برون مرزی

معترضان لبنانی خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام

منابع گفته اند که شهروندان لبنان دوباره در بیروت اعتراض کرده و خواستار انتخابات زودهنگام پارلمان هستند.

به گزارش ترندونی به نقل از اسپوتنیک ، اعتراضات ضد دولت لبنان امروز (شنبه) از سر گرفته شد و از دولت خواسته است تا برای مقابله با فساد و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی این کشور ، اقدامات عملی انجام دهد.

گزارش شده است که میدان الشهدا در مرکز بیروت شاهد اعتراض گسترده درمورد امنیت شدید بوده است.

این تظاهرات به درخواست فعالان و در اعتراض به سیستم سیاسی لبنان و وضعیت اقتصادی ناسالم آن برگزار شد.

معترضین لبنانی شعارهای خواستار انتخابات زودهنگام پارلمان را سر دادند.

یکی از تظاهرکنندگان دارای یادداشتی است که می خواند: شما تاج کشور هستید.

در همین حال ، یک معترض لبنانی گفت: “ما به دولت فرصتی داده ایم ، اما هیچ کاری نکرده ایم. برق یا آب جاری وجود ندارد و ارزش یک دلار به 4000 لیر لبنان رسیده است.

وی افزود: “این” انقلاب “صلح آمیز است. ما تجاوز نمی کنیم و به خودمان اجازه نمی دهیم که مورد حمله یا تجاوز قرار بگیریم. ما از فرماندهی کل ارتش دعوت می کنیم تا به صفوف خود بپیوندیم.

معترض دیگری به اسپوتنیک گفت: “لبنان غارت شده است ، اقتصاد و سلامتی از بین رفته است.” ما خواستار یک دادگستری منصفانه و مستقل و بازگشت اموال غارت شده هستیم.

یکی دیگر از شهروندان لبنانی خواستار سرنگونی دولت و انتخابات زودهنگام پارلمان شد. وی معتقد است دولت در 100 روز گذشته هیچ اقدامی نکرده است.

در همین راستا ، حزب سوسیالیست به رهبری ولید جمبلات و المستقبل فعلی به رهبری سعد حریری تأکید کرده اند که می خواهند هوادارانشان در اعتراضات شرکت نکنند تا جنبش مدنی لبنان سیاسی نشود.

معترضین لبنانی نیز خواستار تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در منطقه اوچر شدند. شهروندان لبنانی سرکوب دولت آمریكا نسبت به معترضین و مداخلات این كشور در امور داخلی لبنان را محكوم كردند.

چندین معترض لبنانی نیز به نیروهای ارتش لبنان در بیروت سنگ پرتاب کردند و باعث درگیری با یکدیگر و استقرار نیروهای ضد شورش در مناطق مختلف بیروت برای کنترل اوضاع شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا