اقتصادی

قیمت زغالسنگ باید واقعی شود/ هم‌افزایی کرمان و طبس برای تکمیل زنجیره ارزش زغال

ترندونی/کرمان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان از ایجاد هم‌افزایی در حوزه زغالسنگ بین طبس و شهرستان‌های استان کرمان خبر داد و افزود: افزایش قیمت زغال نیز باید دنبال شود.

امیر حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ترندونی با اشاره به بازدیدش از معدن زغالسنگ طبس اظهار کرد: ۷۶ درصد زغالسنگ کشور در طبس تولید می‌شود و این منطقه سال گذشته دو میلیون تن زغال خام و ۷۰۰ هزار تن کنسانتره تولید کردند.

وی افزود: بنده با همراهی با فرمانداران سه شهرستان زغالی استان کرمان(راور، زرند و کوهبنان) بازدیدی از معادن زغالسنگ طبس داشتیم و در این بازدید مشخص شد فعالیت معدن شماره یک زغال طبس به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود و همه فرآیند استخراج تا کارخانه زغالشویی به صورت تمام مکانیزه است.

حسن زاده تصریح کرد: این روند از طریق سیستم لانگوال صورت می‌گیرد و بحران کارگری و مسائل دیگر را نداشتند و در واقع به سمت معدن نسل سه رفته و مکانیزه شده است.

وی بیان کرد: معادن قدیمی زغالسنگ استان کرمان ظرفیت استخراج مکانیزه را ندارد و برای استخراج مکانیزه باید اکتشافات تکمیلی انجام و ذخیره های جدید شناسائی و در لایه زغالی که قطر و ذخیره خوب داشته باشد، بتوان کار را به صورت مکانیزه انجام داد.

حسن زاده تصریح کرد: می توانیم در معادن قبلی کار را به صورت نیمه مکانیزه انجام بدهیم که با قیمت فعلی شدنی نیست و باید قیمت زغالسنگ واقعی شود.

وی تاکید کرد: با بهبود وضعیت قیمت و انجام روش‌های جدید در استخراج زغالسنگ، می‌توانیم اشتغال، رونق اقتصادی، افزایش تولید و وابستگی کمتر به منابع نفت و گاز را گسترش دهیم.

قیمت زغالسنگ باید واقعی شود/ هم‌افزایی کرمان و طبس برای تکمیل زنجیره ارزش زغال

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا