برون مرزی

قدردانی سفیر چین از موضع ایران در محکومیت اقدامات تحریک آمیز آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ترندونی، چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین عصر امروز (سه شنبه 20 مرداد) پس از مواضع ایران پس از سفر نانسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت. پلوسی خطاب به تایوان: «محکومیت ایران» اقدامات تحریک آمیز آمریکا و مداخله آن در امور داخلی چین را تحسین می کنیم.

لازم به ذکر است پس از ورود نانسی پلوسی به تایوان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این سفر بار دیگر حمایت از سیاست آمریکا و رفتار تنش زا این کشور را محکوم کرد. . حاکمیت و دخالت آمریکا در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی این کشور. ساخته شده است. (اینجا بخوانید)

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حالی انجام می شود که پکن پیش از این هشدارهای شدیدی درباره این سفر صادر کرده بود. پلوسی بالاترین مقام آمریکایی است که از سال 1997 به تایوان سفر کرده است. همزمان با عزیمت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، چند جنگنده چینی بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمدند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به سفر پلوسی به تایوان اعلام کرد که آمریکا عمدا اصل «چین واحد» را نقض می کند.

به گزارش فارس، چانگ هوآ، سفیر جمهوری خلق چین در تهران امروز (سه شنبه) در توییتر خود با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر روسای جمهور ایران و چین و حمایت ایران از سیاست «چین واحد»، نوشت: و نوشت: ما از پایبندی مداوم ایران به اصل چین قدردانی می کنیم

5 آگوست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها را ادامه سیاست مخرب یکجانبه گرایی این کشور دانست. به تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شود. رئیس جمهور کشورمان احترام به حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشورها را از اصول اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و در این زمینه حمایت از «سیاست چین واحد» را نهایی و نهایی خواند. سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا