عمومیکسب و کار ایرانی برتر

نحوه عصاره گیری اسپرسو حرفه ای

در این یادداشت میخواهیم طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز  را برای شما شرح دهیم پس با ما همراه باشید.ابتدا ماشین را روشن کنید تا گرم شود. سپس مخزن آب را پر کنید. اگر دستگاه به منبع آب متصل نیست آب تصفیه شده را به صورت دستی به آن اضافه کنید. دمای آب در نهایت به ۱۹۷-۲۰۴ درجه فارنهایت یا ۹۶-۹۲ درجه سانتی گراد می رسد. توجه داشته باشید که در عصاره گیری از ترکیبات قهوه دمای آب بسیار مهم است.

بهترین عصاره گیری قهوه با دستگاه اسپرسوساز (قیمت و خرید دستگاه اسپرسوساز) - قهوه آریا

“کلینینگ” – دستگاه قهوه‌ساز و گروپ هد را تمیز کنید

تمیز بودن دستگاه اسپرسو ساز و گروپ هد (بخش مربوط به عصاره‌گیری در ماشین اسپرسو ساز که پرتافیلتر به آن متصل می‌شود) به اندازه خود شات، حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. هر بار قبل از گرفتن یک شات جدید باید از تمیز بودن گروپ هد مطمئن شوید تا پسماند شات قبلی کاملا پاک شده باشد.

بهترین روش این است که اول دستگاه قهوه ساز را بشویید؛ ابتدا بدون قرار گرفتن گروپ هد روی دستگاه آن را با آب خالی بشویید و سپس گروپ هد را با یک دستمال یا پارچه خشک تمیز کنید.

“کلینینگ” – پرتافیلتر را تمیز کنید

تمیز کردن پرتافیلتر: پس از هر بار مصرف باید پرتافیلتر را تمیز کنید. پرتافیلتر را ازدستگاه جدا کرده و آن را با یک پارچه مرطوب، تمیز و سپس خشک کنید.

“گرایندینگ” – قهوه را خوب آسیاب کنید

وقتی دستگاه قهوه‌ساز تمیز شد، قهوه را داخل گروپ هد آسیاب می‌کنیم. آسیاب کردن قهوه ممکن است بسته به تجهیزاتی که دارید فرق کند. بعضی کافه‌ها صاحب آسیاب اتوماتیک هستند و برخی دیگر آسیباب دستی دارند. با این حال آنچه اهمیت دارد، داشتن قهوه تازه و خوب خرد شده است که بیشتر از 5 هفته از بودادن آن نگذشته باشد.

زمان ایده‌آل برای مصرف قهوه بوداده یک هفته است. آنچه شما لازم دارید تنها 18 گرم قهوه در یک بسکت دابل شات است، قهوه‌ای که به خوبی با گروپ هد در دستگاه اسپرسو ساز شما سازگاری داشته باشد.

“لولینگ” – میزان پودر اسپرسو را مشخص کنید

میزان دوز اسپرسو مقدار یا دوز قهوه، اگر می خواهید تک شات اسپرسو بگیرید (۲۵-۳۰ میلی لیتر) از ۷ گرم پودر قهوه و اگر یک دابل شات (۵۰-۶۰ میلی لیتر) می خواهید از ۱۴-۱۸ گرم پودر استفاده کنید.

“تمپینگ” – اسپرسو را تمپ (فشرده) کنید

بعد از ریختن پودر قهوه در پرتافیلتر، سطح آن را با دست صاف کنید تا همه پودر قهوه، هم سطح پرتافیلتر شود حالا با یک کوبه قهوه یا تامپر، قهوه تان را فشرده کنید (تامپر ابزاری برای فشردن یا کوبیدن پودر قهوه است). سعی کنید فشار به طور یکسان به تمام پودر قهوه وارد شود تا آب نیز به طور یکسان از آن عبور کند.

واشینگ – شستشوی قبل از عصاره گیری

اتصال پرتافیلتر به هد گروپ ابتدا گروپ را شستشو دهید. قبل از اتصال پرتافیلتر، هد گروپ را روشن کنید تا آب از آن عبور کنید این کار باعث می شود که اگر قهوه ای از عصاره گیری قبلی، بر روی گروپ باقی مانده بود پاک شود تا طعم اسپرسو جدید را خراب نکند. با خرید پاک اسکرین طعم خوب نوشیدنی خود را چند برابر کنید.

پرتافیلتر را به هد گروپ متصل کنید

عصاره گیری را شروع کنید

پس از روشن کردن دستگاه، دکمه عصاره گیری را بزنید البته در این حین حواس تان به زمان هم باشد. گرفتن یک شات اسپرسو حدود 30 ثانیه به طول می انجامدفرض کنید استخراج اسپرسوی تک خاستگاه جدید شما متوقف شده است: چه کار می کنید؟ دوز را تنظیم کنید؟ اندازه آسیاب؟ دمای آب؟ یا شاید در مورد فشار، ترکیب آب یا چیز دیگری باشد.

عصاره گیری اسپرسو حرفه ای کلید قهوه های خوشمزه و برای کافی شاپ ها، مشتریان راضی و گردش مالی خوب است. با این حال، عیب یابی استخراج اسپرسو و ایجاد دستور العمل های جدید اسپرسو می تواند مشکل باشد.در این مقاله درباره نحوه عصاره گیری اسپرسو حرفه ای و ایجاد دستورالعمل های جدید برای این کار می پردازیم.

چگونه یک دستور العمل جدید اسپرسو درست کنیم

پیتر می‌گوید: «هنگامی که به یک قهوه جدید نزدیک می‌شوید، همیشه خوب است که با یک دستور اصلی شروع کنید که یک نقطه شروع آسان است. این می تواند 18 گرم قهوه خشک، 36 گرم نوشیدنی با 9 بار فشار در 30 ثانیه باشد.»

می‌توانید از رستوران یا کافی‌شاپی که قهوه را از آنجا خریده‌اید بپرسید تا توصیه‌شان را بکنند. با این حال، پیتر تأکید می‌کند که باید این را به عنوان یک نقطه شروع در نظر بگیرید. او می‌گوید: «اگر با هر رست‌کننده یا باریستایی صحبت کنید، دستور قهوه‌اش را برای بهترین عصاره گیری اسپرسو حرفه ای به شما می‌دهند. این بستگی به تجهیزات مورد استفاده، کیفیت آب، ترجیحات شخصی آنها و همه عواملی که بالاتر از آن بر عصاره و طعم تأثیر می گذارد، خواهد بود.»

هنگامی که نقطه شروع خود را پیدا کردید، زمان شروع آزمایش است. مطمئن شوید که این کار را به روشی منطقی و کنترل شده انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا دستور ایده آل را پیدا کنید. این به نوبه خود باعث هدر رفتن قهوه و اتلاف وقت می شود.

پیتر می‌گوید: «نتایج را بچشید و سپس یک متغیر را در یک زمان تغییر دهید. اگر طعم قهوه ترش است و کم عصاره گیری شده است، می توانید دوز را کاهش دهید، در حالی که همان بازده نوشیدنی را حفظ می کنید، یا می توانید با حفظ دوز خشک اولیه، زمان را طولانی تر کنید.»

به این فکر کنید که این قهوه چگونه نوشیده می شود. اگر بیشتر به عنوان کاپوچینو سرو شود، صرف مزه کردن آن به عنوان اسپرسو فایده ای ندارد. پیتر می‌گوید: «این یک نکته مهم است، زیرا در اکثر کافه‌ها شیر ۷۵ تا ۹۰ درصد از نوشیدنی‌های اسپرسو را تشکیل می‌دهد.

یک اسپرسوی بیش استخراج شده اما TDS کم ممکن است به خودی خود طعم شگفت انگیزی داشته باشد، اما تا شیر را اضافه کنید، تمام پیچیدگی آن از بین می رود. بنابراین ارزش آن را دارد که این مورد را در عصاره گیری اسپرسو حرفه ای در نظر داشته باشید.»

اگر طیف وسیعی از قهوه‌های تک خاستگاه را ارائه می‌دهید که به طور ایده‌آل به صورت قهوه مشکی نوشیده می شوند، بازی با دمای آب و دستور العمل‌های ایده‌آل می‌تواند سرگرم‌کننده‌تر شود.

کدام متغیرها بر عصاره گیری اسپرسو حرفه ای تأثیر می گذارند؟

لیستی طولانی از متغیرهایی وجود دارد که بر عصاره گیری اسپرسو حرفه ای تأثیر می گذارند. بیایید به برخی از موارد اصلی و نکات پیتر برای رسیدگی به آنها نگاه کنیم.دوز مقدار قهوه آسیاب شده ای است که وارد پرتافیلتر شما می شود. پیتر می گوید که این روی قدرت قهوه شما تأثیر می گذارد. این مقدار روی میزان کل مواد جامد محلول TDS  در اسپرسوی شما تاثیر می گذارد.

هنگام عصاره گیری اسپرسو حرفه ای ، افراد بیشتر تمایل دارند که قدرت نوشیدنی یا مقدار تی دی اس بین 7 تا 12 درصد باشد و در حالت ایده آل بین 18 تا 22 درصد. این به طور گسترده ای به عنوان استخراج بهینه در نظر گرفته می شود: بالاترین سطح استخراج که در آن قهوه هنوز طعم خوبی دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا