ورزش و تندرستی

پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

پاساک بورنوس; احتمالاً پاسخ شما به این سؤال است که «پردرآمدترین ورزشکار تاریخ کیست؟ یکی از دو گزینه کریس رونالدو یا لئو مسی است. دو فوتبالیستی که بیش از یک دهه است در سطح اول هستند فوتبال دنیا با هم رقابت آنها نامزد هستند و یکی از ماندگارترین دوره های ورزشی اوج را در کارنامه خود دارند. اما اینطور نیست!

پردرآمدترین ورزشکار تاریخ یک چهره شناخته شده و افسانه ای است، اما او رونالدو، مسی و حتی یک فوتبالیست نیست. پردرآمدترین ورزشکار تاریخ کسی نیست جز مایکل جردن، چهره ای نمادین بسکتبال درب ها ذهن بسیاری از طرفداران این ورزش جهان است. جردن 198 سانتی متری را بسیاری بهترین بسکتبالیست تاریخ می دانند.

اما دلیل چنین تصمیمی چیست؟ مایکل جردن با فهرستی بلند، یکی از بهترین بسکتبالیست های زمان خود بود، اما از همه بهترین بود و البته محبوبیت بیشتری هم داشت. او به همراه پله و محمدعلی نماد ورزش آنها بود و به طرز وصف ناپذیری محبوب، شگفت انگیز و موج برافراشته بودند.

همین بس که جردن معاصر مجیک جانسون، شکیل اونیل و کوبی برایانت بود و هنوز هم بهترین بود. توانایی او در پرش با اسلم دانک برای نشان دادن اسلم دانک عناوین Air Jordan و His Airness را به ارمغان آورده است و جردن همچنین یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال دفاعی بود.

با چنین تفاسیری، جای تعجب نیست که چنین رقمی در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ قرار گرفته باشد. امروزه جردن سهامدار عمده و رئیس باشگاه شارلوت هورنتس است و در عین حال پنج درصد از درآمد سالانه برند نایک ایر جردن را دریافت می کند. درآمد یکی از عوامل است درآمد 2.62 میلیارد دلار او هست.

به گزارش اسپورتیکو، تاثیرگذاری در دوره تورم از درآمد ورزشکاران می بینیم که تنها 12 میلیاردر ورزشکار وجود دارد که جردن در صدر آن ها قرار دارد.

در کنار جردن تایگر وودز قرار دارد، مردی که با چهره ای خون آلود زیاد گلف بازی می کند بازی کردن استادش را می شناسند. وودز مانند جردن از حمایت نایک برخوردار است و سودآورترین معاملات را با این برند محبوب انجام داده است.

نایک آنقدر به وودز وفادار بود که حتی پس از آن رسوایی اخلاق این ورزشکار دوباره با او قرارداد بسته است و او اکنون که چوب گلف نمی سازد به تهیه لباس و تجهیزات وودز ادامه می دهد. وودز یکی از مشهورترین گلف بازان تاریخ است و به دلیل هموار کردن راه برای گلف بازان و سایر اقلیت ها شناخته شده است. درآمد آن نزدیک به 2.1 میلیارد است.

قابل ذکر است که رتبه های سوم و چهارم لیست نیز در اختیار دو گلف باز است. آرنولد پالمر با 1.5 میلیارد دلار و جک نیکلاس با 1.38 میلیارد دلار به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار دارند. هر دو بیشتر دارایی های خود را مدیون رسانه ها هستند زمین گلف بازان در تمام نقاط جهان هستند.

بعد از چهار ورزشکار که به طور فعال در دو رشته ورزشی طرفدار آمریکا فعالیت می کنند، نوبت به فوتبالیست ها و فوتبالیست ها رسید. کریس رونالدو پنجمین لیست ورزشکاران میلیاردر است. این فوتبالیست که رکورد گل ملی را شکست، اولین فردی است که بیش از 500 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی مختلف دارد و البته علاوه بر قراردادهای مختلف، برند CR7 خود را نیز روانه بازار کرده است که در هر حوزه ای فعال است. لباس به هتل ها رونالدو 1.24 میلیارد دلار درآمد دارد.

ورزشکاران میلیاردر؛  پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

بعد بوکسور سرشناس آمریکایی فلوید مایو است که 1.2 میلیارد دلار دارد. بعد از او یک بسکتبالیست دیگر به نام لبرون جیمز قرار دارد. جیمز 1.17 میلیارد دلار درآمد دارد. پس از آن لئو مسی رقیب دیرینه رونالدو است که با 1.14 میلیارد دلار در رده هشتم قرار دارد. مسی با آدیداس قرارداد مادام العمر دارد و همچنین می خواهد برند خود را بسازد. در این لیست راجر فدرر، دیوید بکهام، کوبی برایانت، شکیل اونیل و نیمار نیز حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا