دریافت ویزای توریستی کانادا در سال 2023

چگونگی افزایش شانس دریافت ویزای توریستی کانادا در سال 2023 برای شهروندان ایرانی؟ هیچ راه تضمینی برای اطمینان از تایید درخواست ویزای بازدید کننده شما وجود ندارد، زیرا هر درخواست به صورت موردی بررسی می شود. با این حال، در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که ممکن است شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی کانادا در سال 2023 افزایش دهد: ارسال یک درخواست کامل و دقیق: مطمئن شوید که تمام فرم ها را به طور کامل و واقعی پر کرده اید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک پشتیبانی ارائه شده و به روز هستند. مدارکی دال بر روابط قوی با کشور خود ارائه دهید: باید بتوانید نشان دهید که پیوندهای محکمی با کشور خود دارید که به شما انگیزه می دهد پس از سفر به کانادا به کشور خود بازگردید. این می تواند شامل مواردی مانند اشتغال، مالکیت دارایی و روابط خانوادگی باشد. نشان دادن منابع مالی کافی: شما باید بتوانید نشان دهید که منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در کانادا دارید.

این می‌تواند شامل صورت‌حساب بانکی، فیش حقوقی، و گواهی اشتغال باشد. برنامه سفر مشخصی داشته باشید: حتماً برنامه سفر مشخصی برای سفر خود به کانادا داشته باشید، از جمله جزئیات در مورد محل اقامت و کارهایی که قصد انجام آن را در این کشور دارید. برای سفر خود هدف مشخصی را نشان دهید: باید بتوانید هدف مشخصی را برای سفر خود به کانادا نشان دهید، خواه برای گردشگری، تجارت، یا دیدار با خانواده و دوستان باشد. به دنبال مشاوره حرفه ای باشید: به دنبال مشاوره حرفه ای از یک وکیل یا مشاور مهاجرت باشید تا در درخواست شما به شما کمک کند و اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات و مدارک لازم را ارائه می دهید.

اکیداً به شما توصیه می کنیم که از وکلای مجرب و مشاوران مهاجرتی در خدمات مهاجرتی یونیک با بیش از 24 سال سابقه در تمامی مسیرهای مهاجرتی بهره مند شوید. درخواست زودهنگام: برای ویزای بازدید کننده خود زودتر درخواست دهید تا زمان کافی برای رسیدگی و رسیدگی به هر گونه مشکلی که ممکن است در طول فرآیند ایجاد شود. به یاد داشته باشید، تصمیم برای اعطای ویزای بازدید در نهایت به صلاحدید افسر ویزا است و هیچ راه تضمینی برای اطمینان از تایید وجود ندارد. با این حال، با رعایت این نکات، می توانید شانس خود را برای دریافت ویزای بازدید کننده کانادا در سال 2023 افزایش دهید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا