عمومیکسب و کار ایرانی برتر

لیزر برای رفع تیرگی واژن

چرا رفع تیرگی واژن اهمیت دارد؟

سفید کردن بیکینی اهمیت زیادی برای زنان دارد. علت تیرگی واژن هر چه که باشد، داشتن اندام تناسلی سالم و جوان و شاداب تاثیر بسیار زیادی در کیفیت رابطه جنسی زوجین دارد. بسیاری از زنان به دلیل تیرگی واژن خود از داشتن رابطه جنسی شرم دارند و احساس خوبی در حین برقراری رابطه ندارند. به‌این‌ترتیب یکی از دلایل مهم بودن سفید کردن واژن با صابون کربن سیاه، باعث افزایش اعتمادبه‌نفس بانوان، بهبود کیفیت روابط جنسی و داشتن یک است. البته قطعا که داشتن اندامی تمیز و روشن می‌تواند برای خود آنها نیز بسیار لذت‌بخش باشد.

دلایل تیرگی واژن چیست؟

برای انتخاب بهترین روش سفید کردن واژن، بهتر است با دلایل مختلفی که می‌توانند موجب شوند آشنا شد. دلایل مختلفی می‌تواند موجب تیره شدن نواحی تناسلی در زنان شود. مهمترین دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصلاح مداوم خصوصا با ژیلت و تیغ‌های نامرغوب
  • استفاده از دئودورانت یا کرم‌های معطر در ناحیه‌تناسلی
  • پوشیدن لباس‌های زیر پلی‌استری
  • تعریق زیاد در نواحی تناسلی
  • پوشیدن لباس‌های تنگ به‌صورت مکرر و اصطکاک مداوم در این ناحیه
  • استفاده از کرم‌های موبر
  • عفونت قارچی که یک مشکل شایع پوستی است و هم مردان و هم زنان با آن مواجه هستند
  • بارداری و مشکلات و بیماری‌های زنان
  • تغییر وزن ناگهانی و به‌صورت مکرر
  • بروز اختلالات هورمونی در بدن خصوصا کم‌کاری یا پرکاری تیروئید
  • برخی بیماری‌های کبدی.

دلایل دیگر تیره شدن پوست ناحیه واژن، هایپر پیگمنتاسیون است که در آن میزان ملانین در پوست افزایش می‌یابد. این امر به دنبال هیدراتاسیون، سیگارکشیدن یا قرارگرفتن بیش‌از‌حد در معرض نور خورشید اتفاق می‌افتد. استفاده از صابون زرد چوبه می تواند به بهبود این شرایط کمک کند. شیمی‌درمانی، کم‌خونی، کمبود برخی از ویتامین‌ها و غیره از دیگر دلایل مهم تیره شدن پوست ناحیه شرمگاهی است. در تمام این موارد می‌توان از برخی روش‌ها به‌منظور سفید کردن بیکینی استفاده کرد.

سفید کردن واژن با طب سنتی

در طب سنتی نیز یک سری روش‌ها به‌منظور سفید کردن ناحیه تناسلی توصیه می‌شود. از ترکیبات مختلفی در این زمینه استفاده‌می‌شود که برخی از آنها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

۱. ترکیب لیموترش، عسل و گلیسیرین

در طب سنتی نیز از خواص لیمو برای سفید کردن پوست استفاده می‌شود. این ترکیب خواص ضد ملانین دارد که برای رفع تیرگی واژن اهمیت دارد. از ترکیب آب‌لیموی تازه با یک قاشق‌چای‌خوری عسل و یک قاشق‌چای‌خوری گلیسیرین به‌منظور سفید کردن واژن استفاده‌می‌شود.

