عمومیکسب و کار ایرانی برتر

مهمترین مزایای استفاده از بخاری برقی

معرفی

استفاده از بخاری برقی در فصل سرما اجتناب ناپذیر است. قبل از اینکه بخاری های گازی رایج شوند، بخاری های نفتی و بخاری های برقی برای استفاده عمومی رایج بودند. البته از بخاری های برقی به ندرت استفاده می شود زیرا برق زیادی مصرف می کنند. افراد بسیار کمی از گرما در سیستم گرمایش خانه خود استفاده می کنند. با گذشت زمان، بخاری های گازی و سایر سیستم های گرمایشی جایگزین بخاری های نفتی شدند. در سال های اخیر استفاده از بخاری های برقی قابل دسترسی نبوده است، اما با پیشرفت تکنولوژی انواع بخاری های برقی وارد بازار شده اند و بسیاری از آنها برای مصرف کمتر برق طراحی شده اند.

در برخی مقالات از سیستم های گرمایشی مانند پکیج ها به عنوان بخاری برقی نیز یاد می شود اما در این مقاله بخاری برقی قابل حمل در نظر گرفته شده است. در ادامه با انواع بخاری برقی قابل حمل و مهمترین دلایل خرید بخاری برقی آشنا خواهید شد.

توضیح مختصری در مورد بخاری برقی

بخاری های برقی بخاری های برقی هستند که برای پذیرش الکتریسیته به عنوان منبع ورودی انرژی و تبدیل آن به انرژی حرارتی برای گرم کردن یک فضای خاص طراحی شده اند. به عبارت دیگر بخاری برقی وسیله ای الکتریکی است که جریان الکتریکی را به گرما تبدیل می کند. بخاری های برقی تنها بخاری هایی هستند که بدون هواگیری ایمن هستند زیرا به دریچه خروجی نیاز ندارند. از این نوع تجهیزات برای نظافت فضای داخلی ساختمان ها استفاده می شود.

تجهیزات مورد استفاده می توانند به راحتی زمین را در چند دقیقه گرم کنند. بخاری های برقی بسته به نیاز شما می توانند در خانه، اداره، آشپزخانه یا حمام استفاده شوند. مزایای بخاری های برقی آن را آسان ترین راه برای گرم نگه داشتن یک فضا در حد بودجه اکثر مردم می کند.

انواع بخاری برقی قابل حمل و فواید آنها را بشناسید

اگر در محیط خود به گرمای مستقیم نیاز دارید، می توانید از بخاری برقی استفاده کنید. در اینجا با چهار نوع اصلی بخاری برقی آشنا می شوید.

بخاری برقی فن دار و مزایای آن

در بخاری برقی از یک کویل الکتریکی برای تولید گرما استفاده می شود. بخاری برقی فن دار حاوی یک عنصر گرمایشی است و انرژی حرارتی از عبور جریان الکتریکی از یک عنصر مقاومتی تولید می شود. سپس گرما به صورت انفجاری به داخل محفظه منتقل می شود. این نوع بخاری ها حاوی یک فن با نیروی الکتریکی هستند که هوا را از عنصر گرمایش عبور می دهد و هوای گرم شده را در اتاق پخش می کند.

فن های این نوع بخاری ها یکی از مزیت های یونیت های برقی هستند که گرما را در تمام اتاق پخش می کنند. این نوع بخاری ها اثر گرمایش دائمی دارند و بسته به سطح عایق در نقطه داغ می توانند حتی پس از قطع شدن از برق نیز دمای خوبی را حفظ کنند. بسیاری از این بخاری ها قابل حمل هستند و از طریق یک پریز استاندارد به برق متصل می شوند.آبگرمکن QH-2500 یکی از بهترین نمونه های این نوع بخاری است.

بخاری های فن دار در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. طراحی قدیمی آن به گونه ای بود که فن بخاری صدای زیادی ایجاد می کرد. اما رادیاتور برقی جدید که با جدیدترین تکنولوژی طراحی و تولید شده است بدون هیچ صدایی یا بسیار کم کار می کند. فن این نوع بخاری مانند کولر عمل می کند و گرما به طور خودکار به سمت سقف می رود با این تفاوت که برعکس اتفاق می افتد. این بدان معنی است که اتاق شما سریعتر از حد معمول گرم می شود زیرا هوای گرم به طور مساوی در تمام اتاق پخش می شود. این نوع بخاری علاوه بر قابل حمل بودن، قابلیت نصب بر روی دیوارها، فضاهای بین کابینت های بالا و پایین، راهروها، سقف مغازه ها یا سرویس های بهداشتی را نیز دارد.

بخاری برقی هوا به عنوان بخاری برقی مادون قرمز و بخاری فضایی نیز شناخته می شود. اما در ایران عمدتا به عنوان بخاری برقی تابشی به فروش می رسد. این نوع بخاری طیفی از تابش الکترومغناطیسی را در قسمت مادون قرمز خود تولید می کند، به طوری که پرتو ساطع شده از بخاری برقی تابشی مستقیماً به سمت مواد و افرادی که در مسیر آن هستند هدف قرار می گیرد. در طراحی بسیاری از این واحدهای گرمایشی از سیم گرمایش نیکروم تعبیه شده در داخل یک لوله کوارتز با یک بازتابنده فلزی استفاده شده است. بنابراین، آنها انرژی تابشی را به بیرون هدایت می کنند. این نوع بخاری های برقی برای گرمای مستقیم به خوبی عمل می کنند، اما به دلیل اینکه انرژی گرمایی مستقیماً از هوا منتقل نمی شود، کل فضا را بسیار کند گرم می کنند.

یکی از مزایای بخاری های تابشی استفاده از آنها در گلخانه ها و برخی فروشگاه هایی است که عایق کاری اتاق در آنها کاربردی نیست. این نوع بخاری قیمت مناسبی دارد و با توجه به اینکه فقط قسمت های سر راه خود را گرم می کنند در مواقعی که هوا بسیار سرد است قابل استفاده است. یکی از مزیت های دیگر بخاری برقی تابشی مانند سایر نمونه های بخاری برقی قابل حمل بودن آن است. در واقع این نوع بخاری بالای درب شیشه ای نصب می شود. بخاری برقی تابشی یک مکمل حرارتی نوآورانه و کارآمد است.

بخاری برقی کانوکشن و مزایای آن

بخاری های کانوکشن الکتریکی به عنوان بخاری های برقی نیز شناخته می شوند. این نوع بخاری ها همانطور که از نامشان پیداست گرما را به صورت همرفتی در سراسر اتاق منتقل می کنند. این نوع بخاری ها مانند بخاری برقی دارای المنت حرارتی داخلی هستند. اما این نوع بخاری به جای استفاده از فن برای گردش گرما، منتظر می ماند تا هوای گرم بالا بیاید و هوای خنک جای آن را بگیرد و سپس به گرمایش ادامه دهد. به همین دلیل گرمایش با بخاری برقی کندتر از بخاری برقی است. یکی از مزایای گرمایش الکتریکی این نوع گرمایش، توزیع گرما است که دقت بیشتری دارد. این نوع بخاری برقی را می توان در هر جای خانه نصب کرد. در کشورهای اروپایی این نوع بخاری برقی از محبوبیت خاصی برخوردار است.

بخاری برقی میکا و مزایای آن

بخاری های برقی که هم خاصیت همرفتی و هم تابشی دارند، به بخاری های برقی میکا معروف هستند، اگرچه به عنوان میکرا نیز شناخته می شوند. باید توجه داشته باشید که این نوع بخاری برقی فقط توسط شرکت های خاصی طراحی و تولید می شود و تعداد آنها کمتر است. در این نوع بخاری های برقی، المنت حرارتی با لایه هایی از ورق میکا پوشانده می شود. عنصر گرمایش سنگ میکا را گرم می کند، بنابراین بخاری های میکا می توانند هم به صورت همرفتی و هم با تشعشع کار کنند. هنگامی که میکا گرم می شود، گرما ساطع می کند، بنابراین می تواند به عنوان یک گرم کننده مادون قرمز عمل کند. علاوه بر این، با گرم شدن هوای اتاق، هوای گرم به هوا منتقل می شود.

بخاری برقی میکا از فن استفاده نمی کند. یکی از مزایای این نوع بخاری برقی کارایی آن می باشد و این نوع بخاری برقی نیز مصرف کمی دارد. چون این نوع بخاری موتور فن ندارد بی صدا بوده و هوا را خشک نمی کند زیرا عمدتا از گرمای تابشی استفاده می کند.

مزایای بخاری برقی از نظر تحرک و ایمنی

آنچه تاکنون در مورد مزایای بخاری برقی در انواع مختلف گفته شد نشان داده است که همه انواع بخاری برقی در مزیت قابل حمل بودن مشترک هستند. در عین حال می توان آنها را روی دیوار قرار داد. یکی دیگر از مزایای بخاری برقی این است که می توان آنها را در اندازه های مختلف خریداری کرد. یکی از مزایای بخاری برقی نسبت به انواع دیگر مانند گاز، نفت و پروپان این است که سوخت قابل اشتعال ندارد. بنابراین، یک شیر حرارتی با منبع سوخت قابل احتراق لازم است تا گازهای حاصل از احتراق را آزاد کند.

این در حالی است که بخاری های برقی نیازی به شیر گاز ندارند. در طول سالیان متأسفانه بسیاری شنیده ایم که بسیاری از مردم به دلیل گازها یا گازهای قابل اشتعال تولید شده توسط بخاری جان خود را از دست داده اند. بخاری های برقی بخاری هایی با طرح دائمی و بدون دودکش هستند که می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد و از ایمنی آن مطمئن بود.

گزینه های گرمایش کارآمد – یکی دیگر از مزایای گرمایش الکتریکی

انتخاب بخاری برقی برای افرادی که معتقد به صرفه جویی در منابع گرما هستند، انتخاب خوبی است. گرمایش الکتریکی 100٪ کارآمد است. این بدان معناست که تمام توان شما به گرما تبدیل می شود. گاز طبیعی و سایر سیستم های گرمایش احتراقی این نوع راندمان را ارائه نمی دهند و با گذشت زمان بازده آنها کاهش می یابد. اما گرمایش برقی اینطور نیست. شما می توانید هر اتاق یا هر قسمتی از اتاق خود را گرم کنید و گرما را کنترل کنید.

استفاده از بخاری برقی

با توجه به مزایای بخاری برقی می توان نوع آن را انتخاب و استفاده کرد. بخاری برقی معمولاً به عنوان یک وسیله گرمایش اضافی در هوای سرد استفاده می شود. بسیاری از بخاری های برقی برای تکمیل سیستم گرمایش اصلی خانه برای افزایش دمای اتاق برای مدت زمان محدود یا برای نیازهای خاص طراحی شده اند. به عنوان مثال برای بهبود آسایش سالمندان یا کودکانی که به سرما حساس هستند بسیار مفید است. در فروشگاه هایی که درهایشان مرتب باز و بسته می شود، بخاری برقی می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد. در ایران بیشتر از بخاری های برقی تابشی و فن دار استفاده می شود که یکی از بهترین گزینه ها برای منزل و اتاق کودک پنکه برقی QH-3000 می باشد.

فن های سقفی می توانند بخاری برقی شما را کارآمدتر کنند

اگر یک پنکه سقفی دارید، استفاده از چندین عملکرد می تواند به مزایای بخاری برقی در زمستان در ترکیب با بخاری برقی بیفزاید. معمولاً پنکه سقفی نسیم خنکی ایجاد می کند، اما در زمستان هوا را به سمت بالا می کشد. که با هوای گرم حاصل از گرما مخلوط می شود و روی سقف و زیر دیوارها حرکت می کند. در نتیجه هوای گرم به طور مساوی در اتاق پخش می شود.

نحوه استفاده ایمن تر از بخاری برقی

بخاری های برقی قابل حمل بسیار ایمن هستند اما استفاده کنندگان از این بخاری های برقی باید به قسمت های دیگر توجه کنند. مهمترین چیز این است که هیچ چیز قابل اشتعال روی بخاری برقی یا اطراف آن قرار نگیرد. بخاری برقی باید دور از دیوار قرار گیرد تا فضای کافی برای تسهیل گردش هوا وجود داشته باشد. انواع بخاری های برقی دارای دسته حمل هستند تا بتوانید هنگام حمل آن ها را نگه دارید. علاوه بر رعایت قوانین ایمنی الکتریکی هنگام استفاده از بخاری برقی، موارد زیر نیز باید در نظر گرفته شود:

هرگز بخاری برقی قابل حمل را بدون مراقبت رها نکنید. برخی از افراد بخاری برقی را نزدیک پتو و تشک می گذارند و برای مدت طولانی بیرون می گذارند که درست نیست.

حداقل یک متر از مواد قابل اشتعال

هرگز بخاری برقی دست دوم نخرید

آنها را از انجام هر کاری که می تواند آنها را نابود کند محافظت کنید

کلام پایانی

در این مطلب با انواع بخاری برقی برند لوازم خانگی برفاب و مزایای بخاری برقی آشنا خواهید شد. در عین حال این نوع بخاری های برقی قیمت مناسبی نسبت به سایر بخاری ها دارند و می توانند به عنوان یک وسیله گرمایشی اضافی در منازل استفاده شوند. بخاری های برقی قابل حمل در اندازه ها و انواع مختلف موجود می باشد. بخاری برقی منبع بسیار خوبی برای گرما است و می توانید همزمان در هزینه و انرژی صرفه جویی کنید.

دکمه بازگشت به بالا