عمومی

نخبگان پرچمدار تحول آفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مجتبی ذوالفقاری پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه اولین رویداد گفتاورد ملی نخبگان اظهار کرد: نخبگان باید بذر ناامیدی در جامعه را از میان بردارند و باید اذعان داشت که مشکلات جامعه حل شدنی است و این مهم با کار و تلاش و امید آفرینی در جامعه محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی که امام راحل برای کشور به ارمغان آورد، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را ریشه دار کرد و در این راستا انتظار است با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی جوانان این مرز و بوم، مشکلات را به صورت علمی حل کنیم.

رئیس دانشگاه اراک تاکید کرد: باید تفکر ایرانی در سطح بین المللی ایجاد کنیم و ارزش‌ها و میراث‌های امیدآفرین و گرانبها را به نسل آتی جامعه منتقل کنیم.

ذوالفقاری افزود: نسل جدید جامعه ظرفیت‌های زیادی دارند و برای پیدا کردن نخبه گزینی و استعدادیابی آنها، باید معیارها را با روش‌های جدید تطابق دهیم و بر این باور هستیم که انقلاب به دست نسل جدید دچار تحول می‌شود و تداوم دارد.

رئیس دانشگاه اراک با اشاره به اینکه نخبگان پرچمدار تحول آفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند، گفت: با بهره گیری از ظرفیت نخبگان می‌توان جریان عظیمی را در انقلاب شکل داد و شاهد توسعه و پیشرفت کشور بود.

رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی نیز بیان‌کرد: بنا بر تاکید و محتویات مقام معظم رهبری، یکی از رسالت‌های بنیاد ملی نخبگان، حضور نخبگان در فضاهای تصمیم سازی و اثربخشی حکمرانی کشور است.

وحید طهماسبی افزود: اثربخشی، اندیشه ورزی، تحول، حکمرانی هوشمند واژه‌هایی هستند که در ادبیات کشور در حال نهادینه شدن است و این مهم نوید افتخار را می‌دهد تا بتوان در این فضا یک هوش نخبگانی و یا حکمرانی سطح بالایی را در کشور رقم زد.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اقدامات سال گذشته در بنیاد ملی نخبگان، هیئت‌های اندیشه ورز و رفت و آمد نخبگان و تصمیم سازان و صاحبان گفتمان در دستگاه حاکمیتی کشور این نوید را می‌دهد که افق روشنی در پیش رو است.

طهماسبی ادامه داد: در سال جاری در تداوم موضوع اندیشه ورزی، موضعی تحت عنوان رویداد گفتاورد ملی نخبگان مطرح می‌شود که این رویداد یک مسابقه و رقابت بین سایر اقشار جامعه است که ثبت نام این رویداد نیز آغاز شده و مرحله اول آن تا ۲۸ خرداد ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سایت بنیاد ملی نخبگان انجام می‌شود، گفت: این رویداد محلی است و ایده‌های تحول آفرین در ۵ حوزه مالی، منابع طبیعی، بحث در خصوص سیاست و حکمرانی، سلامت و امنیت غذایی ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در این ۵ حوزه از هر استان ۱۰۰ ایده را دریافت کرد که مرحله اول ارزیابی است که در ۱۵ سطر ایده‌ها ارزیابی می‌شوند و سپس مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی و نهایی برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا