برون مرزی

مشاهده کوسه در فاصله ۲۰ سانتی‌متری با «تراموای زیردریایی»

سجاد خاکی از مراسم عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که با فن آور و ایده «تراموای زیرآبی» در این مراسم حضور داشت، در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا گفت. : «این ایده هنوز محصولی نشده است، برای تبدیل آن به محصول به 15 میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم، به ویژه در مناطقی که جزایر مرجانی هستند.

وی افزود: در دبی رستورانی در کنار صخره مرجانی مصنوعی راه اندازی کرده اند که ورود به آن مستلزم هزینه زیادی است و افرادی که از آن رستوران آکواریوم بازدید می کنند باید هزینه زیادی را نیز برای پرداخت هزینه اکسیژن پرداخت کنند. عرضه. آب آکواریوم.

طراح و مخترع تراموای زیرآبی که در رویداد عصر امید و با حمایت مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی واحد آزاد اسلامی واحد اسلامی واحد آزاد اسلامی اسلامی واحد آزاد اسلامی واحد اسلامی ایران شرکت می کند، با بیان اینکه سه آکواریوم بزرگ در ایران (انزل، اصفهان و کیش) داریم، توضیح داد: . دریا وجود ندارد و تامین اکسیژن آب آکواریوم باید برعهده سازنده آکواریوم باشد و کمپرسور هوا برای تامین غذا و گرما و سرما به ماهی ها روشن شود. ; زیرا اختلاف دما در آن شرایط بسیار زیاد است.

خاکی گفت: در پروژه زیردریایی به فضا نیاز داریم و می توانیم آن را به رستوران تبدیل کنیم و می توانیم هر کابین را به رستورانی تبدیل کنیم که مردم بتوانند در آن کاوش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه طراح و مخترع «تراموا زیر آب» دارای جاذبه گردشگری است، گفت: اگر این طرح را در کیش اجرا کنیم قطعاً تعداد مسافران کیش افزایش می یابد، خطوط هوایی، هتل ها، تاکسی ها، سوپرمارکت ها تقویت می شود و برای صنعت درآمد به همراه خواهد داشت.”

تراموا می تواند عکس بگیرد

یکی از محققین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وقتی سوار تراموا زیر آب می‌شوید، زیر دریا سفر می‌کنید، حتی امکان عکس‌برداری از داخل تراموا و حتی جذب حیوانات دریایی وجود دارد. به اشتراک گذاری غذا

طراح و مخترع تراموای زیردریایی شرکت کننده در رویداد عصر امید و با حمایت مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، توضیح داد: البته افراد دارای معلولیت یا معلولیت جسمی نمی توانند؛ اما طبق تصور ما، یک کاربر ویلچر به راحتی در تراموا می نشیند و یک کوسه 20 سانتی متری پشت شیشه را تماشا می کند.


بیشتر بخوانید:

تولید کفی و کفش طبی برای پیشگیری از زخم پای دیابتی

عمر ماندگاری گوجه فرنگی را بدون استفاده از یخچال افزایش دهید

توسعه یک پلت فرم محلی، امن و انعطاف پذیر برای تجزیه و تحلیل داده های علمی


خاکی افزود: دیواره تراموای زیردریایی از پلی کربنات، شفافیت عالی و مقاومت در برابر ضربات دارد.

این پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مرز تراموا زیر آب از تصادف مصون است؟ وی گفت: اگر این محصول تبدیل به محصول شود، از هر گونه حادثه ای مصون است و نمی تواند شیشه ها را بشکند و اگر اینگونه باشد، برای آن برنامه داریم و مردم در اسرع وقت بدون هیچ کس خارج می شوند. با کمک آنها و کار به صورت مکانیزه انجام می شود.

طراح و مخترع تراموای زیر آب شرکت کننده در رویداد عصر امید به همت مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از تراموای زیرآبی ارزان بازدید کنید. بازدیدکنندگان و هیچ محدودیتی برای گروه های سنی مختلف وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که گام دوم عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب سرمایه گذار چگونه ارزیابی می کنید؟ او در این باره به آنا گفت: اگر مسئولان به شدت تلاش کنند و روی طراحی سرمایه گذاری کنند، مخترعان می توانند بدون دردسر اقتصادی روی اختراعات تمرکز کنند.

پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام توضیح داد: در پروژه های دیگر مشکلات زیادی را دیدم و اختراعات زیادی را دیدم که دولت برای بررسی و در برخی مراحل حتی سکوت می کند.

طراح و مخترع تراموای زیر آب که در رویداد عصر امید شرکت می کند و با حمایت مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی واحد اسلامی واحد اسلامی آزاد اسلامی می باشد، تصریح کرد: بخش خصوصی و دولت باید تلاش خود را افزایش دهند. برای حمایت از مخترعان کارهای بزرگی از جمله حضور در دفاع مقدس و عبور از بحران ها انجام دادند، هرچند هیچ کدام فرزند وزیر و وکیل نبودند و مردم عادی بودند.

خاکی توضیح داد: «مردم از یک کشور و نژاد هستند و دولت باید به جوانان اجازه دهد تا صنعت را تغییر دهند. متاسفانه برخی از مسئولان به جوانان اعتماد ندارند. من در برخی وزارتخانه ها اشاره کردم که می توانم به شما کمک کنم دانشمندان مرتبط با وزارت را اختراع کنید و هیچکس از من نپرسید که چگونه می خواهید این مشکل را حل کنید و حمایت لازم را هم نداشتند.

به گزارش آنا، دومین رویداد سراسری دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» با هدف ارائه و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت های دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری برای ایجاد بستری برای راه اندازی است. . در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه با شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساختی، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق برنامه ریزی شده است.

رویداد مرحله دوم ملی (رویداد عصر امید) از سال 1401 به مدت چهار روز برگزار شد. خرداد 8 الی 23 حضور امام خمینی در مصلای بزرگ تهران بخشی از فعالیت های چهل ساله آزاد اسلامی بود. دانشگاه هایی در رشته های آموزش منابع انسانی، فرهنگ و اقتصاد، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و … ارائه می شود.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا