برون مرزی

نامه‌های فلسطین به مسئولان سازمان ملل درباره لزوم مجازات رژیم صهیونیستی

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل با ارسال نامه‌هایی برای مسئولان بین‌المللی بر لزوم مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت‌هایش در حق مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ترندونی، «ریاض منصور»، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل، امروز (شنبه) سه نامه مشابه برای دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، درخصوص تداوم حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حملات مکرر به کرانه باختری از جمله شهر قدس اشغالی ارسال کرد.

طبق گزارش معا، ریاض منصور بر خواسته دائمی فلسطینیان مبنی بر لزوم مجازات رژیم صهیونیستی و توقف اقدامات جنایتکارانه آن، حمایت از مردم فلسطین، تضمین عدالت برای قربانیان و نجات جان مردم فلسطین، تاکید کرد.

وی بر ماهیت الزام آور و اجتناب ناپذیر تدابیر موقت صادر شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری تأکید کرد.

ریاض منصور به محاصره و هدف قرار دادن همه مناطق فلسطینی توسط اشغالگران به صورت کورکورانه و عمدی و شنیع‌ترین انواع مجازات جمعی مردم فلسطین و تداوم حملات روزانه و مستمر ارتش و شهرک نشینان به کرانه باختری از جمله قدس شرقی و افزایش مداوم تعداد شهدا و مجروحان به ویژه در میان کودکان و زنان اشاره کرد.

وی همچنین به وخامت اوضاع بهداشتی نوار غزه به دلیل محاصره بیمارستان‌ها، هدف قرار دادن مستقیم آنها و محرومیت فزاینده غیرنظامیان بیمار و مجروح از خدمات درمانی و هزاران آواره از پناهگاه پرداخت و گفت: بیش از ۲ میلیون فلسطینی در غزه از نیازهای اولیه زندگی محروم هستند و همچنان در معرض خطر قرار دارند و این مسئله مستلزم اقدام فوری بین‌المللی است.

وی بر لزوم اقدام شورای امنیت برای آتش بس و تضمین حمایت از غیرنظامیان، در راستای قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های خود شورا از جمله قطعنامه‌های ۲۷۱۲، ۲۷۲۰ و ۲۷۲۸ و کلیه قطعنامه‌های مربوط به حفاظت از غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان و حمایت از امدادگران تاکید کرد.

منصور با اشاره به هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و اموال آنها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی از سوی اشغالگران، خاطرنشان کرد: در ۲۱ ماه مه، نیروهای اشغالگر اسرائیل حمله گسترده‌ای را به اردوگاه آوارگان جنین انجام دادند که منجر به تخریب جاده‌ها و زیرساخت‌ها شد، ۱۲ شهروند از جمله ۲ کودک، یک پزشک و یک معلم کشته و حداقل ۲۷ نفر دیگر مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون حداقل ۱۴ زندانی از کرانه باختری و حداقل ۲۷ زندانی از غزه در زندان‌های اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و رژیم اشغالگر همچنان به دستگیری‌های گسترده فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و آنها را در معرض اقدامات غیرانسانی و غیرقابل توصیف قرار می‌دهد. رژیم اشغالگر آن‌ها را از غذا و مراقبت‌های پزشکی محروم می‌کند و در معرض سایر شکنجه‌های ظالمانه و تحقیرآمیز قرار می‌گیرند. تعداد زندانیان در زندان‌های اسرائیل به بیش از ۹۰۰۰ نفر از جمله چندین کودک رسیده است.

منصور بر ضرورت انجام وظایف و اختیارات شورای امنیت، مجمع عمومی، دیوان بین‌المللی دادگستری، دیوان کیفری بین‌المللی و تمامی ارکان نظام بین‌المللی برای رسیدگی فوری به این بحران خطرناک و پایان دادن به آن تاکید کرد.

وی افزود: این یک تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی و بی عدالتی تاریخی علیه مردم فلسطین است. جامعه بین‌المللی باید برای بیان معنای واقعی اهداف و اصول منشور سازمان ملل و تعهداتی که بر دوش تمامی دولت‌ها است از جمله حقوق بشر و ضرورت حمایت از غیرنظامیان و تحقق عدالت اقدام فوری انجام دهد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا