عمومی

مدیریت روحی و روانی ورزشکاران المپیک

من بیش از سی سال است که در مقاطع کارشناسی و دکتری در چند نقطه از جهان در حال تعامل هستم و نگرانی آنها را در مورد جمع آوری یک تحقیق (مدال) برای درجه بالاتر (پایان نامه و پایان نامه دکتری) کاملاً درک می کنم.

بیشترین علاقه من ، به ویژه در سال های اخیر پس از تحقیق و طراحی فنی و مهندسی سازه ، مقاومت آنها در برابر زلزله ، سازگاری شرایط و رفتار انسان با مفاهیم و فرمول های ریاضی و مهندسی است. شاید این علاقه من را پس از سالها تحقیق درباره آسیب پذیری سازه ها در برابر حوادثی مانند زلزله ، آتش سوزی ، انفجار و غیره جرقه زده است. دلیل آن این است که اگر دلایل را خوب بشناسیم ، می توانیم با استراتژی های مقابله بسیار خوب برخورد کنیم. در مطالعه آسیب پذیری سازه ها و افراد ، در واقع یک شباهت مفهومی از نظر مهندسی وجود دارد که اگر خدا بخواهد باید در مقاله بعدی مورد بحث قرار گیرد.

در این میان ، من بارها شرایط فنی یا بسیار نزدیک به شرایط و رفتار انسان (ناملایمات) را در برابر استانداردهای ساختاری (باد ، زلزله ، آتش سوزی ، …) دیده ام! اگر یک مفصل سازه ای مطابق فرمول در برابر عواملی مانند زلزله آسیب پذیر شود ، اگر زلزله را درست بفهمیم ، اتصال به خوبی کار می کند و سازه دست نخورده باقی می ماند ، به این معنی که سازه در برابر زلزله مهیب پیروز می شود! من فکر می کنم ما باید از همان مفهوم در ورزش استفاده کنیم.

اکنون ، بر اساس این مقدمه مختصر ، افراد قطعاً در راه رسیدن به مکانی برای پرش بالاتر هستند ، حتی بسیار سخت و سخت ، اما هنگامی که به آنجا می رسند ، به این معنی است که شرایط رسیدن به آن مرحله (هنگام ورزش) را دارند. حداقل باید اینطور باشد. این را باید مدام به آنها یادآوری کرد. بله ، با تلاش های قبلی شما در حال حاضر تمام پیش نیازهای لازم برای نوشتن پایان نامه دکتری را دارید. شما اینجا هستید ، بنابراین اگر این کار را نکنید می توانید آن را پایان دهید. به شما.

در المپیک اخیر ، قبل از سفر انتخابی ، باید به آنها گفته می شد که شما به آنچه جهان گفته است عمل می کنید و شما طبق قوانین بین المللی اینجا هستید ، نه با مهمانی مثل بقیه که در توکیو حضور دارید ، بنابراین اینجا شروع است ، گذشته شما را در حال حاضر ندارد ، اینجا خوب است.

مربیان نیز باید آموزش ببینند و بگویند از این به بعد نمی خواهد شما تمرین کنید و استراتژی داشته باشید ، او فقط می خواهد شما در کنار او باشید و قلب او را تقویت کنید ، به او بگویید منطقه شما و زن یا مرد شماست ، بروید میدان بدست آورید و مدال بگیرید چون اینجا هستید ، آنها می دانند که آنها نیز مانند شما اهمیت می دهند ، آنها نیز مانند دیگران مشکلاتی دارند ، احتمالاً مشکلات مالی یا بیماری در خانه ، چنین فدراسیون احمقانه ای به عنوان رئیس جمهور شما ، برخی از آنها مانند شما ، تجهیزات مورد نیاز برای تمرین و کمپینگ را نداشت ، بسیاری از آنها ممکن است حتی بلیطی برای آمدن به توکیو نداشته باشند و … اما بدانید که شما اکنون با شرایط مشابه اینجا هستید ، بنابراین مسابقه ابتدا از اینجا شروع می شود! ؟

اگر احتیاط می کردیم ، معمولاً در اولین مسابقه ، مگر اینکه قرعه کشی ضعیف بود ، ورزشکاران ما به حریف می باختند ، که ادامه ضربه یا انگیزه پیروزی های داخلی و قهرمان است و ما توسط المبیک انتخاب شدیم. در داخل معمولاً مشکل از بازی دوم شروع می شود و همان کاهش تمرین را نشان می دهد. ورزشکاران وضعیت دیگران را می بینند ، تجهیزات تمرین آنها را می بینند ، مربیان بدنسازی و تناسب اندام خود و صدها تجهیزات بهتر را می بینند و ناگهان جلوی آنها می افتند! در اینجا مربی یا روانشناس تیم می خندد و می گوید: “بچه ها ، ما اینجا هستیم. ما از آنها بهتر هستیم و آنها چیزها را بهتر می دانند.”

نقش روانی مربی و ضربه و ضربه حرکتی در ورزشکاران و اهداف سنتی (کشتی ، وزنه برداری ، کاراته و …) در مقایسه با سایر ورزشکاران به خوبی قابل ردیابی است. آنها کمتر براق (مشت) هستند و مدال آنها بالاتر است. این امر در بازیهای پارالمپیک نیز به دلیل صبر بیشتر ورزشکاران پارالمپیک در کسب مدال نسبت به ورزشکاران آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد و برای ورزشکاران کشور گرانقدر ما بسیار حیاتی است.

در حین مطالعه و نگارش پایان نامه ها ، دانشجویان ، به ویژه دانشجویان دکتری ، فراز و نشیب های زیادی را تجربه می کنند ، حتی زمانی که این امکان برای ما وجود داشته باشد که برای ارائه مقالات در کنفرانس های بین المللی (کارکنان آن زمان) با دانشجویان سفر کنیم. ناگهان ، برعکس ، آنها وقتی به کنفرانس می آیند ، کار خود را کاهش می دهند ، گویی از درخشش می ترسند ، آنجاست که باید فوراً وارد عمل شوند و بگویند: “کار خود را با کار گروهی خود مقایسه کنید! بروید نشان دهید ، مهم نیست که چقدر انگلیسی خوب صحبت می کنید ، مهم نیست که یک کارت جهانی دارید ، بالاخره با مدعیان دیگر از سراسر جهان اینجا هستید و آنها به شما زمان دادند تا در بین Defend International کارت دریافت کنید.
در حال حاضر ، من فکر می کنم حرفهایم را تمام کرده ام ، هرچند نامناسب ، اما مشکل ما در المپیک ، علاوه بر کاستی های موجود ، ضعف تمرینات و روحیه روانی ورزشکاران بود. در این دوره ، این ضعف بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسید و در این رقابت اساسی شناخته شد ، باید مورد توجه قرار گیرد.

* استاد نمونه مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران در کشور ، بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران در ایران

دکمه بازگشت به بالا