۲. استفاده از انار برای سفید کردن واژن

یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان داد که عصاره انار ممکن است هایپرپیگمانتاسیون پوست را روشن کند. برای تهیه دارویی گیاهی از این ماده موثر کافی است یک قاشق‌غذاخوری دانه انار، یک قاشق‌چای‌خوری گلاب و یک قاشق‌غذاخوری خامه لبنی تازه را با هم ترکیب کرده و به‌صورت یک خمیر درآورد. خمیر را به‌آرامی به مدت ۳ دقیقه روی بیکینی خود ماساژ دهید، سپس ناحیه تناسلی را با آب خنک بشویید. این کار را روزانه تکرار کنید تا تاثیر آن در سفید کردن واژن را ببینید.

۳. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از ترکیباتی است که استفاده از آن برای سفید کردن واژن در طب سنتی توصیه‌می‌شود. کافی است چند قطره از آن را به‌آرامی و به‌صورت یکنواخت روی ناحیه تناسلی بمالید. می‌توان این کار را چند بار در روز انجام‌داد.

۴. سفید کردن بیکینی با روغن بادام

روغن بادام ماده موثر دیگری است که در طب سنتی برای سفید کردن واژن از آن استفاده‌می‌شود. می‌توان روزی چند بار از این‌ روغن استفاده کرد و آن را روی پوست تیره ناحیه شرمگاهی زد.

۵. روغن خردل

ترکیب بعدی پیشنهادی برای سفید کردن بیکینی، روغن‌خردل است. درست مانند موارد قبلی می‌توان چند قطره از این‌ روغن را نیز روزانه یک‌بار روی ناحیه تناسلی مالش داد.

۶. سفید کردن بیکینی با سرکه سیب

سرکه‌سیب حاوی اسید‌استیک است و تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است بتواند اثر پیگمنتاسیون را کاهش‌دهد. پیگمنتاسیون یکی از دلایل مهم تیره شدن واژن است که در آن ملانین بیش‌از‌حد تولید می‌شود. ازاین‌رو در طب سنتی از ترکیب سرکه‌سیب و آب برای رفع لکه‌های تیره و سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده می‌شود.

۷. عصاره شیرین بیان

عصاره شیرین‌بیان حاوی مواد فعالی است که نشان‌داده‌شده است که هیپرپیگمانتاسیون ناشی از ملاسما و قرارگرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می‌دهد. کرم‌های موضعی حاوی عصاره شیرین‌بیان بدون نسخه در دسترس هستند که می‌توان از آنها برای سفید کردن ناحیه تناسلی زنان طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی، استفاده‌کرد.

۸. ترکیب آب پرتقال و زردچوبه

استفاده از زردچوبه به همراه آب‌پرتقال به‌عنوان دو ترکیب سفیدکننده طبیعی مدت‌ها است که در درمان‌های سنتی هندی رایج است و جز یکی از محبوب‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. کافی است یک ترکیب خمیری از این دو تهیه کرده و روی نواحی تیره شده بمالید. این کار می‌تواند به سفید کردن بیکینی در درازمدت کمک کند.

دیگر روش های سفید کردن واژن کدامند؟

تا به اینجا بیشتر روی روش‌های طب سنتی و خانگی و داروهای گیاهی برای رفع تیرگی واژن تمرکز کردیم. اطلاع از قیمت صابون لجن دریایی باعث میشود که بدانید خرید آن نسبت به روش های دیگر کم هزینه تر است. در این بخش انتهایی از مطلب سایر روش‌های رفع تیرگی واژن را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. سفید کردن واژن با بلیچینگ واژن

علاوه‌بر روش‌های گیاهی و خانگی برای رفع تیرگی واژن، می‌توان از روش‌های تخصصی‌تری نیز به‌منظور سفید کردن واژن استفاده‌کرد. استفاده از این روش‌ها باتوجه‌به علت تیرگی واژن می‌تواند مدنظر قرار بگیرد. این روش‌های درمانی که باید تحت‌نظر دکتر زنان یا توسط انجام شود را تحت عنوان بلیچینگ واژن می‌شناسند.

بلیچینگ واژن یک روش رفع تیرگی با چگالی بالاست که قدرت بالایی در سفید کردن بیکینی دارد. هدف از سفید کردن واژن در این روش، روشن‌کردن و سفیدی بالای ناحیه تناسلی است. در این روش از کرم‌های موضعی سفیدکننده واژن، لایه‌برداری شیمیایی یا از لیزردرمانی باهدف روشن‌کردن و سفید شدن پوست نواحی تیره اندام تناسلی زنان استفاده می‌شود.

۲. رفع تیرگی واژن با دارو

به نقل از ، یکی از روش‌های رفع تیرگی واژن استفاده از دارو است. در این زمینه از یک سری ژل‌ها و کرم‌های سفیدکننده واژن استفاده می‌شود. کرم روشن‌کننده واژن که انواع مختلفی دارد، حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش ملانین و کم‌شدن اثر هایپر پیگمنتاسیون کمک‌کند. ترکیبات شیمیایی و گیاهی در ساخت انواع کرم سفیدکننده واژن استفاده‌شده‌است. برای مثال همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفته‌شد برخی از این کرم‌ها حاوی عصاره شیرین‌بیان یا عصاره پیاز قرمز هستند.

۳. سفید کردن واژن با لیزر

در این روش نیازی به بیهوشی نیست و درمان حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. نکته مهم این است که برای استفاده از لیزر به‌منظور رفع تیرگی با چگالی بالا، باید برخی موارد را رعایت کرد. برای مثال نباید قبل از لیزر از سولاریوم استفاده شده باشد. در این روش‌ها دوز مناسب پرتو، روی لب‌های داخلی و خارجی واژن و ناحیه فرج تنظیم می‌شود. جلسات درمان با لیزر می‌تواند بسته به میزان تیرگی واژن بین ۱ تا ۳ جلسه به طول بیانجامد. هزینه لیزر روشن‌کننده واژن بسته‌به تعداد جلسات و مواردی ازاین‌دست تعیین‌می‌شود.

لیزر می‌تواند سلول‌های ملانوسیت در پوست که تولیدکننده ملانین هستند را تجزیه کرده و به‌این‌ترتیب از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. به‌این‌ترتیب پوست بعد از درمان با لیزر سفیدتر و صاف‌تر می‌شود.

۴. سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی

یکی دیگر از روش‌های درمانی موثر برای سفید کردن بیکینی، استفاده از روش کربوکسی‌تراپی است. در این روش درمانی که به‌عنوان یکی از روش‌های جوان‌سازی واژن نیز درنظر‌گرفته‌می‌شود، مقادیر کنترل شده‌ای از دی‌اکسیدکربن در اعماق مختلف پوستی تزریق می‌شود. می‌تواند موجب افزایش گردش خون شده و میزان کلاژن‌سازی را افزایش دهد. ازاین‌رو می‌توان از آن برای جوان‌سازی و سفید کردن واژن استفاده‌کرد.

۵. لیفت و جوان سازی واژن با عمل زیبایی واژن

یکی دیگر از درمان‌های زیبایی واژن، است. این روش تهاجمی که به آن جراحی جوان‌سازی واژن نیز گفته می‌شود، شامل چندین عمل جراحی برای بهبود شکل، اندازه و عملکرد ناحیه واژن است. این روش‌ها به بازیابی ساختارهای بافت نرم که در برابر فرایند پیری تسلیم شده‌اند، کمک می‌کند. جوان‌سازی واژن برای آن دسته از زنانی که به دلیل بافت اضافی واژن و تغییر رنگ آن دچار ناراحتی هستند، می‌تواند یک روش مفید محسوب شود. خصوصا تغییر رنگ ناشی از بارداری یا تغییر وزن ناگهانی را می‌توان با استفاده از این‌ روش تا حدودی برطرف کرد. استفاده از روش لیفت و جوان‌سازی واژن با عمل زیبایی واژن روزبه‌روز درحال افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا