سلامت و دانش

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل مایک، در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره‌های ما در توانایی آن‌ها برای نظارت بر آب‌وهوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با دیگر منابع تصویری از شرکت‌های تجاری رصد زمین، منحصربه‌فرد هستند». – تاریخ گزارش اطلاعاتی در مورد اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که از توانایی های ماهواره های راداری خود برای کمک به این تلاش بین المللی استفاده می کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندان خود ادامه می دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت بین المللی ارتباطات و فناوری کانادایی است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به Canadarem مورد استفاده شاتل فضایی ناسا و همچنین Canadarem 2 و Dexter مورد استفاده ایستگاه فضایی بین المللی اشاره کرد.

Canadarm مجموعه ای از سلاح های مکانیکی است که بر روی فضاپیماها و ایستگاه های فضایی برای انتقال محموله و اجسام خارجی به فضا نصب می شود. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

امکانات رادار MDA فوق العاده است. به عنوان مثال، این شرکت از دسامبر 2007 یک ماهواره Radarsat-2 ساخته است که در مدار سیاره ما می چرخد، و همچنین سه صورت فلکی رادارست که در ژوئن 2019 بر فراز موشک Falcon 9 SpaceX پرواز کردند. مدارهای زمین پرتاب شده است.

بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نمی کند که MDA چه تصاویری را از ماهواره های دیگر شرکت ها مشاهده خواهد کرد.

چندین گزینه وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویری از SAR اوکراین در 24 فوریه ثبت کرد. حملات روسیه، و Maxar Technologies، Planet و BlackSky، از حمله روسیه به اوکراین و پیامدهای آن عکس گرفتند. برای مثال، Maxar اخیراً مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد با ورود غیرنظامیان به شهر محاصره‌شده ماریوپل در اوکراین، خسارات زیادی به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر وارد شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا