برون مرزی

فیلم| شب سال نوی ناآرام پورتلند، اعلام وضعیت شورش

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، پورتلند ، بزرگترین شهر ایالت اورگان آمریکا در شب سال نو ناآرامی هایی را تجربه کرد و حدود یک ساعت قبل از نیمه شب و سال نو در این شهر اغتشاش اعلام شد.

به گفته شبکه روسی “آرتی” ، گفته می شود که فعالان ابتدا برای ابراز همبستگی با جنبش “ارواح سیاه نجیب” به خیابانها ریخته اند ، اما تجمعات به خشونت و غیرقابل کنترل تبدیل شده است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی ، چندین ساختمان از جمله یک ایستگاه پلیس در جریان خشونت های سال نو آسیب دیدند. پلیس گفت اعتراضات اخیر به سمت آنها انجام شد و حتی نزدیکتر به دادگاه فدرال ، آتش بازی شلیک شد و آنها مجبور به پاسخ شدند.

پلیس پورتلند پنجشنبه شب در توییتر خود نوشت که خشونت در جمعیت باعث شورش شده است.

در غیاب معترضین ، پلیس خیابانها را تخلیه کرد ، آنها بازداشت شدند ، در غیر این صورت از زور ، سلاح و گاز اشک آور استفاده می شود.

به گفته رسانه های محلی ، معترضین حدود ساعت 9 شب به وقت محلی در مقر پلیس در مرکز شهر تجمع کردند و پس از آن با تظاهرات خارج از کنترل و پلیس با لباس ضد شورش برای اعتراض به خیابان ها آمدند. آتش سوزی در چندین نقطه از شهر گزارش شده است.

سال گذشته ، پس از کشته شدن یک افسر پلیس در مینیاپولیس یک جوان سیاه پوست به نام جورج فلوید ، اعتراضات سراسری علیه خشونت و نژادپرستی پلیس در ایالات متحده افزایش یافت. مردم سایر کشورها نیز به این اعتراضات تظاهرات و راهپیمایی کردند.

گزارش ها و تصاویر اعتراضات در شهرهای مختلف ایالات متحده از جمله پورتلند ، سیاتل و شیکاگو خشونت پلیس علیه معترضان را نشان می دهد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا