معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 6

امروزه ماشین های ظرفشویی به کمک ما آمده اند همانطور که در گذشته بدون استفاده از امکانات خاص ظرف ها را می شستیم. یکی از مزایای این محصول خانگی امکان شستشوی ظروف و بسیاری از چیزها در زمان کمتر بدون احساس خستگی است. ماشین های ظرفشویی بوش که در اشکال مختلف تولید و روانه بازار شده اند، اکنون جای خود را در آشپزخانه باز کرده اند. اما ناگفته نماند که مانند هر وسیله دیگری، ماشین ظرفشویی نیز در شرایط خاصی ممکن است دچار مشکل شود. با سرویس بوش همراه باشید تا معایب ماشین ظرفشویی سری 6 بوش را بررسی کنیم و مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در حین کار با این دستگاه با آن مواجه شوید و نحوه رفع آن ها را بشناسید.

رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی بوش

بدون شک ماشین ظرفشویی از جمله کاربردی ترین وسایل برقی هستند که نقش مهمی در آشپزخانه دارند. گاهی اوقات پیش می آید که دستگاه به درستی کار نمی کند یا آسیب می بیند. همچنین گاهی اوقات می توانید با مشاهده کدهای خطای ماشین ظرفشویی بوش و گاهی با بررسی شواهدی که باعث ایجاد مشکل شده اند، از مشکل مطلع شوید.

نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که اگر از مشکلات ماشین ظرفشویی خود آگاه نیستید و نحوه تشخیص و رفع این مشکلات را نمی دانید، دور از انتظار نیست که متحمل هزینه های گزافی برای تعمیر شوید یا مجبور به خرید آن شوید. . دوباره واحد در مقاله پیش رو سعی می کنیم چند مشکل رایج در این زمینه و راه های ممکن برای حل آنها را به شما معرفی کنیم. اگر می خواهید اطلاعاتی را که در برخی از راهنمای خرید بوش خوانده اید پر کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

مشکلات و راه حل های ماشین ظرفشویی BOSCH

همانطور که اشاره کردیم ماشین ظرفشویی بوش یکی از محبوب ترین لوازم خانگی بوش در منازل بسیاری از افراد است. اما گاهی اوقات این دستگاه دچار مشکل می شود. در اینجا به برخی از این مشکلات و راه حل های آنها اشاره می کنیم.

ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی شود

یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی روشن نشدن محصولات الکتریکی است. شرایط مختلفی مانند نقص سیستم منبع تغذیه، از جمله کابل ها یا دوشاخه های برق، خرابی بردها، مدار و فیوز، خرابی موتور و باز شدن درب دستگاه می تواند باعث این مشکل شود. بنابراین در مواجهه با این نوع مشکل ماشین ظرفشویی ابتدا از باز نبودن درب ماشین و سپس از درست کارکردن پریز برق مطمئن شوید.

پس از این مرحله می توانید سلامت مدارها و فیوزها، دو شاخه و سیم برق را بررسی کنید. در صورت بروز مشکل در این قطعات در بسیاری از موارد می توان مشکل را برطرف کرد و نیازی به خرید دستگاه جدید نیست. بنابراین می توانید دستگاه خود را تعمیر و تعمیر کنید و البته این کار را باید به تعمیرکاران ماهر و متخصص بسپارید.
برای تعمیر ماشین ظرفشویی به مرکز خدمات بوش در تهران مراجعه نمایید.

ماشین ظرفشویی را نشویید.

یکی دیگر از معایب ماشین لباسشویی بوش سری 6 این است که گاهی اوقات متوجه می شوید که ماشین به درستی کار نمی کند و آب مورد نیاز برای شستشو وارد آن نمی شود. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

تایمر معیوب است

خرابی سوئیچ شناور

مشکلی در شیر آب پیدا شد

نفوذ و رسوب چربی و ذرات باقیمانده مواد غذایی در قسمت های مربوطه و گرفتگی آب جاری و سایر قسمت ها

در مرحله اول برای بررسی بیشتر این مشکلات ماشین ظرفشویی، باید شیر ورودی آب را بررسی کنید. اگر ماشین ظرفشویی به دلیل خم شدن یا کج بودن شیر در قسمت تخلیه به درستی کار نمی کند، باید تعمیر شود. اما اگر شیر ورودی آب مشکل ایجاد نمی کند، باید خط شناور به دقت بررسی شود. تایمر و سوئیچ شناور قابل تعمیر هستند.

با بروز این مشکل، وجود مواد شوینده بی کیفیت، کمبود فشار آب و مشکلات تخلیه دستگاه نیز به چشم می خورد. بهتر است در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، فلاش را خاموش کنید و از فعالیت هایی که نیاز به آب زیادی دارند، مانند رفتن به توالت، خودداری کنید و تا پایان فرآیند شستشو از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

صدای آزاردهنده

هیچ اشتباهی نکن! هنگام خرید ماشین ظرفشویی بوش نگران سر و صدا نباشید، زیرا این ماشین ها بی صدا کار می کنند و حتی برنامه شستشوی شبانه بسیار بی صدا دارند. با این حال، ماشین ظرفشویی بوش شما گاهی اوقات در هنگام کار صداهای بلند تولید می کند. این صداها نشان دهنده مشکل دستگاه است. برخی از دلایل این مشکل که بسیاری از افراد را آزار می دهد عبارتند از:

خرابی پمپ

جابجایی ظروف برای دستگاه مناسب نیست

شکست و شل شدن بازوهای آبفشان

اگر مشکل از صحت تجهیزات ناشی نمی شود، باید بررسی لوله و تعویض بازوهای آبیاری را به تعمیرکار تحویل دهید.

ماشین ظرفشویی نشتی دارد

هنگام استفاده از برخی از ماشین های ظرفشویی بوش، ممکن است مشکل نشت آب رخ دهد. در حل این مشکل تردید نکنید زیرا نشت آب می تواند باعث آسیب جدی به بدنه و قطعات دستگاه و همچنین آسیب طولانی مدت به کف آشپزخانه و منزل شما شود.

نشت آب در ماشین ظرفشویی به دلایلی مانند بریدگی، شکافتن یا ترک خوردگی شلنگ تخلیه و همچنین آسیب به پمپ تخلیه، خشکی و ترک یا پارگی در عایق (واشر لاستیکی) اطراف درب. ، مشکلات پمپ یا لوله های ورودی و خروجی. برای رفع آن، باید ضمن بررسی نشت آب و اطمینان از اتصال صحیح ورودی آب، قطعات آسیب دیده و آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید.

دستگاه آب را تخلیه نمی کند.

قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی، ابتدا پمپ یا لوله تخلیه را تمیز کنید، زیرا ممکن است موانعی وجود داشته باشد. علاوه بر این عواملی مانند عملکرد نامناسب قفل درب، شل شدن تسمه محرک و شل شدن تسمه پمپ تخلیه در عملکرد ضعیف ماشین ظرفشویی بسیار موثر است. اگر مطمئن هستید که هیچ خطایی در بالا وجود ندارد، پمپ دستگاه قطعا آسیب دیده است و باید در اسرع وقت تعویض شود.

دکمه بازگشت به بالا